Σιδηρόδρομος: Η ΕΡΓΟΣΕ με το βουνό διαιτησιών και η λάθος σύμβαση με τη Hellenic Train

Η κυβέρνηση, μετά και τη συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την Ιταλίδα ομόλογό του Τζόρτζια Μελόνι, δηλώνει πως θα αλλάξουν όλα στον σιδηρόδρομο και πως όχι μόνο θα προχωρήσουν τα έργα αναβάθμισης και συντήρησης, αλλά οι Ιταλοί θα επενδύσουν 360 εκατ. για νέους συρμούς. Για να επενδύσουν οι Ιταλοί που ελέγχουν τη Hellenic Train σε νέους συρμούς, το δημόσιο θα δεσμευτεί, μέσω νέας σύμβασης για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές» (θα αντικαταστήσει την ήδη ξεπερασμένη σύμβαση του Ιουλίου 2022), πως θα λειτουργεί άψογα η σιδηροδρομική υποδομή που βρίσκεται στην ευθύνη του ΟΣΕ.
Tην ίδια στιγμή συνεχίζεται, για σχεδόν δύο δεκαετίες, η φάμπρικα των διαιτησιών στα σιδηροδρομικά έργα. Για να το πούμε διαφορετικά, η ΕΡΓΟΣΕ προκηρύσσει ένα διαγωνισμό, το αναλαμβάνει μια τεχνική εταιρεία, αρχίζουν οι (πολυετείς) καθυστερήσεις, ΕΡΓΟΣΕ και ανάδοχος προσφεύγουν στη διαιτησία και, σχεδόν πάντα, χάνει η ΕΡΓΟΣΕ! Πάρτε για παράδειγμα την περίφημη σύνδεση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Πάτρας (κάποτε θα φτάσει και στην Πάτρα!) με το Λουτράκι. Το έργο ανατέθηκε στην ΜΕΤΚΑ επί ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να διαπιστώσει στη συνέχεια ο εργολάβος πως δεν είχαν γίνει ούτε οι απαλλοτριώσεις, ούτε επαρκείς μελέτες, κ.α.
Φυσικά ακόμα σέρνεται και οι δύο πλευρές έχουν προσφύγει στη διαιτησία. Επιδιαιτητής είναι ο επίτιμος πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου Ιωάννης Καραβοκύρης, η πλευρά της ΜΕΤΚΑ έχει διορίσει ως διαιτητή τον πρώην υπουργό (επί ΠΑΣΟΚ) και γνωστό δικηγόρο Ντίνο Ρόβλια και η ΕΡΓΟΣΕ τον δικηγόρο Ιωάννη Παραρά. Όπως λένε στελέχη του σιδηροδρόμου «δεν βάζουμε στοίχημα για το τι από τα δύο θα τελειώσει πρώτο: Η διαιτησία ή η εργολαβία για σύνδεση του Λουτρακίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο;». Αντίστοιχη είναι η εικόνα, με ή χωρίς διαιτησίες, και σε άλλα εν εξελίξει έργα όπως η σήραγγα των Σεπολίων, κ.α.
Διαβάστε τη συνέχεια στο powergame.gr
Tην ίδια στιγμή συνεχίζεται, για σχεδόν δύο δεκαετίες, η φάμπρικα των διαιτησιών στα σιδηροδρομικά έργα. Για να το πούμε διαφορετικά, η ΕΡΓΟΣΕ προκηρύσσει ένα διαγωνισμό, το αναλαμβάνει μια τεχνική εταιρεία, αρχίζουν οι (πολυετείς) καθυστερήσεις, ΕΡΓΟΣΕ και ανάδοχος προσφεύγουν στη διαιτησία και, σχεδόν πάντα, χάνει η ΕΡΓΟΣΕ! Πάρτε για παράδειγμα την περίφημη σύνδεση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας – Πάτρας (κάποτε θα φτάσει και στην Πάτρα!) με το Λουτράκι. Το έργο ανατέθηκε στην ΜΕΤΚΑ επί ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να διαπιστώσει στη συνέχεια ο εργολάβος πως δεν είχαν γίνει ούτε οι απαλλοτριώσεις, ούτε επαρκείς μελέτες, κ.α.
Φυσικά ακόμα σέρνεται και οι δύο πλευρές έχουν προσφύγει στη διαιτησία. Επιδιαιτητής είναι ο επίτιμος πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου Ιωάννης Καραβοκύρης, η πλευρά της ΜΕΤΚΑ έχει διορίσει ως διαιτητή τον πρώην υπουργό (επί ΠΑΣΟΚ) και γνωστό δικηγόρο Ντίνο Ρόβλια και η ΕΡΓΟΣΕ τον δικηγόρο Ιωάννη Παραρά. Όπως λένε στελέχη του σιδηροδρόμου «δεν βάζουμε στοίχημα για το τι από τα δύο θα τελειώσει πρώτο: Η διαιτησία ή η εργολαβία για σύνδεση του Λουτρακίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο;». Αντίστοιχη είναι η εικόνα, με ή χωρίς διαιτησίες, και σε άλλα εν εξελίξει έργα όπως η σήραγγα των Σεπολίων, κ.α.
Διαβάστε τη συνέχεια στο powergame.gr