Mε αμείωτη ένταση συνεχίζονται εργασίες κατασκευής στη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας από τους μετροπόντικες, σημειώνοντας εντυπωσιακή πρόοδο. Η «Νίκη», ο δεύτερος μετροπόντικας της ΑΒΑΞ που κατασκευάζει μαζί με τον δίδυμό του «Αθηνά» τη Γραμμή 4, έφθασε κάτω από το Γαλάτσι, αφήνοντας πίσω της κατασκευασμένη σήραγγα του Μετρό 1.400 μέτρων. Πλέον, βάζει πλώρη για τον σταθμό «Ελικώνα», στην Κυψέλη.

Αποκάλυψη του Φρέατος Βεΐκου στη Γραμμή 4

Το επιβλητικό Φρέαρ Βεΐκου «αποκαλύφθηκε» για πρώτη φορά στους δημοσιογράφους και τις τηλεοπτικές και φωτογραφικές κάμερες, που ξεναγήθηκαν σε βάθος 35 μέτρων στη σήραγγα του Μετρό και τον μετροπόντικα (TBM) «Νίκη». Σύμφωνα με ενημέρωση από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, η «Νίκη» θα ενώσει υπογείως το Γαλάτσι με τον Ευαγγελισμό, σημείο όπου στο τέλος του 2026 θα συναντηθούν οι δύο τελευταίας τεχνολογίας μετροπόντικες της ΑΒΑΞ. Η ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας 12,8 χλμ. της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή» του Μετρό της Αθήνας αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον χάρτη των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα.

grammi-4-metro-erga__1_
grammi-4-metro-erga__2_
grammi-4-metro-erga__3_
grammi-4-metro-erga__4_
grammi-4-metro-erga__5_
grammi-4-metro-erga__6_
grammi-4-metro-erga__7_
grammi-4-metro-erga__8_

Καινοτομία και τεχνολογία στη Γραμμή 4 του Μετρό - Πρόοδος των μετροπόντικων στη σήραγγα 

Υπενθυμίζεται ότι το έτερο TBM, η «Αθηνά» ακολουθεί αντίθετη πορεία από εκείνη της «Νίκης». Ξεκίνησε από το Φρέαρ Κατεχάκη και έως σήμερα έχει κατασκευάσει σήραγγα 3,1 χλμ, (60% της διαδρομής της) αφήνοντας πίσω τους σταθμούς «Γουδή», «Ζωγράφου» και «Ιλίσια». Ακολουθούν «Πανεπιστημιούπολη» και «Καισαριανή». Συνολικά, μέχρι στιγμής ο Όμιλος ΑΒΑΞ έχει κατασκευάσει σήραγγα 4,5 χλμ από τα 12,8 χλμ. της Γραμμής 4. Σημειώνεται ότι οι δύο μετροπόντικες της ΑΒΑΞ δεν περιορίζονται στη διάνοιξη, αλλά κατασκευάζουν ταυτόχρονα τη σήραγγα του Μετρό. Κάθε 1,5 μ. προόδου τοποθετούν αντίστοιχης διάστασης τσιμεντένιο δακτύλιο, που αποτελείται από 7 κομμάτια (segments).

Επίσης, οι μετροπόντικες είναι εφοδιασμένοι με το σύστημα SSP-E, που μπορεί να προβλέψει αν υπάρχει αλλαγή στη γεωλογία για τα επόμενα 40 μέτρα. Οι μεταβολές παρακολουθούνται συνεχώς από το πιλοτήριο του μετροπόντικα. Τα συνήθη πετρώματα είναι ο Αθηναϊκός Σχιστόλιθος, ο Ασβεστόλιθος και ο Ψαμμίτης.

Στοιχεία του Φρέατος Βεΐκου σε αριθμούς

Το Φρέαρ Βεΐκου της Γραμμής 4 παρουσιάζει εντυπωσιακά στοιχεία:

• 120 εργαζόμενοι σε τρεις βάρδιες
• Μηδενικά σοβαρά ατυχήματα
• 110 μέτρα το μήκος του TBM με βάρος 1.500 τόνους
• 10 με 15 μέτρα σήραγγας κατασκευάζονται καθημερινά
• Βάθος εκσκαφής 32 – 35 μέτρα
• Απομάκρυνση 1.500 – 2.000 κυβικών μέτρων χώματος καθημερινά

Με συνολικό μήκος 12,8 χιλιόμετρα και 15 σύγχρονους σταθμούς, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που κατασκευάζεται από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – GHELLA – ALSTOM, θα συνδέσει περιοχές της Αθήνας όπως την Κυψέλη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι, διευκολύνοντας αποφασιστικά τις μετακινήσεις. Ενδεικτικά, ο χρόνος μετακίνησης από το «Άλσος Βεΐκου» στα «Δικαστήρια» της Ευελπίδων θα είναι μόλις 5 λεπτά και μέχρι την «Πανεπιστημιούπολη» του Ζωγράφου σε 14 λεπτά. Η ολοκλήρωση της κατασκευής της σήραγγας της Γραμμής 4 αναμένεται εντός του 2026, επιβεβαιώνοντας την αξιοπιστία, την υψηλή τεχνογνωσία και την εμπειρία του Ομίλου ΑΒΑΞ.

Οφέλη και περιβαλλοντικές επιδόσεις

Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που υλοποιείται στη χώρα. Στην πρώτη φάση της ανάπτυξής της, η Γραμμή 4 θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδή. Με μήκος 12,8 χλμ., 15 νέους σταθμούς και συνολικό προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ, το εμβληματικό αυτό έργο με τις υπερσύγχρονες προδιαγραφές ανοίγει νέα σελίδα στην ποιότητα των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα.

Η διευκόλυνση της καθημερινότητας των κατοίκων με τη μείωση του συνολικού χρόνου μετακίνησης των επιβατών, η μακροπρόθεσμη ελάττωση της κυκλοφοριακής ασφυξίας, η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι μερικά μόνο από τα πλεονεκτήματα του έργου που θα συμβάλλει σημαντικά στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της πόλης. Η σήραγγα του Μετρό έχει σχεδιαστεί εξαρχής με γνώμονα τις βέλτιστες περιβαλλοντικές επιδόσεις και έχει γίνει επένδυση σε υπερσύγχρονα ΤΒΜ (μετροπόντικες) που συμβάλλουν στην αισθητή μείωση της όχλησης και τους χρόνους της εκσκαφής. Η ολοκλήρωση των εργασιών θα βρει τις περιοχές που έχουν στηθεί τα εργοτάξια με τον διπλάσιο αριθμό δέντρων συγκριτικά με την αρχική κατάσταση.