Κινητικότητα εμφανίζεται το τελευταίο διάστημα με πληροφορίες να προτάσσουν την ενδεχόμενη πώληση των νερών της Nestle σε κεντρικό επίπεδο, από τον κολοσσό των τροφίμων και ποτών. Εξέλιξη που εάν ολοκληρωθεί, θα επηρεάσει και την Ελλάδα, στην οποία το χαρτοφυλάκιο της Nestle Waters εκπροσωπείται από το φυσικό μεταλλικό νερό, Κορπή που εμφιαλώνεται στο Μοναστηράκι Βόνιτσας, με σημαντική παρουσία στα σούπερ μάρκετ και το Acqua Panna, επίσης φυσικό μεταλλικό νερό, με παρουσία στον κλάδο HoReCa (εστίαση – ξενοδοχεία). Στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνονται και τα ανθρακούχα Perrier και San Pellegrino, τα οποία αποτελούν σημαντικό μέρος της δραστηριότητας της εταιρείας στη χώρα μας.


Στελέχη της αγοράς αναφέρουν ότι στην Ελλάδα το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων αποτελεί ένα μικρό μέρος του συνολικού τζίρου της Nestle στη χώρα μας. Οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι το ποσοστό συμμετοχής που έχουν τα νερά στον κύκλο εργασιών της Nestle Ελλάς κινείται σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό και ενώ προ δεκαετίας το ποσοστό συμμετοχής ήταν σε επίπεδα διψήφιου ποσοστού συμμετοχής στις πωλήσεις της επιχείρησης, στα επίπεδα του 10%.

Την ίδια στιγμή και σε παγκόσμιο επίπεδο ο τομέας του νερού έχει τη μικρότερη συμμετοχή στις πωλήσεις του ομίλου σε σχέση με τις υπόλοιπες δραστηριότητες, με 3,18 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα το 2024 (3,39 δισεκατομμύρια ευρώ), από τα συνολικά 91,35 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (97,51 δισεκατομμύρια ευρώ) που ήταν ο κύκλος εργασιών της Nestle.


Τι απαντά o όμιλος Nestle – Η προοπτική συνεργασιών και επιχειρηματικών συμπράξεων
Το powergame.gr επικοινώνησε με τον όμιλο Nestle για το συγκεκριμένο θέμα και συγκεκριμένα με τον Michael Jennings, Senior Corporate Spokesperson, ο οποίος αναφέρει: «Δεν θα σχολιάσουμε φήμες ή εικασίες στα μέσα ενημέρωσης.

Γνωστοποιήσαμε τον Νοέμβριο του περασμένου έτους ποιες είναι οι προθέσεις μας για την επιχείρηση νερού. Η πρόθεσή μας παραμένει αμετάβλητη. Το κείμενο στην ανακοίνωσή μας είχε ως εξής:


‘Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης για την ενίσχυση της επιχειρησιακής απόδοσης και την απελευθέρωση των δυνατοτήτων του, οι δραστηριότητες νερού και ποτών υψηλής ποιότητας της Nestlé θα γίνουν μια παγκόσμια αυτόνομη επιχείρηση υπό την ηγεσία της Muriel Lienau, Επικεφαλής της Nestlé Waters Europe, από την 1η Ιανουαρίου 2025. Η νέα διοίκηση θα αξιολογήσει τη στρατηγική για τη συγκεκριμένη επιχείρηση. Η στρατηγική περιλαμβάνει τη διερεύνηση ευκαιριών συνεργασίας, ώστε να επιτραπεί στις εμβληματικές μάρκες της Nestlé να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους’.

Θα θέλαμε να τονίσουμε την πτυχή των ‘συνεργασιών’ που προτάσσεται της παραπάνω ανακοίνωσης δήλωσης», καταλήγει ο Michael Jennings.

Να σημειωθεί ότι οι επιχειρηματικές συνεργασίες δεν είναι κάτι καινούργιο για τη Nestle, κάτι που συνέβη για παράδειγμα το 2016. Τότε η Nestle και η PAI Partners συγχώνευσαν την ευρωπαϊκή επιχείρηση παγωτού της Nestle σε 20 χώρες και την R&R, ιδιοκτησίας της PAI, για να δημιουργήσουν την Froneri, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγωτού στον κόσμο.


Τι αναφέρουν πηγές της Nestle Ελλάς
Για το θέμα το powergame.gr επικοινώνησε και με εκπροσώπους της Nestle Ελλάς, οι οποίοι ανέφεραν μεταξύ άλλων ότι οι όποιες αποφάσεις λαμβάνονται σε κεντρικό επίπεδο από τον όμιλο Nestle και πως όταν υπάρξει κάτι συγκεκριμένο και ανακοινώσιμο ενημερώνονται με τη σειρά τους και τα στελέχη στην Ελλάδα. Τονίζουν ταυτόχρονα ότι προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο.

Tα προβλήματα και η προσωρινή έξοδος από την αγορά
Θυμίζουμε ότι στο εργοστάσιο του Κορπή στο Μοναστηράκι Βόνιτσας, είχαν πραγματοποιηθεί έλεγχοι και χημικές αναλύσεις που σχετίζονταν με την ποιότητα του παραγόμενου νερού και το εργοστάσιο διέκοψε την εμφιάλωση του φυσικού μεταλλικού νερού στη διάρκεια του 2024. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι, ενώ το 2023 το Κορπή είχε πωλήσεις 34,73 εκατομμυρίων λίτρων, στη διάρκεια του 2024 έκανε βουτιά στα 22,11 εκατομμύρια λίτρα, λόγω της διακοπής λειτουργίας του εργοστασίου, και πλέον βρίσκεται σε στάδιο ανάκαμψης. Μετά την επιστροφή του Κορπή στην αγορά Nestle επενδύει σε προωθητικές ενέργειες, μειώνοντας την τιμή του προϊόντος, προκειμένου να επανακτήσει το χαμένο έδαφος.

Πώς ξεκίνησε ο θόρυβος περί πώλησης του κλάδου νερού
Tον Νοέμβριο του 2025, η επιχείρηση – κολοσσός στον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων δήλωσε ότι θα διαχωρίσει τον κλάδο νερού αξίας 3,3 δισεκατομμυρίων ελβετικών φράγκων, δημιουργώντας μια αυτόνομη παγκόσμια επιχειρηματική μονάδα από την 1η Ιανουαρίου 2025 και ότι είναι ανοιχτή σε συνεργασίες και συμφωνίες.


Προ ολίγων ημερών δημοσίευμα του Reuters ανέφερε ότι η Nestle έχει διορίσει τη Rothschild ως σύμβουλο για την πώληση του κλάδου νερού. «Στρατηγική του ομίλου Nestle υπό τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Laurent Freixe, είναι να περιορίσει την εστίασή του σε περίπου 30 από τις 2.000 μάρκες που διαθέτει, δίνοντας προτεραιότητα σε ετικέτες όπως οι μπάρες σοκολάτας Kit-Kat, ο καφές Nescafe, το βρεφικό γάλα NAN, τα noodles and μπαχαρικά Maggi», ανέφερε το ίδιο δημοσίευμα.

Oι διεθνείς πιέσεις λόγω Perrier
Σε ό,τι αφορά το διεθνές περιβάλλον, η Nestle δέχεται έντονες πιέσεις με αφορμή την υπόθεση Perrier. Έκθεση της Γαλλικής Γερουσίας που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα διαπιστώνει ότι η γαλλική κυβέρνηση συγκάλυψε εξαπάτηση των καταναλωτών από τη Nestle, επιτρέποντας στην εταιρεία να χρησιμοποιεί απαγορευμένες μεθόδους επεξεργασίας για την παραγωγή φυσικών μεταλλικών νερών, συμπεριλαμβανομένου του Perrier.

Η γαλλική κυβέρνηση «στο υψηλότερο επίπεδο» συγκάλυψε ένα σκάνδαλο σχετικά με την επεξεργασία μεταλλικού νερού από τη Nestle, συμπεριλαμβανομένης της εμβληματικής μάρκας Perrier, σύμφωνα με την έκθεση της Γαλλικής Γερουσίας.


Η ίδια έκθεση υποστηρίζει ότι τα τελευταία χρόνια, ο ελβετικός όμιλος τροφίμων και ποτών δέχεται πιέσεις για την Perrier και άλλες μάρκες του, καθώς οι κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης περιορίζουν αυστηρά τις μεθόδους επεξεργασίας που επιτρέπονται για οποιοδήποτε προϊόν που διατίθεται στην αγορά ως φυσικό μεταλλικό νερό.

«Εκτός από την έλλειψη διαφάνειας της Nestle Waters, είναι σημαντικό να επισημανθεί η έλλειψη διαφάνειας του κράτους, τόσο έναντι των τοπικών και ευρωπαϊκών αρχών όσο και έναντι του γαλλικού λαού», αναφέρει η έκθεση της Γερουσίας. Η έκθεση ήρθε στο φως μετά από εξάμηνη έρευνα της Γερουσίας, που περιλάμβανε περισσότερες από 70 ακροάσεις.