Αλέξανδρος Εξάρχου στο συνέδριο του Economist και του powergame.gr: Οι τρεις αλλαγές για να προχωρήσει ταχύτερα η νέα γενιά έργων (Εικόνες & Βίντεο)
Τι είπαν στο πάνελ του Thessaloniki Metropolitan Summit
Στο πλαίσιο του 5ου Thessaloniki Metropolitan Summit, ο Αλέξανδρος Εξάρχου, διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤOR, και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, παρουσίασαν καινοτόμες προσεγγίσεις για τον εκσυγχρονισμό των δημοσίων κατασκευών

Διαβάστε: Αβραμόπουλος και Ολμέρτ στο συνέδριο του Economist και του powergame.gr: Το Ισραήλ χρειάζεται αλλαγή πορείας για τη Γάζα (Εικόνες & Βίντεο)
Αλέξανδρος Εξάρχου: Οι προτάσεις του για τη μεταρρύθμιση των δημοσίων έργων
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου υπογράμμισε ότι παρά το γεγονός πως η Ελλάδα αποτελεί σήμερα έναν από τους πιο ελκυστικούς προορισμούς για κατασκευαστικές επενδύσεις διεθνώς, οι δομικές αδυναμίες του συστήματος κινδυνεύουν να περιορίσουν την αναπτυξιακή προοπτική. Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, πρότεινε τρεις στρατηγικές κατευθύνσεις που θα επιταχύνουν την υλοποίηση των έργων.Κεντρικός άξονας της πρότασης του διευθύνοντος συμβούλου της ΑΚΤOR είναι η διασφάλιση πλήρως ωριμασμένων μελετών προτού προκηρυχθεί οποιαδήποτε δημοπράτηση. Επιπλέον, τόνισε την κρισιμότητα της έγκαιρης εξασφάλισης χρηματοδότησης και της ολοκλήρωσης των διαδικασιών απαλλοτρίωσης. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε: «Καλύτερα να καθυστερεί μια δημοπράτηση, παρά να ξεκινά ένα έργο χωρίς τα απαραίτητα προαπαιτούμενα».
]

Σε ερώτηση του parapolitika.gr τι πρέπει να γίνει για να είναι έτοιμη η χώρα για τη νέα γενιά υποδομών, ο κ. Εξάρχου απάντησε πως «ζούμε μια ειδική περίοδο για τα δημόσια έργα στην Ελλάδα, δεν έχει ξαναγίνει τα τελευταία 25 χρόνια. Η κυβέρνηση έχει πετύχει κάτι εξαιρετικά δύσκολο, που φάνταζε αδύνατο πριν από 5 χρόνια».
Ωστόσο, σημείωσε πως «πρέπει να υπάρξει καλύτερη προετοιμασία από τις κυβερνήσεις, προκειμένου να έχουμε γρηγορότερη απόδοση των δημοσίων έργων».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το εθνικό σχέδιο διαχείρισης υδάτινων πόρων του Χρίστου Δήμα
Το σχέδιο της κυβέρνησης για τις υποδομές, τις μεταφορές και τη διαχείριση των υδάτινων πόρων βρέθηκε στο επίκεντρο της τοποθέτησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρίστου Δήμα στο Συνέδριο «Economist Fifth Thessaloniki Metropolitan Summit», που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη.Ο κ. Δήμας αναφέρθηκε στις εμβληματικές παρεμβάσεις που υλοποιούνται πανελλαδικά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών:
• Το Μετρό Θεσσαλονίκης: η επέκταση προς Καλαμαριά προβλέπεται να ολοκληρωθεί το α’ τρίμηνο του 2026, με 5 νέους σταθμούς (Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και Μίκρα).
• Η Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας Κυκλοφορίας έχει ξεπεράσει σε πρόοδο το 27%, προχωρά εντός χρονοδιαγράμματος και αναμένεται να παραδοθεί τον Μάιο του 2027,εξυπηρετώντας 10.000 οχήματα/ώρα.
• Πάτρα – Πύργος: Παραδόθηκαν τα πρώτα 65 χλμ. από τα συνολικά 75 χλμ.
• Ε65: Προχωρούν οι εργασίες, με τα τελευταία 45,5 χλμ. να ολοκληρώνονται έως το β’ τρίμηνο του 2026.
• ΒΟΑΚ: Σε εξέλιξη τα έργα στα τμήματα Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη και Νεάπολη – Χερσόνησος, ενώ τον Μάιο υπεγράφη η σύμβαση για το τμήμα Ηράκλειο – Χανιά, μήκους 157 χλμ..
Ειδικά για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ο κ. Δήμας δήλωσε: «Ο ΒΟΑΚ δεν είναι ένα μελλοντικό σχέδιο, είναι έργο που υλοποιείται. Όποιος περάσει από τα σύνορα Λασιθίου – Ηρακλείου βλέπει ήδη τα έργα σε εξέλιξη».
Ο κ. Δήμας σημείωσε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαχειρίζεται έργα ύψους 2,5 δισ. ευρώ που σχετίζονται με φράγματα, αρδευτικά δίκτυα, έργα ύδρευσης και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις και ανέφερε ως χαρακτηριστικά παραδείγματα την πρόοδο συγκεκριμένων έργων τους τελευταίους μήνες:
• Το Φράγμα Μπραμιανών (Λασίθι).
• Το Φράγμα Ασωπού (Κορινθία).
• Το Φράγμα Τσικνιά (Λέσβος.
«Το 80% των υδάτινων πόρων καταναλώνεται στην άρδευση και μόλις το 20% στην ύδρευση. Γι’ αυτό τα αρδευτικά έργα είναι πλέον κομβικά, σε μια εποχή έντονης ανομβρίας και κλιματικής πίεσης», τόνισε ο Υπουργός.
Επιπρόσθετα, ο κ. Δήμας αναφέρθηκε σε νέα έργα που εισέρχονται σε τροχιά υλοποίησης, όπως ο Τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά, ενώ ανέδειξε τον στρατηγικό ρόλο των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με χαρακτηριστικά παραδείγματα έργων:
• Δράμα – Αμφίπολη.
• Θεσσαλονίκη – Έδεσσα.
• Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.
• ΒΟΑΚ: τμήμα Νεάπολη – Χερσόνησος.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε, επίσης, ότι το Ταμείο Ανάκαμψης υπήρξε καθοριστικό εργαλείο, με έργα που έχουν ενταχθεί όπως ο Ε65, ο ΒΟΑΚ και τα έργα αποκατάστασης των ζημιών μετά την κακοκαιρία Daniel.
Επεσήμανε δε, την αξία της αύξησης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), καθώς από τα 500 εκατ. ευρώ που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός πριν από τρεις μήνες, τα 300 εκατ. κατευθύνθηκαν ήδη στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
«Αυτή η χρηματοδότηση δίνει τη δυνατότητα να πληρώνονται οι ανάδοχοι έγκαιρα και να τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα και το τελευταίο διάστημα έχουμε καταφέρει να διασφαλίσουμε έγκαιρες πληρωμές στο σύνολο των αναδόχων – όχι μόνο στους μεγάλους κατασκευαστές, αλλά σε όλους όσοι εκτελούν δημόσια έργα», κατέληξε στην τοποθέτησή του ο κ. Δήμας.



