Την ώρα που η πολεμική ένταση μεταξύ Ισραήλ και Ιράν, υπό τον φόβο γενικής σύρραξης, προμηνύει πολυπαραγοντικές επιπτώσεις στην οικονομία και δη σε εμπόριο και ναυτιλία, οι τουριστικοί φορείς και επαγγελματίες του κλάδου παρακολουθούν τις εξελίξεις, παραμένοντας, για την ώρα, ψύχραιμοι απέναντι στις όποιες πιθανές ζημίες.

Διαβάστε: Τουρισμός 2025: Ρεκόρ εσόδων και αυξημένες αφίξεις - Η ψυχρή άνοιξη έστειλε τους τουρίστες στην Ελλάδα


Kλιμάκωση συγκρούσεων Ισραήλ-Ιράν: Ψύχραιμη στάση από τους ξενοδόχους της Αττικής παρά τις ακυρώσεις

Η Αττική, που τα τελευταία χρόνια αποτελεί έναν από τους προτιμητέους προορισμούς των Ισραηλινών όχι μόνο για ταξίδι αναψυχής αλλά και για επενδύσεις, δεν καταγράφει πτώση. «Σίγουρα μας ανησυχεί η τρέχουσα κατάσταση, καθώς δεν είναι και η καλύτερη εξέλιξη εν μέσω εκκίνησης της θερινής σεζόν. Ωστόσο, ελπίζουμε να ηρεμήσει το συντομότερο», λέει σε επικοινωνία με το parapolitika.gr o Ευγένιος Βασιλικός, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής, προσθέτοντας πως ο πόλεμος Ισραήλ-Ιράν εντείνει μια, ήδη δύσκολη, χρονιά με τις
εκτιμήσεις να παραμένουν θολές.

Ερωτηθείς για την εικόνα των ακυρώσεων των τελευταίων ημερών αναφέρει πως είναι λογικό να υπάρχει ένα κύμα ακυρώσεων από τη στιγμή που ακυρώθηκαν μέχρι τις 12 Ιουλίου (Aegean Airlines) όλες οι πτήσεις από και προς το Τελ Αβίβ. Χωρίς να προβαίνει σε εσπευσμένα συμπεράσματα, ο πρόεδρος της ΕΞΑ δίνει μια άλλη πολύ σημαντική πληροφορία: «Την ίδια ώρα που υπάρχουν οι ακυρώσεις, παρατηρούμε νέες κρατήσεις», λέει, χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν πρόκειται για Ισραηλινούς που βρίσκουν τρόπο διαφυγής από την εμπόλεμη ζώνη ή για Ισραηλινούς που είναι κάτοικοι στη χώρα μας.

Όπως υπογραμμίζει, η Ισραηλινή αγορά ναι μεν αγαπά την Αττική αλλά δεν αποτελεί την κορυφαία της αγορά. Σε περίπτωση που η κατάσταση χειροτερέψει, το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν αναμένεται να φανεί στα ξενοδοχεία κατά μήκος της Αττικής Ριβιέρας, αλλά στο κέντρο της Αθήνας. Διότι, το υψηλότερο ποσοστό των Ισραηλινών επισκεπτών καταμετράται στην ευρύτερη κεντρική περιοχή της πρωτεύουσας, λόγω των επαγγελματικών τους υποχρεώσεων, αλλά και της προτίμησής τους για άμεση πρόσβαση στα εμπορικά καταστήματα.

evgenios-vasilikos__2_


Χωρίς ναυλωτές από το Ισραήλ λόγω πολέμου ξεκινά η τουριστική σεζόν του yachting

Αυξημένες ακυρώσεις καταγράφονται στον θαλάσσιο τουρισμό με το , που αποτελεί τη ναυαρχίδα του κλάδου, να καταγράφει μείωση. «Το Σαββατοκύριακο που πέρασε και που γίνεται η αλλαγή ναυλωτών, ενδεικτικά αναφέρω πως στη Μαρίνα Αλίμου, 25 τουριστικά σκάφη παρέμειναν δεμένα λόγω μη άφιξης ναυλωτών από το Ισραήλ και κάθε μέρα που περνά οι ακυρώσεις αυξάνονται», λέει o Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) μιλώντας στο parapolitika.gr.
Όπως εξήγησε, τα τελευταία χρόνια, οι ταξιδιώτες του Ισραήλ αποτελούν μια σημαντική αγορά για τις ελληνικές μαρίνες αφού μέχρι τώρα παρατηρείται αύξηση και στην προσέλευση των ιδιωτικών σκαφών.
steliatos


Ανήσυχοι οι ξενοδόχοι στην Κρήτη - Χωρίς ντόμινο ακυρώσεων από άλλες χώρες

Στο κρητικό έδαφος τώρα, τα πράγματα δεν δείχνουν να κυλούν και τόσο ήπια, καθώς οι απώλειες αναμένονται να είναι πιο ηχηρές. «Τα 20.000 άτομα που αναμένουμε ανά μήνα από το Ισραήλ, αυτή την ώρα δεν υφίστανται ως αριθμός και αν συνεχίσει η ένταση, οι απώλειες θα είναι μεγάλες», λέει στο parapolitika.gr o Νίκος Χαλκιαδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου.

Ωστόσο, το Ισραήλ αποτελεί την 7η πιο σημαντική αγορά της Κρήτης με τη Γερμανία, τη Μ. Βρετανία, τη Γαλλία, την Ολλανδία και την Πολωνία να προηγούνται τα τελευταία χρόνια. «Το θετικό για την ώρα είναι πως δεν έχουμε ντόμινο ακυρώσεων από άλλες χώρες», αναφέρει, ευχόμενος να υπάρξει άμεσα κατάπαυση του πυρός.

Θυμίζουμε πως το Ισραήλ, αποτελεί μια αρκετά σημαντική αγορά για την Ελλάδα και βάσει των τελευταίων στοιχείων του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) για το 2025, ανάμεσα στις σημαντικές αυξήσεις ξεχώριζε μέχρι πρότινος το Ισραήλ, που παρουσίαζε ισχυρή άνοδο +52,1%, ξεπερνώντας το 1,3 εκατ. θέσεις.
Μέχρι τώρα πάντως, ισχυρή αγορά δείχνει να είναι το Ηνωμένο Βασίλειο με 5,6 εκατ. θέσεις (+2,2% σε σχέση με το 2024), αντιπροσωπεύοντας το 20% του συνόλου. Ακολουθεί η Γερμανία με 4,7 εκατ. θέσεις (+2,5%) και μερίδιο αγοράς 17%, και τρίτη είναι η Ιταλία με 2,5 εκατ. θέσεις (+3,9%) και μερίδιο αγοράς 9%.

Τέλος, το συμπέρασμα που βγαίνει από τις εκτιμήσεις των εκπροσώπων του Τουρισμού είναι πως ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή αποτελεί ένα ακόμη κύμα αβεβαιότητας που έρχεται να παρασύρει τη φετινή τουριστική σεζόν η οποία έχει – έτσι και αλλιώς - ξεκινήσει με το φρένο πατημένο, χωρίς υπεραισιόδοξες προβλέψεις.