Μπορεί τα πρώτα σημάδια της έναρξης της θερινής περιόδου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κυλλήνης - Κεφαλονιάς - Ζακύνθου να ήταν ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά, καθώς η σεζόν άνοιξε το Πάσχα με υψηλές πληρότητες, ωστόσο η θετική αυτή εικόνα δεν διατηρήθηκε και μετά τις αργίες. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το parapolitika.gr για την ακτοπλοϊκή εταιρεία που εκτελεί το εν λόγω δρομολόγιο, από τα μέσα Μαΐου και μετά, παρατηρείται μια αισθητή μείωση στην επιβατική κίνηση, γεγονός που προκαλεί ανησυχία και προβληματισμό τόσο στους επαγγελματίες του τουρισμού όσο και στους τοπικούς φορείς.



Απρόβλεπτη η εξέλιξη της τουριστικής κίνησης στο Ιόνιο: «Δεν μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις για το καλοκαίρι»

Όπως δηλώνει στο parapolitika.gr ο υπεύθυνος της Levante Ferries στη Ζάκυνθο και την Κεφαλονιά, Γιάννης Πυλαρινός, μέχρι τα μέσα Μαΐου η επιβατική κίνηση ήταν ικανοποιητική, όμως τις τελευταίες δεκαπέντε ημέρες παρατηρήθηκε μια σημαντική μείωση στην κίνηση. Παρόλα αυτά, αναμένεται από τις αρχές του επόμενου μήνα να ανακάμψει η κινητικότητα. «Η αλήθεια είναι πως δεν μπορούμε να κάνουμε ασφαλείς προβλέψεις για το πώς θα εξελιχθεί το καλοκαίρι. Για παράδειγμα, ο Μάιος ξεκίνησε καλά, αλλά στη συνέχεια είδαμε πτώση, κάτι που συνέβη και την ίδια περίοδο του περσινού Μαΐου. Η εικόνα δεν είναι σταθερή και το πιο σημαντικό είναι να παραμείνουμε προσεκτικοί. Μετά και το κλείσιμο των σχολείων αναμένουμε η κινητικότητα να επανέλθει σε ικανοποιητικά επίπεδα», δήλωσε.

Η ακτοπλοϊκή γραμμή που συνδέει την Κυλλήνη με την Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο φαίνεται να βρίσκεται τη δεδομένη στιγμή υπό τον έλεγχο της Levante Ferries, με την ίδια να εκτελεί τα δρομολόγια σύνδεσης των δύο νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα. Βέβαια, η γραμμή καλύπτεται τόσο από τουριστικά σκάφη αναψυχής, όσο και από την Ionian Sea Ferries που συνδέει μεταξύ τους τα δύο νησιά. Ο κ. Πυλαρινός, μιλώντας για την πληρότητα των πλοίων που ξεκινούν από την Κυλλήνη για τα νησιά του Ιονίου, ανέφερε πως τα στοιχεία μέχρι στιγμής δείχνουν μεταβαλλόμενη κίνηση. Ο Μάιος ξεκίνησε με υψηλή επιβατική κίνηση, η οποία όμως μειώθηκε αισθητά στα μέσα του μήνα, σύμφωνα με τον ίδιο. Η ζήτηση φαίνεται να παρουσιάζει αυξομειώσεις, γεγονός που παρακολουθείται στενά από την εταιρεία, ώστε να προσαρμόζει ανάλογα τα δρομολόγια και την εξυπηρέτηση.

Παράλληλα, οι κρατήσεις για την καλοκαιρινή περίοδο έχουν ήδη ξεκινήσει όχι τόσο εντατικά, καθώς οι περισσότεροι κάτοικοι εκεί είναι επιχειρηματίες ενώ άλλοι αναμένουν το κλείσιμο των σχολείων για να μπορέσουν να οργανώσουν το ταξίδι τους. Στην εταιρεία της Levante Ferries συνεχίζουν να παρακολουθούν τις τάσεις και να προετοιμάζονται για την κορύφωση της θερινής περιόδου. Οι κρατήσεις, ωστόσο, παραμένουν ευμετάβλητες, σε αναμονή της εξέλιξης της τουριστικής κίνησης.



Οι υποδομές και τα λιμάνια σε Ζάκυνθο και Κεφαλονιά: Μελλοντικά σχέδια, πόσο επηρεάζεται ο τουρισμός

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί πως μέσω του Γιάννη Πυλαρινού, η Levante Ferries διαμηνύει την ανάγκη για άμεσες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις στις υποδομές των λιμανιών των δύο νησιών. Ειδικά, για τη Ζάκυνθο, η βελτίωση των εγκαταστάσεων και η ομαλότερη εξυπηρέτηση των πλοίων μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην αναζωογόνηση της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας - έναν από τους βασικούς πυλώνες της ανάπτυξης του τουρισμού στο νησί. Σύμφωνα με τον κ. Πυλαρινό, το λιμάνι αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης για την αναβάθμιση της Ζακύνθου, ενώ υπογράμμισε τις προσπάθειες που γίνονται για τη βελτίωση της κατάστασης. Στόχος παραμένει να εξυπηρετείται ο κόσμος με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ακόμα και αν αυτό σημαίνει μικρές καθυστερήσεις.

Σχετικά με την εκφόρτωση των οχημάτων στο λιμάνι, ο κ. Πυλαρινός ανέφερε πως πρόκειται για ένα μακροχρόνιο πρόβλημα, το οποίο φέτος δεν αναμένεται να επιλυθεί άμεσα. Τόνισε πως απαιτείται υπομονή από όλους κατά τη διάρκεια της αποβίβασης, καθώς δεν υπάρχουν άμεσα λύσεις ή μαγικές πρακτικές για να βελτιωθεί η κατάσταση. Παράλληλα, ενημέρωσε πως βρίσκονται σε στενή επαφή με τον βουλευτή Ζακύνθου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Δημήτρη Ακτύπη, για τα έργα που σχεδιάζονται να πραγματοποιηθούν στο λιμάνι, χωρίς ωστόσο να έχει ακόμα καθοριστεί η ημερομηνία έναρξής τους, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να ξεκινήσουν μετά το τέλος της τρέχουσας τουριστικής περιόδου.

Όσο για την Κεφαλονιά, υποστήριξε πως οι υποδομές που υπάρχουν στα λιμάνια του νησιού (Πόρος, Σάμη, Αργοστόλι, Πεσσάδα, Ληξούρι) βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση από το ένα και μοναδικό λιμάνι που διαθέτει η Ζάκυνθος (στην πόλη και πρωτεύουσα του νησιού), με την φόρτωση και εκφόρτωση των πλοίων που προσεγγίζουν αυτά τα λιμάνια να γίνονται σε καλύτερες συνθήκες, προσφέροντας ταχύτητα και ευελιξία τόσο στο επιβατικό κοινό όσο και στο εμπορικό κομμάτι.



Πόσο κοστίζουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για ένα ταξίδι στο Ιόνιο

Ας δούμε ενδεικτικά το κόστος για μια τριμελή οικογένεια (δύο ενήλικες και ένα παιδί) με ΙΧ αυτοκίνητο που θέλει να ταξιδέψει σε δημοφιλείς γραμμές του Ιονίου, όπως η σύνδεση Κυλλήνη - Ζάκυνθος και Ζάκυνθος - Κεφαλονιά.


Για το δρομολόγιο Κυλλήνη - Ζάκυνθος με επιστροφή:

Για μια οικογένεια με 1 παιδί και 1 ΙΧ που θέλει να πραγματοποιήσει το ταξίδι της με την Levante Ferries, οι τιμές είναι οι παρακάτω:
• ΙΧ: 76,8 ευρώ
• Τριμελής οικογένεια με 1 παιδί ηλικίας έως 5 ετών: 27 ευρώ (τα παιδιά ηλικίας έως 5 ετών έχουν μηδενική χρέωση)
• Τριμελής οικογένεια με 1 παιδί ηλικίας από 5 έως 10 ετών: 42 ευρώ (το παιδί δικαιούται έκπτωση στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο 50%)
• Τριμελής οικογένεια με 1 παιδί άνω των 12 ετών: 81 ευρώ
Συνολικά, το ταξίδι μπορεί να κοστίσει από 100 ευρώ μέχρι και 157 ευρώ.


Για τη γραμμή Άγιος Νικόλαος (Ζάκυνθος) – Πεσσάδα (Κεφαλονιά) με επιστροφή:

Για μια οικογένεια με 1 παιδί και 1 ΙΧ, οι τιμές με την Ionian Sea Ferries είναι οι παρακάτω:
• ΙΧ: 76 ευρώ
• Τριμελής οικογένεια με 1 παιδί ηλικίας έως 4 ετών: 48 ευρώ (το παιδί δικαιούται μηδενική χρέωση)
• Τριμελής οικογένεια με 1 παιδί ηλικίας 5-10 ετών: 60 ευρώ ( το παιδί έχει έκπτωση 50%)
• Τριμελής οικογένεια με 1 παιδί άνω των 10 ετών: 72 ευρώ
Συνολικά, οι τιμές του ταξιδιού ξεκινούν από τα 124 ευρώ και μπορεί να φτάσουν τα 148 ευρώ.


Πόρος- Κυλλήνη με επιστροφή με την εταιρεία Levante Ferries:

• ΙΧ: 90 ευρώ
• Τριμελής οικογένεια με 1 παιδί ηλικίας έως 5 ετών: 58 ευρώ
• Τριμελής οικογένεια με 1 παιδί ηλικίας από 5 έως 12 ετών: 74 ευρώ
• Τριμελής οικογένεια με 1 παιδί άνω των 12 ετών: 130,5 ευρώ
Συνολικό κόστος από 148 ευρώ μέχρι και 220 ευρώ.