Παρά το εορταστικό κλίμα των θερινών εκπτώσεων, οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με σημαντικές ανατιμήσεις σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, οι οποίες έχουν καταγραφεί με διψήφια ποσοστά αύξησης μέσα στην τελευταία πενταετία. Αν και οι εκπτώσεις προσφέρουν πρόσκαιρες ευκαιρίες αγορών, η διαρκής αύξηση των τιμών σε είδη πρώτης ανάγκης εντείνει τον προβληματισμό για τη μειούμενη αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών.

Διαβάστε: Καλοκαιρινές εκπτώσεις 2025: Όχι δεν θα ψωνίσεις καλοκαιρινά - Τα μυστικά για να βγείτε κερδισμένοι

Οι πολίτες καλούνται να προσαρμοστούν σε μια νέα οικονομική συνθήκη, στην οποία η καθημερινότητα επιβαρύνεται όλο και περισσότερο από το αυξανόμενο κόστος ζωής, παρά τις προσφορές και τις εμπορικές δράσεις της αγοράς.


ΕΛΣΤΑΤ: Διψήφιες αυξήσεις σε καταναλωτικά αγαθά μέσα σε μία 5ετία

2020->2025

Ανδρικά ενδύματα +33%

Γυναικεία ενδύματα +33%

Παιδικά ενδύματα +31%

2020->2025

Ανδρικά υποδήματα +38%

Γυναικεία υποδήματα +22%

Παιδικά +34%

Έπιπλα +17%

Λευκές συσκευές +13%


Οι τιμές αυξάνονται πιο γρήγορα από τους μισθούς

Μέσος μισθός

2020->2024

1.193€->1.342€

+12,4%

2025

Εκτίμηση για 1.500€

+13,5%

Μέση δαπάνη για ένδυση – υπόδηση

2008-> 170€/μήνα
2024-> 80-85€/μήνα


Καπράλος για αυξήσεις: "Οι τιμές θα ήταν πολύ πιο αυξημένες, έχουμε απορροφήσει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό"

Ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Πειραιά, Θεόδωρος Καπράλος, μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» για την ακρίβεια και τις τιμές των προϊόντων.

«Αναφορικά με τις εκπτώσεις, είναι μια περίοδος σημαντική για το λιανεμπόριο και τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις. Έχουμε απελευθερωμένες τις προσφορές που σε 12μηνη βάση δεν υπάρχει η ίδια προσμονή για την περίοδο των εκπτώσεων. Υπάρχει και το ότι τα 2/3 του μέσου οικογενειακού μισθού πάνε στις βασικές ανάγκες πχ ενέργεια, ενοίκιο κτλ. το υπόλοιποι ένα τρίτο δεν φτάνει ή θα είναι περιορισμένο. Ο κόσμος εντυπωσιάζεται από κάποια ποσοστά αλλά τώρα δεν μπορεί να είναι μεγάλα τα ποσοστά γιατί προϋπάρχουν οι προσφορές οπότε δεν μπορούμε να βάλουμε παραπάνω έκπτωση στην ήδη μειούμενη τιμή», ανέφερε.

Και συνέχισε ο κ. Καπράλος: «Υπάρχει μια συζήτηση για το πόσο ανεβαίνει μία τιμή. Όμως υπάρχουν τα εξής στοιχεία: έχουμε από το 2019 +138% αύξηση της ενέργειας για τις ελλ. επιχειρήσεις, +139% και άνω αύξηση στα ενοίκια και ας μην μιλήσουμε για τις ασφαλιστικές εισφορές κτλ. Περάσαμε μια περίοδο που υπήρχαν ανατιμήσεις προϊόντων, τα κόστη αυξήθηκαν 3 και 4 φορές. Έχουμε απορροφήσει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό από αυτό που συζητάμε, οι τιμές θα ήταν πολύ πιο αυξημένες από αυτό το οποίο βλέπετε».

Γιώργος Λεχουρίτης, πρόεδρος ΙΝΚΑ: "Είναι απαγορευτικό ο Έλληνας να κάνει διακοπές στην Ελλάδα"

Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, Γιώργος Λεχουρίτης, μίλησε στην μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» για το ίδιο ζήτημα.

«Δέχομαι και τα στοιχεία του ρεπορτάζ και τα λεγόμενα του κ. Καπράλου. Όμως ένα είναι το ζητούμενο: που θα βγει λεφτά ο καταναλωτής να ψωνίσει; Όταν υπάρχει έλλειψη χρημάτων υπάρχει στάση εμπορίου. Αυτές οι αυξήσεις που βλέπετε, σε σχέση με τους μισθούς και τις συντάξεις και την ακρίβεια στην αγορά, όλα αυτά επιβαρύνουν τον καταναλωτή. Όταν ο καταναλωτής βλέπει αυξήσεις και ζει σε μια χώρα όπου είναι πανάκριβα τα ενοίκια, τα καύσιμα, τα αεροπορικά, τα ακτοπλοϊκά, δεν μπορεί να ανταποκριθεί πλέον στις υποχρεώσεις. Είναι απαγορευτικό ο Έλληνας να κάνει διακοπές στην Ελλάδα. υπάρχει διαφορά τιμών στην ενδοχώρα πχ στην Αττική, σε σύγκριση με νησιωτικές περιοχές που δεν υπάρχουν μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και οι τιμές των προϊόντων είναι 100% ακριβότερες σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα; Δεν δικαιολογείται το μεταφορικό κόστος να υπάρχουν αυτές οι τιμές στα νησιά. Όλα όσα λένε περί ελέγχων και αισχροκέρδειας δεν ισχύουν γιατί όταν έχεις μια απελευθερωμένη και ασύδοτη αγορά, ο καθένας κάνει ό,τι θέλει, καταργήθηκε και το πλαφόν, ότι έτι είχαμε φθηνότερα προϊόντα με το πλαφόν», τόνισε.

«Ο κόσμος δεν έχει λεφτά, και εκπτώσεις να έχουμε 80%, δεν θα πάει να ψωνίσει. Η χωριάτικη έφτασε 15,5 ευρώ σε νησί. Μία παρέα ξένων σε νησί που πήγα πρόσφατα πήρε 4 σαλάτες, χωρίς νερό και έφυγε. Αν αυτούς του ξένους θέλουμε, τότε πολύ ευχαρίστως να δώσουν και αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων», υπογράμμισε ο κ. Λεχουρίτης.


Πόσο πιο ακριβά πωλούνται το "μαύρο φόρεμα" και το "μαύρο τζιν" στην Ελλάδα

Οι τιμές του "μαύρου" φορέματος:

Αθήνα->40,13€

Ρώμη->30,45€

Μαδρίτη->30,82€

Σόφια->30,92€

Πράγα->32,45€

Βερολίνο->39,59€

Οι τιμές του πιο διάσημου τζιν:

Αθήνα->81,70€

Ρώμη->69,79€

Μαδρίτη->73,86€

Σόφια->59,62€

Πράγα->71,70€

Βερολίνο->83,4€