Ξενοδοχεία: Η Ελλάδα ως premium προορισμός για τους παγκόσμιους ομίλους - Οι επενδύσεις δισεκατομμυρίων και τα σχέδια ανάπτυξης
"Ψηφίζουν" Ελλάδα οι ξενοδοχειακοί κολοσσοί
Οι επιδόσεις των μεγαλύτερων ξενοδοχειακών ομίλων το δεύτερο τρίμηνο του 2025 αποκαλύπτουν τη θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη με θετικά μηνύματα - Ποιοι είναι οι κολοσσοί που επιλέγουν τη χώρα για επενδύσεις

Η θερινή τουριστική περίοδος βρίσκεται στο αποκορύφωμά της και οι μεγαλύτεροι ξενοδοχειακοί όμιλοι του πλανήτη μόλις άνοιξαν τα χαρτιά τους για τις επιδόσεις του δεύτερου τριμήνου του 2025. Τα αποτελέσματα δεν είναι απλώς αριθμοί· είναι καμπανάκια -θετικά και προειδοποιητικά- για το πώς διαμορφώνεται ο χάρτης της παγκόσμιας φιλοξενίας και ποια θέση καταλαμβάνει η Ελλάδα σε αυτόν.
Με έσοδα που ξεπερνούν τις προσδοκίες, επενδύσεις δισεκατομμυρίων και επιθετικά σχέδια ανάπτυξης, οι Hilton, Marriott, Accor και Hyatt δείχνουν ότι η χώρα μας δεν είναι απλώς «μια ακόμα αγορά», αλλά ένας στρατηγικός κόμβος για luxury και lifestyle brands
Διαβάστε: Ξενοδοχεία: Αύξηση τιμών στην Ελλάδα - Νέα στοιχεία για πληρότητα και κόστος διαμονής
Στην Ελλάδα, η Hyatt ενισχύει ήδη το αποτύπωμά της με παρουσία που περιλαμβάνει τα «Grand Hyatt Athens», «Hyatt Regency Thessaloniki», «AluaSoul Zakynthos», «Dreams Corfu Resort & Spa», «Magma Resort Santorini» και «Zoëtry Halkidiki». Η μεγάλη είδηση, όμως, είναι η «απόβαση» στην Πάρο, το 2026, με την άφιξη του «Destination by Hyatt».
Το νέο πεντάστερο resort που αναπτύσσει η Reground -θυγατρική της κατασκευαστικής ParostecC- θα διαχειρίζεται η Swot Hospitality, φέρνοντας έναν συνδυασμό διεθνών προδιαγραφών, εκλεπτυσμένου σχεδιασμού και αυθεντικής κυκλαδίτικης φιλοξενίας. Η στρατηγική της Hyatt για ανάπτυξη σε resort destinations στη Μεσόγειο βρίσκει έτσι ένα ιδανικό «προγεφύρωμα» στην Ελλάδα, με την Πάρο να λειτουργεί ως πύλη για περαιτέρω επέκταση σε high-end νησιωτικές τοποθεσίες.
Δημοσιεύθηκε στο MoneyPro των Παραπολιτικών
Με έσοδα που ξεπερνούν τις προσδοκίες, επενδύσεις δισεκατομμυρίων και επιθετικά σχέδια ανάπτυξης, οι Hilton, Marriott, Accor και Hyatt δείχνουν ότι η χώρα μας δεν είναι απλώς «μια ακόμα αγορά», αλλά ένας στρατηγικός κόμβος για luxury και lifestyle brands
Διαβάστε: Ξενοδοχεία: Αύξηση τιμών στην Ελλάδα - Νέα στοιχεία για πληρότητα και κόστος διαμονής
Οι ξενοδοχειακοί κολοσσοί που ψηφίζουν "Ελλάδα" με επενδύσεις δισεκατομμυρίων - Η περίπτωση του ιστορικού "Hilton"
Η Hilton κατέγραψε στο δεύτερο τρίμηνο έσοδα 3,14 δισ. δολαρίων (+6,3% σε σχέση με πέρυσι) και κέρδη ανά μετοχή 2,2 δολάρια, ξεπερνώντας τις προβλέψεις. Παρά τις πιέσεις στις ΗΠΑ, η εικόνα στην Ελλάδα είναι εκ διαμέτρου αντίθετη: ο όμιλος βρίσκεται σε φάση ραγδαίας επέκτασης, με 50 ξενοδοχεία - 36 από αυτά με την επωνυμία Small Luxury Hotels of the World™. Τα openings των «Conrad Athens The Ilisian» και «ÉRA Hotel Heraklion», το 2026, ενισχύουν περαιτέρω την κυριαρχία της Hilton στη χώρα. Με επενδύσεις από την Αθήνα μέχρι τα ιόνια νησιά, το μήνυμα είναι σαφές: η Ελλάδα αποτελεί βασικό πεδίο «μάχης» για την πολυτελή αγορά.Η Marriott ξεπερνά προσδοκίες και επενδύει στην Κρήτη με πολυτελές resort
Η Marriott ξεπέρασε τις προβλέψεις κερδοφορίας, αν και περιόρισε την πρόβλεψη αύξησης του RevPAR (έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο) για το 2025, λόγω κόπωσης στη Βόρεια Αμερική. Στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, όμως, η εικόνα είναι ανοδική (+5% RevPAR), ενώ σε Ασία - Ειρηνικό η αύξηση φτάνει το 9%. Η Κρήτη μπαίνει στο χαρτοφυλάκιο πολυτελών προορισμών της με το «JW Marriott Crete Resort and Spa». Η εταιρεία, με 270 νέες πολυτελείς μονάδες στο παγκόσμιο pipeline, βλέπει την Ελλάδα ως αγορά υψηλής προτεραιότητας.Η Accor ενισχύει την παρουσία της με luxury projects
Με δίκτυο 5.740 ξενοδοχείων και σχεδόν 855.000 δωμάτια, η Accor παρουσίασε αύξηση εσόδων 5,1% και EBITDA 13,4% στο πρώτο εξάμηνο. Τα luxury & lifestyle brands της σημείωσαν άνοδο 7% στο RevPAR. Στην Ελλάδα, ο όμιλος δρομολογεί επτά νέα ξενοδοχεία μέσα στην επόμενη τριετία -από το «MGallery Chania», πρώην εργοστάσιο σαπωνοποιίας, μέχρι το «Elatos Resort» στον Παρνασσό υπό το brand Emblems. Οι πληρότητες φτάνουν σε ιστορικά υψηλά, με την Αθήνα να καταγράφει 82% για το «MGallery», την κορυφαία επίδοση στο παγκόσμιο δίκτυο.Hyatt: Νέο πεντάστερο resort στην Πάρο το 2026
Η Hyatt βρίσκεται σε φάση στρατηγικής μετάλλαξης. Επειτα από χρόνια ως «βαρύς» επενδυτής σε ακίνητα, μετατρέπεται σε asset-light brand operator, στοχεύοντας το 90% των κερδών της να προέρχεται από franchise fees έως το 2027. Η πρόσφατη πώληση 15 resorts στην Tortuga Resorts έναντι 2 δισ. δολαρίων -λίγες μέρες μετά την εξαγορά τους- δείχνει πόσο γρήγορα κινείται η εταιρεία για να απελευθερώσει κεφάλαιο και να επενδύσει σε ανάπτυξη.Στην Ελλάδα, η Hyatt ενισχύει ήδη το αποτύπωμά της με παρουσία που περιλαμβάνει τα «Grand Hyatt Athens», «Hyatt Regency Thessaloniki», «AluaSoul Zakynthos», «Dreams Corfu Resort & Spa», «Magma Resort Santorini» και «Zoëtry Halkidiki». Η μεγάλη είδηση, όμως, είναι η «απόβαση» στην Πάρο, το 2026, με την άφιξη του «Destination by Hyatt».
Το νέο πεντάστερο resort που αναπτύσσει η Reground -θυγατρική της κατασκευαστικής ParostecC- θα διαχειρίζεται η Swot Hospitality, φέρνοντας έναν συνδυασμό διεθνών προδιαγραφών, εκλεπτυσμένου σχεδιασμού και αυθεντικής κυκλαδίτικης φιλοξενίας. Η στρατηγική της Hyatt για ανάπτυξη σε resort destinations στη Μεσόγειο βρίσκει έτσι ένα ιδανικό «προγεφύρωμα» στην Ελλάδα, με την Πάρο να λειτουργεί ως πύλη για περαιτέρω επέκταση σε high-end νησιωτικές τοποθεσίες.
Η Ελλάδα στο επίκεντρο της διεθνούς τουριστικής στρατηγικής
Τα οικονομικά στοιχεία και οι στρατηγικές κινήσεις των τεσσάρων κολοσσών στέλνουν ισχυρά μηνύματα για την Ελλάδα: Η χώρα ανεβαίνει κατηγορία, εδραιώνοντας τη θέση της ως premium προορισμός. Τα asset-light μοντέλα επιτρέπουν πιο ευέλικτη και ταχεία ανάπτυξη, φέρνοντας περισσότερα brands σε αναζήτηση τοποθεσιών υψηλής αξίας. Η παρουσία μεγάλων ονομάτων λειτουργεί ως ψήφος εμπιστοσύνης, ακόμα και σε περιβάλλον διεθνούς αστάθειας. Η πρόκληση για την ελληνική τουριστική βιομηχανία είναι να κεφαλαιοποιήσει αυτό το momentum, διατηρώντας υψηλά standards, ισχυρή τοπική ταυτότητα και βιώσιμη ανάπτυξη. Γιατί όταν οι μεγαλύτεροι παίκτες του κόσμου επενδύουν στο «γήπεδό» σου, η μπάλα είναι στα δικά σου πόδια.Δημοσιεύθηκε στο MoneyPro των Παραπολιτικών