Airbnb: Λίφτινγκ πολυτέλειας στην πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης
Η επανάσταση στις βραχυχρόνιες μισθώσεις
Η Airbnb μεταμορφώνεται με νέες υπηρεσίες πολυτελείας και μοναδικές εμπειρίες, επεκτείνοντας το επιχειρηματικό της μοντέλο πέρα από τις παραδοσιακές βραχυχρόνιες μισθώσεις

Δεκαεπτά χρόνια μετά την ίδρυσή της, η πλατφόρμα Airbnb πραγματοποιεί ένα σημαντικό λίφτινγκ πολυτέλειας στο σύστημα βραχυχρόνιας μίσθωσης και φιλοδοξεί να μεταμορφώσει ακόμη περισσότερο την ταξιδιωτική εμπειρία των χρηστών της. Η δημοφιλέστερη υπηρεσία καταχώρισης, εύρεσης και ενοικίασης καταλυμάτων - που σύμφωνα με τους επικριτές της επιδείνωσε τη στεγαστική κρίση σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες - εξελίσσεται προσφέροντας πλέον εξατομικευμένες υπηρεσίες πολυτελείας και αξέχαστες εμπειρίες σε όλο τον πλανήτη.
Διαβάστε: Νέοι κανόνες για τα Airbnb από τις 10 Μαΐου: Ανατροπές στη βραχυχρόνια μίσθωση
Νέες υπηρεσίες πολυτελείας στην πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης
Το λίφτινγκ πολυτέλειας στην πλατφόρμα Airbnb περιλαμβάνει, σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», μια νέα ενότητα με τίτλο «Υπηρεσίες Airbnb», η οποία προσφέρει στους ταξιδιώτες επιλογές που παραδοσιακά συνδέονται με πολυτελή ξενοδοχεία. Οι χρήστες της πλατφόρμας βραχυχρόνιας μίσθωσης μπορούν πλέον να απολαμβάνουν προσωπικό σεφ, μασάζ και θεραπείες ευεξίας απευθείας στο κατάλυμα που έχουν κλείσει. Αυτές οι υπηρεσίες θα είναι διαθέσιμες σε 260 πόλεις παγκοσμίως, με την Airbnb να διασφαλίζει την ποιότητά τους μέσω μιας εξειδικευμένης ομάδας ελέγχου που περιλαμβάνει νομικούς για την αξιολόγηση πιστοποιήσεων και αδειοδοτήσεων. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πάροχοι υπηρεσιών διαθέτουν κατά μέσο όρο 10 χρόνια εμπειρίας.
Μοναδικές εμπειρίες μέσω της πλατφόρμας βραχυχρόνιας μίσθωσης
Στο πλαίσιο της στρατηγικής διαφοροποίησης, η Airbnb εισάγει επίσης τις «Εμπειρίες Airbnb» εμπλουτίζοντας το μοντέλο βραχυχρόνιας μίσθωσης με δραστηριότητες όπως:
- Επισκέψεις σε μουσεία με εξειδικευμένους ξεναγούς
- Μαθήματα μαγειρικής με τοπικούς σεφ
- Εργαστήρια τέχνης και πολιτισμού
- Μοναδικές περιηγήσεις με ντόπιους οδηγούς
- Αθλητικές και περιπετειώδεις δραστηριότητες
Αυτή η λειτουργία θα είναι διαθέσιμη σε περισσότερες από 650 πόλεις παγκοσμίως, προσφέροντας στους χρήστες της πλατφόρμας βραχυχρόνιας μίσθωσης μοναδικές εμπειρίες. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κλείσουν έναν σεφ με αστέρι Michelin για ένα ιδιωτικό δείπνο ή να βρουν ειδικούς για περιποίηση μαλλιών και μακιγιάζ. Στο Παρίσι, για παράδειγμα, προσφέρεται περιήγηση στην Παναγία των Παρισίων με τον αρχιτέκτονα που συνέβαλε στην αποκατάστασή της, στο Τόκιο γευσιγνωσία matcha με καλλιεργητή τσαγιού, ενώ στην Πόλη του Μεξικού μπορούν να εξασκηθούν στο ρινγκ με έναν παλαιστή lucha libre.
Αναβάθμιση κοινωνικών λειτουργιών στην πλατφόρμα
Η Airbnb ανακοίνωσε επίσης την ενημέρωση των λειτουργιών κοινωνικής δικτύωσης της πλατφόρμας βραχυχρόνιας μίσθωσης, επιτρέποντας στους χρήστες να βλέπουν άλλους επισκέπτες που συμμετέχουν σε εμπειρίες. Η νέα ενότητα μηνυμάτων θα επιτρέπει την κοινή χρήση φωτογραφιών και βίντεο, ενώ θα διαθέτει ενημερωμένες λειτουργίες απορρήτου για την αλληλεπίδραση με συνταξιδιώτες αργότερα μέσα στο έτος.
Στρατηγική επέκτασης πέρα από τη βραχυχρόνια μίσθωση
Οι αλλαγές στην πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης ανακοινώθηκαν σε μια περίοδο που η εταιρεία προβλέπει πιθανή επιβράδυνση των κρατήσεων στις ΗΠΑ, λόγω των απρόβλεπτων εμπορικών πολιτικών που επηρεάζουν το καταναλωτικό κλίμα. Παρά το γεγονός ότι η Airbnb έχει φιλοξενήσει πάνω από 2 δισεκατομμύρια επισκέπτες από την ίδρυσή της το 2008, αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις τα τελευταία χρόνια. Πολλές πόλεις έχουν επιβάλει περιορισμούς στις βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις, κατηγορώντας τη βραχυχρόνια μίσθωση για υπερτουρισμό και αύξηση του κόστους στέγασης για τους κατοίκους.
Η Airbnb φιλοδοξεί να επεκταθεί πέρα από το παραδοσιακό μοντέλο βραχυχρόνιας μίσθωσης και έχει ήδη ανακοινώσει σχέδια επένδυσης 200 έως 250 εκατομμυρίων δολαρίων στη νέα επιχείρηση. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή η επέκταση θα αποτελέσει σημαντικό μοχλό μελλοντικής αύξησης εσόδων. «Τώρα νιώθουμε ότι έχουμε τόσο ισχυρή βάση που είμαστε ικανοί να χτίσουμε και να επεκταθούμε», δήλωσε στο CNBC ο επικεφαλής επιχειρήσεων, Ντέιβ Στίφενσον.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Airbnb είχε κάνει και στο παρελθόν προσπάθειες διαφοροποίησης από το βασικό μοντέλο βραχυχρόνιας μίσθωσης, αλλά περιόρισε το όραμά της το 2020 για να επικεντρωθεί στην κύρια δραστηριότητά της, καθώς η πανδημία έπληξε σοβαρά τον ταξιδιωτικό κλάδο. Το νέο λίφτινγκ πολυτέλειας στην πλατφόρμα αποτελεί μια φιλόδοξη επιστροφή στη στρατηγική επέκτασης και διαφοροποίησης.