Ηλεκτρονικό εμπόριο: To 74% των Ελλήνων αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες online - Ο "ρόλος" των social media
Οι πληρωμές και η παράδοση
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 84,4% των online αγορών πραγματοποιείται μέσω ελληνικών e-shops σύμφωνα την έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.)

Εντυπωσιακή ωριμότητα και συνεχώς εξελισσόμενη δυναμική παρουσιάζει η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Η τελευταία έρευνα του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A.) αποκαλύπτει την ισχυρή αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τους καταναλωτές να αποδεικνύουν ολοένα και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις διαδικτυακές αγορές.
Διαβάστε: Ηλεκτρονικό εμπόριο σε Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη: Ξεπέρασε τα 124 δισ. ευρώ το e-commerce το 2024
Η ελληνική αγορά εμφανίζει, επίσης, έντονο ενδιαφέρον για τις αγορές μέσω σελίδων σύγκρισης τιμών και marketplaces (48,3%). Αυτό δείχνει την προτίμηση των καταναλωτών για την εξεύρεση του καλύτερου δυνατού προϊόντος στις καλύτερες δυνατές τιμές, μέσα από αξιόπιστους και ασφαλείς διαδικτυακούς ιστότοπους.
Όπως προκύπτει από τα δεδομένα, 7 στους 10 ώριμους αγοραστές πραγματοποιούν, πλέον, περισσότερες από 25 αγορές τον χρόνο. Αυτοί οι ώριμοι αγοραστές αναγνωρίζουν τις πραγματικές αξίες των διαδικτυακών αγορών, όπως η εξοικονόμηση χρόνου και η εύκολη πρόσβαση σε προϊόντα, που δεν είναι άμεσα διαθέσιμα στο τοπικό εμπόριο.
Ένα από τα πιο σημαντικά ευρήματα της έρευνας είναι η σημασία της εμπιστοσύνης στην επιλογή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Περίπου το 55% των καταναλωτών δήλωσε ότι δεν θα πραγματοποιούσε αγορά από ένα κατάστημα, αν δεν πληροί τα κριτήρια εμπιστοσύνης, ακόμα κι αν είχε πιο χαμηλές τιμές. Η ύπαρξη τηλεφωνικού κέντρου, η φήμη και η αξιοπιστία του καταστήματος, η ασφαλής πύλη πληρωμών και η δυνατότητα επιστροφής προϊόντων είναι τα σημαντικότερα κριτήρια, που καθορίζουν την απόφαση αγοράς.
Διαβάστε: Ηλεκτρονικό εμπόριο σε Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη: Ξεπέρασε τα 124 δισ. ευρώ το e-commerce το 2024
Ηλεκτρονικό εμπόριο: To 74% των Ελλήνων αγοράζει προϊόντα και υπηρεσίες online
Σύμφωνα με την έρευνα, που παρουσιάστηκε την Τετάρτη, το 74% των Ελλήνων αγοράζει, πλέον, προϊόντα και υπηρεσίες online. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 84,4% των online αγορών πραγματοποιείται μέσω ελληνικών e-shops, με τους Έλληνες καταναλωτές να προτιμούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, που προσφέρονται από τοπικούς προμηθευτές.Η ελληνική αγορά εμφανίζει, επίσης, έντονο ενδιαφέρον για τις αγορές μέσω σελίδων σύγκρισης τιμών και marketplaces (48,3%). Αυτό δείχνει την προτίμηση των καταναλωτών για την εξεύρεση του καλύτερου δυνατού προϊόντος στις καλύτερες δυνατές τιμές, μέσα από αξιόπιστους και ασφαλείς διαδικτυακούς ιστότοπους.
Ώριμοι αγοραστές
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ του “Γενικού Πληθυσμού” και των λεγόμενων “Ώριμων Χρηστών”. Οι ώριμοι καταναλωτές, που διαθέτουν μεγαλύτερη εμπειρία στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ξοδεύουν κατά 80% περισσότερα χρήματα σε σχέση με τους νέους χρήστες. Για παράδειγμα, το 1/3 των ώριμων αγοραστών δαπανά από €250 έως €500 τον μήνα για διαδικτυακές αγορές προϊόντων και υπηρεσιών.Όπως προκύπτει από τα δεδομένα, 7 στους 10 ώριμους αγοραστές πραγματοποιούν, πλέον, περισσότερες από 25 αγορές τον χρόνο. Αυτοί οι ώριμοι αγοραστές αναγνωρίζουν τις πραγματικές αξίες των διαδικτυακών αγορών, όπως η εξοικονόμηση χρόνου και η εύκολη πρόσβαση σε προϊόντα, που δεν είναι άμεσα διαθέσιμα στο τοπικό εμπόριο.
Ένα από τα πιο σημαντικά ευρήματα της έρευνας είναι η σημασία της εμπιστοσύνης στην επιλογή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Περίπου το 55% των καταναλωτών δήλωσε ότι δεν θα πραγματοποιούσε αγορά από ένα κατάστημα, αν δεν πληροί τα κριτήρια εμπιστοσύνης, ακόμα κι αν είχε πιο χαμηλές τιμές. Η ύπαρξη τηλεφωνικού κέντρου, η φήμη και η αξιοπιστία του καταστήματος, η ασφαλής πύλη πληρωμών και η δυνατότητα επιστροφής προϊόντων είναι τα σημαντικότερα κριτήρια, που καθορίζουν την απόφαση αγοράς.