Η πορεία των ευρωπαϊκών λιμανιών της Cosco

Τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου για το 2025 ανακοίνωσε η Cosco, με τον ναυτιλιακό κολοσσό να καταγράφει για ακόμη μια φορά εντυπωσιακά μεγέθη. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά της έσοδα στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, κατέγραψαν άλμα ύψους 9,8% στον συνολικό όγκο διακίνησης. Η κινεζική COSCO ελέγχει το 67% του Πειραιά, που λειτουργεί ως «ναυαρχίδα» για το διαμετακομιστικό εμπόριο προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Ακόμη, σημαντική είναι η παρουσία της και σε άλλα σημαντικά ευρωπαϊκά λιμάνια, όπως η Ζεεμπρούγγη στο Βέλγιο, το Βάντο Λιγκούρε στην Ιταλία, καθώς και τερματικούς σταθμούς σε Ισπανία, Γερμανία και Ολλανδία.
Μέχρι τον Αύγουστο του 2023, κινεζικές εταιρείες είχαν επενδυτική παρουσία σε 31 τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων από τους οποίους οι 13 διαχειρίζονται από τον κινεζικό κολοσσό της Cosco.
Στην Ελλάδα, η επένδυση στον Πειραιά (67%) αποτελεί τη “ναυαρχίδα” της κινεζικής παρουσίας στην Ε.Ε., μετατρέποντας το λιμάνι σε κεντρικό κόμβο για τη διαμετακόμιση εμπορευμάτων ενώ ακόμη από το 2008 η εταιρεία διαχειρίζεται και τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ μέσω της θυγατρικής της Piraeus Container Terminal (PCT). Το πρώτο τρίμηνο του 2025, ο ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση ύψους 14,6% στα έσοδα του σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούμενου έτους φτάνοντας στα 51,5 εκατομμύρια ευρώ. Όσον αφορά την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων η αύξηση καταγράφηκε στο 53% στη συνολική εξυπηρέτηση φορτίων.
Η ανοδική αυτή τάση, υποστηρίζεται τόσο από την πορεία του εγχώριου φορτίου, το οποίο είναι αυξημένο κατά +16,2% σε σχέση με το αντίστοιχο πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς (από 54.791 σε 63.689 TEUs) ενισχυόμενη από την αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας, όσο και από την εντυπωσιακή αύξηση στα φορτία μεταφόρτωσης σε σχέση με το αντίστοιχο πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς (+80,6%, δηλαδή από 73,235 σε 132,248 TEUs).
Διαβάστε τη συνέχεια στο powergame.gr
Μέχρι τον Αύγουστο του 2023, κινεζικές εταιρείες είχαν επενδυτική παρουσία σε 31 τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων από τους οποίους οι 13 διαχειρίζονται από τον κινεζικό κολοσσό της Cosco.
Στην Ελλάδα, η επένδυση στον Πειραιά (67%) αποτελεί τη “ναυαρχίδα” της κινεζικής παρουσίας στην Ε.Ε., μετατρέποντας το λιμάνι σε κεντρικό κόμβο για τη διαμετακόμιση εμπορευμάτων ενώ ακόμη από το 2008 η εταιρεία διαχειρίζεται και τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ μέσω της θυγατρικής της Piraeus Container Terminal (PCT). Το πρώτο τρίμηνο του 2025, ο ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση ύψους 14,6% στα έσοδα του σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούμενου έτους φτάνοντας στα 51,5 εκατομμύρια ευρώ. Όσον αφορά την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων η αύξηση καταγράφηκε στο 53% στη συνολική εξυπηρέτηση φορτίων.
Η ανοδική αυτή τάση, υποστηρίζεται τόσο από την πορεία του εγχώριου φορτίου, το οποίο είναι αυξημένο κατά +16,2% σε σχέση με το αντίστοιχο πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς (από 54.791 σε 63.689 TEUs) ενισχυόμενη από την αναπτυξιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας, όσο και από την εντυπωσιακή αύξηση στα φορτία μεταφόρτωσης σε σχέση με το αντίστοιχο πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς (+80,6%, δηλαδή από 73,235 σε 132,248 TEUs).
Διαβάστε τη συνέχεια στο powergame.gr