Μπενρουμπή στο συνέδριο του Economist και του powergame.gr: Τα τρία θεμέλια που απαιτούνται στα μεγάλα έργα
Τι είπε στο πάνελ του Thessaloniki Metropolitan Summit
"Μόνο έτσι ένα έργο μπορεί να σταθεί γερά στον χρόνο και να αποδώσει πραγματική αξία", επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της METKA, κ. Ντίνος Μπενρουμπή

Στην εξίσωση των μεγάλων έργων δεν αρκεί το όραμα ούτε τα κεφάλαια, αλλά χρειάζονται και τρία θεμέλια, η τεχνογνωσία, η ανθεκτική και βιώσιμη τεχνολογία και το κέρδος, τόνισε από το βήμα του 5ου Thessaloniki Metropolitan Summit, ο διευθύνων σύμβουλος της METKA, κ. Ντίνος Μπενρουμπή. «Μόνο έτσι ένα έργο μπορεί να σταθεί γερά στον χρόνο και να αποδώσει πραγματική αξία», επισήμανε. Δίπλα σε αυτά, όπως συμπλήρωσε, μπαίνουν οι σωστοί άνθρωποι, η εξασφάλιση κεφαλαίων και η οργάνωση σε όλα τα στάδια – από τον σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση.
Διαβάστε: Αλέξανδρος Εξάρχου στο συνέδριο του Economist και του powergame.gr: Οι τρεις αλλαγές για να προχωρήσει ταχύτερα η νέα γενιά έργων (Εικόνες & Βίντεο)
Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Μπενρουμπή έδωσε μια συνολικότερη εικόνα για τον κλάδο των υποδομών στην Ελλάδα. Επισήμανε ότι η χώρα μας δαπανά μόλις το 2% του ΑΕΠ σε έργα υποδομής, τη στιγμή που ο μέσος όρος στην Ευρώπη αγγίζει το 6%. «Αυτό δείχνει τη μεγάλη υστέρηση, αλλά ταυτόχρονα και το τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης που έχουμε μπροστά μας», σχολίασε.
Η METKA, σε συνεργασία με τη Metlen τη μητρική εταιρεία και την Elemka, έχει αποκτήσει ισχυρό πλεονέκτημα στην αγορά, με στόχο να αυξήσει τα κέρδη της και να ενισχύσει τον ρόλο της στον τομέα των κατασκευών. Παράλληλα, η εισηγμένη παρουσία της Μetlen στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου αποτελεί, όπως είπε, παράγοντα διαφάνειας και αξιοπιστίας, δίνοντας προοπτική σε μια μεσοπρόθεσμη και υγιή αναπτυξιακή πορεία.
Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, στάθηκε ιδιαίτερα στο flyover της Θεσσαλονίκης, στη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης, στο ΣΔΙΤ για την κατασκευή 17 νέων σχολείων στη Θεσσαλονίκη και στην επέκταση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, που –όπως τόνισε– θα αναδιαμορφώσει ριζικά τη λειτουργία του λιμανιού.
Ο κ. Μπενρουμπή εξήγησε ακόμη τη διαφορά ανάμεσα στις παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ. Στις παραχωρήσεις, όπως είπε, ο ιδιώτης αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ στα δημόσια έργα το βάρος πέφτει στο κράτος. «Μπήκαμε στον τομέα αυτόν, γιατί νιώσαμε ότι θα εξελιχθεί σε έναν πολύ ισχυρό και αξιόπιστο κλάδο», εξήγησε.
Σημαντικό ρόλο, ωστόσο, έχει και το ίδιο το κράτος. «Πρέπει να συνεργάζεται σοβαρά με τον ανάδοχο, να έχουν γίνει οι απαλλοτριώσεις πριν από τη σύμβαση και όχι μετά, και οι μελέτες να είναι ώριμες ώστε να μην χάνεται χρόνος», υπογράμμισε. Όπως πρόσθεσε, η σχέση με την κυβέρνηση οφείλει να βασίζεται στην καλή πίστη, αλλιώς το ρίσκο για πρόσθετες καθυστερήσεις και κόστη γίνεται τεράστιο.
Με αυτές τις παραμέτρους, η METKA φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στη νέα εποχή των υποδομών στην Ελλάδα, επενδύοντας σε τεχνογνωσία, ανθρώπους και συνεργασίες που μπορούν να μετατρέψουν τον κατασκευαστικό τομέα σε μοχλό ανάπτυξης για ολόκληρη τη χώρα.
Διαβάστε: Αλέξανδρος Εξάρχου στο συνέδριο του Economist και του powergame.gr: Οι τρεις αλλαγές για να προχωρήσει ταχύτερα η νέα γενιά έργων (Εικόνες & Βίντεο)
Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Μπενρουμπή έδωσε μια συνολικότερη εικόνα για τον κλάδο των υποδομών στην Ελλάδα. Επισήμανε ότι η χώρα μας δαπανά μόλις το 2% του ΑΕΠ σε έργα υποδομής, τη στιγμή που ο μέσος όρος στην Ευρώπη αγγίζει το 6%. «Αυτό δείχνει τη μεγάλη υστέρηση, αλλά ταυτόχρονα και το τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης που έχουμε μπροστά μας», σχολίασε.
Η METKA φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στη νέα εποχή των υποδομών στην Ελλάδα
Η METKA, σε συνεργασία με τη Metlen τη μητρική εταιρεία και την Elemka, έχει αποκτήσει ισχυρό πλεονέκτημα στην αγορά, με στόχο να αυξήσει τα κέρδη της και να ενισχύσει τον ρόλο της στον τομέα των κατασκευών. Παράλληλα, η εισηγμένη παρουσία της Μetlen στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου αποτελεί, όπως είπε, παράγοντα διαφάνειας και αξιοπιστίας, δίνοντας προοπτική σε μια μεσοπρόθεσμη και υγιή αναπτυξιακή πορεία.Αναφερόμενος στα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, στάθηκε ιδιαίτερα στο flyover της Θεσσαλονίκης, στη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης, στο ΣΔΙΤ για την κατασκευή 17 νέων σχολείων στη Θεσσαλονίκη και στην επέκταση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, που –όπως τόνισε– θα αναδιαμορφώσει ριζικά τη λειτουργία του λιμανιού.
Ο κ. Μπενρουμπή εξήγησε ακόμη τη διαφορά ανάμεσα στις παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ. Στις παραχωρήσεις, όπως είπε, ο ιδιώτης αναλαμβάνει τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ στα δημόσια έργα το βάρος πέφτει στο κράτος. «Μπήκαμε στον τομέα αυτόν, γιατί νιώσαμε ότι θα εξελιχθεί σε έναν πολύ ισχυρό και αξιόπιστο κλάδο», εξήγησε.
Σημαντικό ρόλο, ωστόσο, έχει και το ίδιο το κράτος. «Πρέπει να συνεργάζεται σοβαρά με τον ανάδοχο, να έχουν γίνει οι απαλλοτριώσεις πριν από τη σύμβαση και όχι μετά, και οι μελέτες να είναι ώριμες ώστε να μην χάνεται χρόνος», υπογράμμισε. Όπως πρόσθεσε, η σχέση με την κυβέρνηση οφείλει να βασίζεται στην καλή πίστη, αλλιώς το ρίσκο για πρόσθετες καθυστερήσεις και κόστη γίνεται τεράστιο.
Με αυτές τις παραμέτρους, η METKA φιλοδοξεί να πρωταγωνιστήσει στη νέα εποχή των υποδομών στην Ελλάδα, επενδύοντας σε τεχνογνωσία, ανθρώπους και συνεργασίες που μπορούν να μετατρέψουν τον κατασκευαστικό τομέα σε μοχλό ανάπτυξης για ολόκληρη τη χώρα.