Ακτοπλοϊκά: Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές μέσα σε 6 χρόνια - Τι εξετάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού
Το κόστος των εισιτηρίων έχει "εκτοξευθεί"
Έντονο προβληματισμό προκαλεί η αύξηση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων τα τελευταία χρόνια

Ολόενα και αυξάνονται οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων τα τελευταία χρόνια, με το κόστος να έχει «εκτοξευθεί», προκαλώντας έντονο προβληματισμό. Συγκεκριμένα, σημαντικές αυξήσεις σημειώθηκαν μέσα σε μία εξαετία, με το κόστος για ένα απλό εισιτήριο χωρίς αυτοκίνητο να αποτελεί πονοκέφαλο.
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η τιμή ενός εισιτηρίου (οικονομική θέση με συμβατικό πλοίο) έχει διαμορφωθεί:
Πειραιάς – Μύκονος – Πειραιάς
Πειραιάς – Πάρος – Πειραιάς
Πειραιάς – Ηράκλειο – Πειραιάς
Πειραιάς – Μήλος – Πειραιάς
Πειραιάς – Ρόδος – Πειραιάς
Την ίδια στιγμή, η Επιτροπή Ανταγωνισμού βρήκε:
Ταυτόχρονα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού διερευνά υποθέσεις πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού μεγάλης ακτοπλοϊκής προς μικρότερες. Ο Δημήτρης Οικονόμου, τουριστικός πράκτορας τέλος προσθέτει ότι: «Στην Ελλάδα ουσιαστικά δραστηριοποιούνται πλέον τρεις μεγάλες εταιρίες οι οποίες ελέγχουν το 90% της κυκλοφορίας».
Ακτοπλοϊκά: Σημαντικές αυξήσεις μέσα σε 6 χρόνια
Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, η τιμή ενός εισιτηρίου (οικονομική θέση με συμβατικό πλοίο) έχει διαμορφωθεί:Πειραιάς – Μύκονος – Πειραιάς
- 2019: 72€
- 2025: 104€ (+44,44% )
Πειραιάς – Πάρος – Πειραιάς
- 2019: 78€
- 2025: 108€ (+38,46% )
Πειραιάς – Ηράκλειο – Πειραιάς
- 2019: 72€
- 2025: 92€ (+27,77% )
Πειραιάς – Μήλος – Πειραιάς
- 2019: 74€
- 2025: 98€ (+32,43% )
Πειραιάς – Ρόδος – Πειραιάς
- 2019: 94€
- 2025: 132€ (+40,42%)
«Η Ουκρανία και ο κορωνοϊός είχαν παίξει σημαντικό ρόλο»
Όπως αναφέρει επί του θέματος ο Δημήτρης Οικονόμου, τουριστικός πράκτορας: «Υπήρξαν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κυρίως την τριετία ’20 – ’22. Η Ουκρανία και ο κορωνοϊός είχαν παίξει σημαντικό ρόλο, καθώς επίσης και η πορεία της τιμής των καυσίμων». Και πρόσθεσε:«Μέσα σε αυτήν την εξαετία και τα λιμενικά τέλη είχαν αυξηθεί ως ποσοστό των εισιτηρίων, οπότε και αυτό είχε συντελέσει στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων».
Η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Την ίδια στιγμή, η Επιτροπή Ανταγωνισμού βρήκε:- Με χαρακτηριστικά ολιγοπωλίου η ακτοπλοΐα
- Ολιγοπώλιο και ελλείψεις (δύο όμιλοι ελέγχουν τα δρομολόγια)
- Εκτοξεύθηκαν οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας (10 εκατ. € το 2001 -> 152 εκατ. € το 2024, +1.420%)
Ταυτόχρονα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού διερευνά υποθέσεις πρακτικών αθέμιτου ανταγωνισμού μεγάλης ακτοπλοϊκής προς μικρότερες. Ο Δημήτρης Οικονόμου, τουριστικός πράκτορας τέλος προσθέτει ότι: «Στην Ελλάδα ουσιαστικά δραστηριοποιούνται πλέον τρεις μεγάλες εταιρίες οι οποίες ελέγχουν το 90% της κυκλοφορίας».