Σταθερότητα στις τιμές των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα: Συγκριτική ανάλυση με την Ευρώπη
Καταναλωτικό καλάθι με θετικό πρόσημο
Οι τιμές στα ελληνικά σούπερ μάρκετ παρουσιάζουν σταθερότητα με οριακή αύξηση 0,1%, ενώ οι πωλήσεις σε τεμάχια αυξήθηκαν κατά 3,3%, σύμφωνα με έρευνα της Circana

Σταθερότητα στην τιμή μονάδας των βασικών καταναλωτικών αγαθών καταγράφεται στα ελληνικά σούπερ μάρκετ τις τελευταίες 52 εβδομάδες, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα. Τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων αγοράς Circana δείχνουν ότι οι τιμές στα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας παρουσιάζουν τη μικρότερη αύξηση συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ παράλληλα καταγράφεται σημαντική αύξηση στις πωλήσεις τεμαχίων.
Διαβάστε: ΙΕΛΚΑ: Χαμηλές τιμές, αντί για ποιότητα και προσφορές, επιλέγουν οι καταναλωτές
Συγκριτική ανάλυση τιμών στα σούπερ μάρκετ της Ευρώπης
Με βάση τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από τον Παναγιώτη Μπορέτο, αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Circana, στην ετήσια γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), η τιμή μονάδας στα βασικά αγαθά στα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας αυξήθηκε οριακά μόλις κατά 0,1%. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν:
- Ολλανδία: 2,7%
- Ηνωμένο Βασίλειο: 1,8%
- Γερμανία: 1,7%
- Ισπανία: 1,1%
- Ιταλία: 0,9%
- Γαλλία: -1,2% (μοναδική χώρα με μείωση)
Η συγκράτηση των τιμών στα ελληνικά σούπερ μάρκετ αποτελεί θετική εξέλιξη για τους καταναλωτές, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που οι πληθωριστικές πιέσεις επηρεάζουν σημαντικά την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών.
Αύξηση πωλήσεων σε τεμάχια στα ελληνικά σούπερ μάρκετ
Παράλληλα με τη σταθερότητα στις τιμές, η Ελλάδα παρουσιάζει τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις τεμαχίων με ποσοστό 3,3%, μαζί με την Ισπανία που κατέγραψε το ίδιο ποσοστό. Ακολουθούν η Ιταλία με αύξηση 1,8%, η Ολλανδία με 0,7%, η Γαλλία με 0,6% και η Γερμανία με 0,3%. Το Ηνωμένο Βασίλειο παρουσίασε σταθερότητα χωρίς μεταβολή στα πωλούμενα τεμάχια. «Η προσπάθεια που γίνεται απ' όλους τους παράγοντες στα ελληνικά σούπερ μάρκετ, έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζει θετικό πρόσημο η αγορά» σχολίασε ο κ. Μπορέτος, επισημαίνοντας τη θετική πορεία του κλάδου παρά τις οικονομικές προκλήσεις.
Ανοδική πορεία στον τζίρο των ελληνικών σούπερ μάρκετ
Αξιοσημείωτο είναι ότι το Μάρτιο ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 4,9% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη η μέση αύξηση ήταν μόλις 1,6%. Οι πωλήσεις σε τεμάχια στη χώρα μας κινήθηκαν ανοδικά με 3,2%, τη στιγμή που στην υπόλοιπη Ευρώπη καταγράφηκε οριακά αρνητική πορεία. Το 2024, ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 3,1%, κυρίως λόγω της αύξησης των πωλούμενων τεμαχίων κατά 3,2%. Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 καταγράφηκε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση του τζίρου κατά 5,9% και αύξηση των πωλούμενων τεμαχίων κατά 4%, με ελαφρά τάση ανατίμησης σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων.
Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr