Κατά σύμπτωση, στις 25 Σεπτεμβρίου, βγήκε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με το οποίο επιχειρεί να μπει τάξη στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και στις 26 Σεπτεμβρίου προκλήθηκε χάος και μεγάλες καθυστερήσεις στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και όχι μόνο. Κατά σύμπτωση, επίσης, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αντιδρούν στο σχέδιο νόμου με το οποίο η ΥΠΑ μετατρέπεται από αυτοτελή δημόσια υπηρεσία, που είναι σήμερα, σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.).

Δεν είναι, ωστόσο, σύμπτωση η δυσφορία που προκλήθηκε χθες στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς η ταλαιπωρία των επιβατών είναι συνηθισμένο φαινόμενο τους τελευταίους μήνες. Το σίγουρο είναι πως η κυβέρνηση δύσκολα μπορεί να διαχειριστεί την κατάσταση με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας παρά τις διαρροές (υπηρεσιακών και όχι πολιτικών παραγόντων του υπουργείου) πως «η υπομονή έχει τα όριά της». Ακόμα πιο δύσκολα μπορεί να εφαρμόσει αυτό που έκανε ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ρόναλντ Ρήγκαν το 1981.

Στις 5 Αυγούστου 1981, ο Ρήγκαν έκανε πράξη την απειλή που είχε εκτοξεύσει λίγες εβδομάδες νωρίτερα κατά απεργών και απέλυσε περισσότερους από 11.300 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Παράλληλα, η κυβέρνηση προχώρησε στη διάλυση και την πτώχευση του συνδικάτου PATCO που εκπροσωπούσε τους ελεγκτές. Για να καλυφθεί το κενό, η κυβέρνηση των ΗΠΑ χρησιμοποίησε ως ελεγκτές, μη απεργούς υπαλλήλους και περίπου 3.000 στρατιωτικούς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Οι πτήσεις αρχικά μειώθηκαν δραστικά, αλλά το σύστημα εναέριας κυκλοφορίας δεν κατέρρευσε.

Διαβάστε περισσότερα στο Powergame.gr.