Η Attica Α.Ε. Συμμετοχών ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το α’ εξάμηνο του 2025, τα οποία δείχνουν αύξηση του κύκλου εργασιών, αλλά ταυτόχρονα περιορισμένη λειτουργική κερδοφορία, λόγω υψηλού κόστους καυσίμων, ρύπων και συντήρησης. Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει με συνέπεια το φιλόδοξο επενδυτικό της πρόγραμμα, εστιάζοντας στην πράσινη μετάβαση και την ανανέωση του στόλου της.

Διαβάστε:Η Attica Group αναβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία των επιβατών της με την εφαρμογή “seamore”

Attica Group: Αύξηση πωλήσεων αλλά και μείωση λειτουργικής κερδοφορίας το α’ εξάμηνο

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Ομίλου διαμορφώθηκε στα €326,6 εκατ., αυξημένος κατά 2,96% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024 (€317,2 εκατ.). Ωστόσο, το λειτουργικό κόστος εκτοξεύθηκε στα €321 εκατ. (+14% σε ετήσια βάση), οδηγώντας σε σημαντική συμπίεση της λειτουργικής κερδοφορίας. Τα μικτά κέρδη μειώθηκαν στα €5,6 εκατ. (από €35,8 εκατ.), ενώ το EBITDA περιορίστηκε στα €4,1 εκατ., έναντι €19,5 εκατ. πέρυσι. Το καθαρό αποτέλεσμα μετά φόρων από συνεχιζόμενες δραστηριότητες κατέγραψε ζημιές €52,3 εκατ., στις οποίες περιλαμβάνονται μη επαναλαμβανόμενα έξοδα €17,3 εκατ.

Μεταφορικό έργο και προκλήσεις αγοράς

Κατά την εξεταζόμενη περίοδο, τα πλοία του Ομίλου μετέφεραν 2,7 εκατ. επιβάτες (-3,6%), 456 χιλ. Ι.Χ. οχήματα (-1,3%) και 276 χιλ. φορτηγά (+3,8%). Η μείωση στην επιβατική κίνηση αποδίδεται στις πληθωριστικές πιέσεις που περιορίζουν το διαθέσιμο εισόδημα, αλλά και σε συγκυριακούς παράγοντες, όπως η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη και η αβεβαιότητα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο. Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 8.272 δρομολόγια, μειωμένα κατά 1,6% σε σχέση με το 2024.

Ισχυρή ρευστότητα και επενδυτικές κινήσεις

Παρά τις ζημιές, τα ταμειακά διαθέσιμα ενισχύθηκαν στα €78,6 εκατ., έναντι €75,8 εκατ. στο τέλος του 2024. Οι επενδύσεις ύψους €46,5 εκατ. επικεντρώθηκαν σε τεχνολογικές αναβαθμίσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας του στόλου, αλλά και σε ανακαινίσεις στον ξενοδοχειακό τομέα, με έμφαση στο Tinos Beach και το Naxos Resort. Παράλληλα, η Attica προχώρησε στην παραγγελία νέων πλοίων τύπου E-Flexer με υβριδικές τεχνολογίες, ενώ πώλησε παλαιότερα σκάφη, μειώνοντας τη μέση ηλικία του στόλου κατά 2,2 έτη.

Στρατηγική μετάβασης και ψηφιακή αναβάθμιση

Ο Όμιλος υλοποιεί τον στρατηγικό σχεδιασμό που εστιάζει στην πελατοκεντρική προσέγγιση, τη λειτουργική βελτιστοποίηση και την πράσινη μετάβαση. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρά στην ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων μέσω του έργου «Seanthesis» και σε δράσεις που ενισχύουν την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση επιβατών. Επίσης, το ναυπηγικό και επενδυτικό πρόγραμμα για την εγκατάσταση νέων τεχνολογιών στα πλοία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με στόχο τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Παράλληλα, υλοποιούνται έργα για τη βελτιστοποίηση των εργασιών και τον εξορθολογισμό του κόστους, αξιοποιώντας ψηφιακές τεχνολογίες. Τέλος, προέβη σε οργανωτικές αλλαγές με τη δημιουργία νέας επιτελικής διεύθυνσης, στοχεύοντας στη δημιουργία μεγαλύτερης αξίας για τους πελάτες.

Προοπτικές για το β’ εξάμηνο

Η διοίκηση αναμένει ότι οι πληθωριστικές πιέσεις και τα αυξημένα περιβαλλοντικά κόστη θα συνεχίσουν να επιβαρύνουν τα αποτελέσματα. Ωστόσο, δεν προχώρησε σε σημαντικές αυξήσεις τιμών στα εισιτήρια, επιδιώκοντας να στηρίξει τη ζήτηση. Παράλληλα, υπολογίζει τις εξαγγελίες για μείωση των λιμενικών τελών στα λιμάνια της ακτοπλοΐας κατά 50% για ένα έτος και στην αποτελεσματική διαχείριση δρομολογίων για να μετριάσει τις πιέσεις.Η Attica δηλώνει ότι παρακολουθεί στενά τις μακροοικονομικές και γεωπολιτικές εξελίξεις και συνεχίζει να επενδύει σε δράσεις που στηρίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη, αξιοποιώντας τον ισχυρό ισολογισμό και την υψηλή ρευστότητα.