Πιέσεις προς την κυβέρνηση και αναβρασμό στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού και της ναυτιλίας προκαλεί το αιφνιδιαστικό κλείσιμο της Διώρυγας της Κορίνθου που ήρθε στην κορύφωση της φθινοπωρινής σεζόν. Σε επικοινωνία που είχε το μεσημέρι της Τρίτης 7 Οκτωβρίου με το parapolitika.gr ο Αντώνης Στελλιάτος, πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών (ΕΠΕΣΤ), μίλησε για απαξίωση του επαγγελματικού γιότινγκ, τονίζοντας πως, την ώρα που γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για να επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος, η διοίκηση της Διώρυγας της Κορίνθου (ΑΕΔΙΚ) προέβη απροειδοποίητα σε μια επικίνδυνη για τον κλάδο απόφαση: Να κλείσει αιφνιδίως τον Ισθμό από την ερχόμενη εβδομάδα, γεγονός που μπορεί να φέρει αρνητικά αποτελέσματα στο ελληνικό γιότινγκ - ένα τουριστικό προϊόν που συνεισφέρει αποτελεσματικά στην ελληνική οικονομία.

Με προ-υπογεγραμμένα ναυλοσύμφωνα (charter- parties), τα μέλη της ΕΠΕΣΤ ανησυχούν για μπαράζ αιτημάτων αποζημιώσεων από ταξιδιώτες και εταιρείες, εφόσον η αναγκαστική παράκαμψη προς άλλη κατεύθυνση φέρνει σοβαρές καθυστερήσεις (έως και μίας ημέρας για τα καταμαράν και τα ιστιοπλοϊκά), αλλά και υψηλότερα κόστη λόγω επιπλέον καυσίμων που θα κριθούν αναγκαία στα μηχανοκίνητα γιοτ.

Διαβάστε: Ισθμός της Κορίνθου: "Ποιος θα καλύπτει τις αποζημιώσεις από το αιφνιδιαστικό κλείσιμο" - Τι δηλώνει στο parapolitika.gr ο Αντώνης Στελλιάτος

Διώρυγα της Κορίνθου: Ανοιχτό το αίτημα από ΕΠΕΣΤ και ΣΙΤΕΣΑΠ για παράταση της λειτουργίας

Τόσο η ΕΠΕΣΤ όσο και ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ (μονίμου) Πληρώματος (Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π.) έχουν στείλει επιστολή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα, αλλά και τον υφυπουργό, Νικόλαο Ταχιάο, ζητώντας παράταση τουλάχιστον μέχρι τις 15 Νοεμβρίου. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να γίνεται δεκτό, καθώς η ΑΕΔΙΚ επιμένει να προχωρήσει στο άμεσο κλείσιμο του Ισθμού, αφήνοντας τη λειτουργία της διώρυγας μέχρι και τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου.

Την ίδια ώρα, οι επαγγελματίες του τουριστικού γιότινγκ εκπέμπουν σήμα κινδύνου για τον θαλάσσιο τουρισμό και την εικόνα της Ελλάδας διεθνώς σε Βασίλη Κικίλια και Όλγα Κεφαλογιάννη, ζητώντας την άμεση παρέμβαση από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το υπουργείο Τουρισμού. Όπως υπογραμμίζουν το ζήτημα αφορά πρώτα από όλα τον τουρισμό.

Απώλεια για τον θαλάσσιο τουρισμό το μπλόκο της Διώρυγας

Θυμίζουμε πως η Διώρυγα της Κορίνθου έχει ξανακλείσει στο παρελθόν αρκετές φορές, γεγονός που επηρεάζει τη φήμη ενός δυνατού κόμβου για τον θαλάσσιο τουρισμό, αλλά και ελκυστικού αξιοθέατου για τον εισερχόμενο τουρισμό. Μάλιστα, πέρα από τα τουριστικά σκάφη, δραστηριοποιούνται στο σημείο και τα ημερόπλοια που κάνουν διάπλου και εξυπηρετούν τις εκδρομές από τα κρουαζιερόπλοια του Πειραιά. Δεν είναι τυχαίο ότι κατά τη διάρκεια της κρίσης του COVID-19 η διώρυγα κατέγραφε σταθερά ανοδικές διελεύσεις σε μηχανοκίνητα γιοτ και ιστιοπλοϊκά, ενώ συνολικά τα τελευταία χρόνια υπολογίζεται ότι ένα ποσοστό 80% των διελεύσεων αφορά τουριστικά σκάφη.