Ταξί: Πώς η απεργία και η μάχη με τα βαν φέρνουν την Αθήνα σε τουριστικό αδιέξοδο και απειλεί το city break και τα έσοδα του τουρισμού
Τι αναμένεται
Φόβοι για αρνητική αξιολόγηση της Αττικής από τους ξένους tour operators και δυνητική μείωση επισκεπτών τουρισμού πόλεως από τη διαμάχη των οδηγών ταξί και των υπουργείων Τουρισμού και Μεταφορών

Σύγχυση και αντιδράσεις επικρατούν το τελευταίο εικοσιτετράωρο στον κλάδο του τουρισμού, και ειδικότερα της Αθήνας-Αττικής, καθώς η 48ωρη απεργία των οδηγών ταξί οδηγεί σε νέο αδιέξοδο τους επαγγελματίες του κλάδου. Στον δρόμο της ανισορροπίας μεταξύ ξενοδόχων και ιδιοκτητών ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης, το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) όχι απλώς διαμαρτύρεται για την πρόσφατη ΚΥΑ Μεταφορών και Τουρισμού, σύμφωνα με την οποία οι υπηρεσίες ιδιωτικών ΙΧ «υποκλέπτουν» τον ρόλο των ταξί, αλλά δηλώνει ρητά πως, αν αυτή δεν αποσυρθεί, θα προχωρήσει σε απεργία διαρκείας.
Πηγές από το υπουργείο Τουρισμού ανέφεραν το απόγευμα της Τρίτης 9 Σεπτεμβρίου πως η νέα ΚΥΑ αποσαφηνίζει και ενισχύει ένα ήδη υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, χωρίς να εισάγει νέες ρυθμίσεις, τονίζοντας πως ο τουρισμός εκσυγχρονίζεται. Με άλλα λόγια, οι κύκλοι του υπουργείου επιμένουν πως ο επισκέπτης προτιμά συχνά ένα premium αυτοκίνητο ή ένα εξαθέσιο βαν, είτε ταξιδεύει με την οικογένειά του είτε για επαγγελματικό σκοπό με ένα γκρουπ συναδέλφων.
Από την άλλη, η διοίκηση του ΣΑΤΑ επιμένει πως μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει κανένας φορολογικός έλεγχος, κατηγορώντας την κυβέρνηση για αδιαφορία στην παρανομία.
Οι ταξιδιώτες αναχωρούν από την Ελλάδα με έναν διχασμό στην εμπειρία τους και οι διεθνείς τουριστικοί πράκτορες δεν αργούν να αξιολογήσουν την απουσία οργάνωσης, αξιοπιστίας και επαγγελματισμού για έναν καταλυτικής σημασίας προορισμό όπως είναι η Αττική, η οποία, αν δεν βρεθεί λύση, κινδυνεύει να πέσει στην κατάταξη της Μεσογείου.
Θυμίζουμε πως τον Ιούλιο καταγράφηκε ποσοστό μέσης πληρότητας στα ξενοδοχεία 83,3%, έναντι 86,4% του περσινού Ιουλίου, εμφανίζοντας μείωση 3,6%, σε συνέχεια ενός Ιουνίου κατά τον οποίο επίσης παρουσιάστηκε πτώση της μέσης πληρότητας κατά 2%.
Από την άλλη, το κράτος θα μπορούσε να θέσει ισότιμους όρους λειτουργίας, περισσότερους ελέγχους ή περιορισμό στη δράση των ΕΙΧ με οδηγό ή θα οδηγηθούμε σε μια νέα απορρύθμιση του τουρισμού πόλεως και δυνητική μείωση επισκεπτών; Άξιο απορίας είναι και το γεγονός ότι δεν έχει λυθεί ακόμη το χρόνιο ζήτημα της λεωφορειολωρίδας - κάτι που σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν ισχύει και που εξίσου βλάπτει τη συνολική εικόνα του city break.
Τουρισμός: Χάσμα μεταξύ παραβατικότητας και premium υπηρεσίας φέρνει η 48ωρη απεργία των ταξί
Σύμφωνα με το ΣΑΤΑ, τα κρούσματα παραβατικότητας στις επιβατικές μεταφορές από ΕΙΧ των Ν. 4093/12 και 4530/18 έχουν πολλαπλασιαστεί, τραβώντας τεράστιο όγκο της τουριστικής πελατείας. Μάλιστα, όπως αναφέρουν τα μέλη του, παρά το γεγονός ότι κατατέθηκαν αγωγές κατά πολυεθνικών εταιρειών και σχετικών εφαρμογών, τώρα ο έλεγχος χάνεται με τα οχήματα των ξενοδοχείων και των εταιρειών ενοικίασης αυτοκινήτου με οδηγό, κάτι που προκαλεί έκρηξη παραβατικότητας.Πηγές από το υπουργείο Τουρισμού ανέφεραν το απόγευμα της Τρίτης 9 Σεπτεμβρίου πως η νέα ΚΥΑ αποσαφηνίζει και ενισχύει ένα ήδη υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, χωρίς να εισάγει νέες ρυθμίσεις, τονίζοντας πως ο τουρισμός εκσυγχρονίζεται. Με άλλα λόγια, οι κύκλοι του υπουργείου επιμένουν πως ο επισκέπτης προτιμά συχνά ένα premium αυτοκίνητο ή ένα εξαθέσιο βαν, είτε ταξιδεύει με την οικογένειά του είτε για επαγγελματικό σκοπό με ένα γκρουπ συναδέλφων.
Από την άλλη, η διοίκηση του ΣΑΤΑ επιμένει πως μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει κανένας φορολογικός έλεγχος, κατηγορώντας την κυβέρνηση για αδιαφορία στην παρανομία.
Απεργία ταξί: Σοβαρές επιπτώσεις και κρίσιμα ερωτήματα για τον τουρισμό πόλεως
Πέρα από τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις στην πρωτεύουσα της χώρας, η ανισορροπία μεταξύ ταξί και τράνσφερ προκαλεί καθυστέρηση στο σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης μέχρι το 2030, ιδίως όταν ο στόχος είναι να υπάρχει ταξιδιωτική κίνηση χειμώνα-καλοκαίρι. Ήδη, οι απεργίες, οι καθυστερήσεις ή ακόμα και τα αρνητικά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε πλατφόρμες για κριτική υπονομεύουν την εξέλιξη που μπορεί να έχει το city break σε Αθήνα, Αττική και Αργοσαρωνικό.Οι ταξιδιώτες αναχωρούν από την Ελλάδα με έναν διχασμό στην εμπειρία τους και οι διεθνείς τουριστικοί πράκτορες δεν αργούν να αξιολογήσουν την απουσία οργάνωσης, αξιοπιστίας και επαγγελματισμού για έναν καταλυτικής σημασίας προορισμό όπως είναι η Αττική, η οποία, αν δεν βρεθεί λύση, κινδυνεύει να πέσει στην κατάταξη της Μεσογείου.
Θυμίζουμε πως τον Ιούλιο καταγράφηκε ποσοστό μέσης πληρότητας στα ξενοδοχεία 83,3%, έναντι 86,4% του περσινού Ιουλίου, εμφανίζοντας μείωση 3,6%, σε συνέχεια ενός Ιουνίου κατά τον οποίο επίσης παρουσιάστηκε πτώση της μέσης πληρότητας κατά 2%.
City break ή… city μπάχαλο;
Το ερώτημα είναι αν θα μπορούσαν τα παραδοσιακά ταξί να προσαρμοστούν σε μια νέα πραγματικότητα, κατά την οποία η ποιότητα, η άνεση, το branding και η διευκόλυνση προκράτησης μετρούν στο μέγιστο.Από την άλλη, το κράτος θα μπορούσε να θέσει ισότιμους όρους λειτουργίας, περισσότερους ελέγχους ή περιορισμό στη δράση των ΕΙΧ με οδηγό ή θα οδηγηθούμε σε μια νέα απορρύθμιση του τουρισμού πόλεως και δυνητική μείωση επισκεπτών; Άξιο απορίας είναι και το γεγονός ότι δεν έχει λυθεί ακόμη το χρόνιο ζήτημα της λεωφορειολωρίδας - κάτι που σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν ισχύει και που εξίσου βλάπτει τη συνολική εικόνα του city break.