Νίκος Παπαγεωργίου στα Παραπολιτικά 90,1: Εντοπίστηκαν νοθείες στις αντλίες υγρών καυσίμων - 1 στα 4 πρατήρια είχαν νοθευμένα καύσιμα
Συνέντευξη στα Παραπολιτικά 90,1
"Τα καύσιμα θα παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα, τα θεωρώ υψηλά για την εποχή", επισήμανε ο πρόεδρος των Πρατηριούχων-Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου

Για την άνοδο στις τιμές των καυσίμων και τα φαινόμενα κερδοσκοπίας μίλησε ο πρόεδρος των Πρατηριούχων-Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου, στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών 90,1 και στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ», με τους δημοσιογράφους Στέλλα Γκαντώνα και Θανάση Φουσκίδη. «Την αγωνία των καταναλωτών την εισπράττουμε κι εμείς στα πρατήρια υγρών καυσίμων, δηλαδή διερωτώνται "να βάλω τώρα καύσιμο να γεμίσω ή να έρθω την επόμενη εβδομάδα που θα φύγω τις διακοπές μου;"», ανέφερε αρχικά.
Διαβάστε: Σκέρτσος: Η ελληνική οικονομία δείχνει ισχυρή ανάκαμψη μετά την κρίση - Είμαστε στον σωστό δρόμο
Για το πράσινο τέλος από την ΕΕ, ο κ. Παπαγεωργίου είπε: «Όχι αυτό θα έρθει στη ζωή μας στο τέλος του ’26 αρχές του ’27, απλά έχει προαναγγελθεί εδώ και 7-8 χρόνια, όπου είδαμε την πρώτη αύξηση για την πράσινη μετάβαση, της απανθρακοποίησης και της μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου, μια δέσμευση όλων των ηγετών της ΕΕ, και είχαμε δει την πρώτη αύξηση το 2017 επί της προηγούμενης κυβερνήσεως. Στις αρχές του ’17 είδαμε μια αύξηση στο πετρέλαιο της τάξης των 3-4 λεπτών στο λίτρο κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και τώρα στις αρχές του ’27. Βέβαια υπάρχει και ο αντίποδας που έρχεται από την Αμερική όπου σε ανακοινώσεις του ο πρόεδρος Τραμπ είπε ότι δεν δεσμευόμαστε διότι δεν υπάρχει περιβαλλοντική επιβάρυνση από τα ορυκτά καύσιμα άρα δεν δεσμευόμαστε για τις επιταγές οι οποίες έρχονται για την πράσινη μετάβαση. Σε στάση αναμονής λοιπόν, αν έρθει αυτό όμως θα είναι ένας πολύ μεγάλος φόρος και μια πολύ μεγάλη επιβάρυνση ειδικά στη τσέπη των Ελλήνων γιατί οι Έλληνες είμαστε πρωταθλητές στη φορολογία στα καύσιμα. Με τα σημερινά δεδομένα η αύξηση θα είναι της τάξης των 7 έως 9 λεπτών το λίτρο».
Όσον αφορά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, είπε: «Το κράτος λειτουργεί στις άμεσες ανάγκες του από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα προϊόντα στα οποία έχει επιβληθεί δηλαδή στα καύσιμα, στα τσιγάρα και στα ποτά. Αν εμείς δεν προκαταβάλουμε το φόρο στα ταμεία του κράτους δεν προμηθευόμαστε τα καύσιμα άρα αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό είναι για τη λειτουργία του κράτους και τις άμεσες αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης».
Στη συνέχεια, σχετικά με τα φαινόμενα κερδοσκοπίας, σημείωσε: «Είναι κάτι το οποίο το καταγγέλλουμε δημόσια βέβαια το θέμα είναι ότι εμείς δεν είμαστε ελεγκτικές αρχές. Εμείς αναδεικνύουμε τις παθογένειες στον κλάδο μας, οι οποίες στερούν από τους έντιμους πρατηριούχους και εμπόρους καυσίμων το δικαίωμα του να λειτουργούν σωστά τις επιχειρήσεις τους, ξεγελούν τους καταναλωτές μέσα από διάφορες πρακτικές και αυτό δημιουργεί ένα τεράστιο πρόβλημα. Βλέπουμε το τελευταίο διάστημα ότι οι ελεγκτικές αρχές έχουν στα οπλοστάσια τους τεχνολογία και μέσα τα οποία τους δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουν ακόμα και απομακρυσμένα αυτές τις περιπτώσεις οι οποίες σύμφωνα με τη μελέτη του Πολυτεχνείου ήταν στο 25%. Δηλαδή 1 στα 4 πρατήρια υγρών καυσίμων είτε νόθευαν είτε καταδολίευαν τις αντλίες, αυτό ήταν η αφορμή για να επανδρωθούν σωστά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και οι συνδέσεις μεταξύ μηχανισμών για να βγάλουν αποτέλεσμα, και το είδαμε πρόσφατα όπου ελέγχθηκαν πάρα πολλά πρατήρια στη χώρα δηλαδή τουλάχιστον το 1/5 των πρατηρίων της χώρας έχει ελεγχθεί και τα αποτελέσματα είναι αυτά που γνωρίζετε δηλαδή αρκετά πρατήρια κλειστά για δύο χρόνια και επιβολή προστίμου 150.000 ευρώ».
«Τα καύσιμα θα παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα, τα θεωρώ υψηλά για την εποχή, γιατί όλες οι συνθήκες είναι ιδανικές στο να πέσει η τιμή του πετρελαίου διεθνώς. Η τιμή της απλής βενζίνης είναι στα 1,75 και έχει τάση να πλησιάσει το 1,79, αντίστοιχα το πετρέλαιο κίνησης είναι στο 1,55 μέση τιμή πανελλαδική και αυτό θα πλησιάσει το 1,60», κατέληξε.
Διαβάστε: Σκέρτσος: Η ελληνική οικονομία δείχνει ισχυρή ανάκαμψη μετά την κρίση - Είμαστε στον σωστό δρόμο
Για το πράσινο τέλος από την ΕΕ, ο κ. Παπαγεωργίου είπε: «Όχι αυτό θα έρθει στη ζωή μας στο τέλος του ’26 αρχές του ’27, απλά έχει προαναγγελθεί εδώ και 7-8 χρόνια, όπου είδαμε την πρώτη αύξηση για την πράσινη μετάβαση, της απανθρακοποίησης και της μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου, μια δέσμευση όλων των ηγετών της ΕΕ, και είχαμε δει την πρώτη αύξηση το 2017 επί της προηγούμενης κυβερνήσεως. Στις αρχές του ’17 είδαμε μια αύξηση στο πετρέλαιο της τάξης των 3-4 λεπτών στο λίτρο κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και τώρα στις αρχές του ’27. Βέβαια υπάρχει και ο αντίποδας που έρχεται από την Αμερική όπου σε ανακοινώσεις του ο πρόεδρος Τραμπ είπε ότι δεν δεσμευόμαστε διότι δεν υπάρχει περιβαλλοντική επιβάρυνση από τα ορυκτά καύσιμα άρα δεν δεσμευόμαστε για τις επιταγές οι οποίες έρχονται για την πράσινη μετάβαση. Σε στάση αναμονής λοιπόν, αν έρθει αυτό όμως θα είναι ένας πολύ μεγάλος φόρος και μια πολύ μεγάλη επιβάρυνση ειδικά στη τσέπη των Ελλήνων γιατί οι Έλληνες είμαστε πρωταθλητές στη φορολογία στα καύσιμα. Με τα σημερινά δεδομένα η αύξηση θα είναι της τάξης των 7 έως 9 λεπτών το λίτρο».
Όσον αφορά τον ειδικό φόρο κατανάλωσης, είπε: «Το κράτος λειτουργεί στις άμεσες ανάγκες του από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα προϊόντα στα οποία έχει επιβληθεί δηλαδή στα καύσιμα, στα τσιγάρα και στα ποτά. Αν εμείς δεν προκαταβάλουμε το φόρο στα ταμεία του κράτους δεν προμηθευόμαστε τα καύσιμα άρα αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό είναι για τη λειτουργία του κράτους και τις άμεσες αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης».
Νίκος Παπαγεωργίου: 1 στα 4 πρατήρια υγρών καυσίμων είτε νόθευαν είτε καταδολίευαν τις αντλίες
Στη συνέχεια, σχετικά με τα φαινόμενα κερδοσκοπίας, σημείωσε: «Είναι κάτι το οποίο το καταγγέλλουμε δημόσια βέβαια το θέμα είναι ότι εμείς δεν είμαστε ελεγκτικές αρχές. Εμείς αναδεικνύουμε τις παθογένειες στον κλάδο μας, οι οποίες στερούν από τους έντιμους πρατηριούχους και εμπόρους καυσίμων το δικαίωμα του να λειτουργούν σωστά τις επιχειρήσεις τους, ξεγελούν τους καταναλωτές μέσα από διάφορες πρακτικές και αυτό δημιουργεί ένα τεράστιο πρόβλημα. Βλέπουμε το τελευταίο διάστημα ότι οι ελεγκτικές αρχές έχουν στα οπλοστάσια τους τεχνολογία και μέσα τα οποία τους δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουν ακόμα και απομακρυσμένα αυτές τις περιπτώσεις οι οποίες σύμφωνα με τη μελέτη του Πολυτεχνείου ήταν στο 25%. Δηλαδή 1 στα 4 πρατήρια υγρών καυσίμων είτε νόθευαν είτε καταδολίευαν τις αντλίες, αυτό ήταν η αφορμή για να επανδρωθούν σωστά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και οι συνδέσεις μεταξύ μηχανισμών για να βγάλουν αποτέλεσμα, και το είδαμε πρόσφατα όπου ελέγχθηκαν πάρα πολλά πρατήρια στη χώρα δηλαδή τουλάχιστον το 1/5 των πρατηρίων της χώρας έχει ελεγχθεί και τα αποτελέσματα είναι αυτά που γνωρίζετε δηλαδή αρκετά πρατήρια κλειστά για δύο χρόνια και επιβολή προστίμου 150.000 ευρώ».«Τα καύσιμα θα παραμείνουν σε αυτά τα επίπεδα, τα θεωρώ υψηλά για την εποχή, γιατί όλες οι συνθήκες είναι ιδανικές στο να πέσει η τιμή του πετρελαίου διεθνώς. Η τιμή της απλής βενζίνης είναι στα 1,75 και έχει τάση να πλησιάσει το 1,79, αντίστοιχα το πετρέλαιο κίνησης είναι στο 1,55 μέση τιμή πανελλαδική και αυτό θα πλησιάσει το 1,60», κατέληξε.