«Η δέσμευση είναι ότι αυτές οι τιμές θα κρατηθούν μέχρι και 31/12. Από εκεί και πέρα όμως, όλοι οι προμηθευτές ή τα σούπερ μάρκετ, εφόσον δουν ότι οι καταναλωτές ανταποκρίνονται σε αυτό, θα τις κρατήσουν όσο καιρό θέλουν», είπε o γενικός διευθυντής της Ένωσης των Σούπερ Μάρκετ κ. Πεταλάς, μιλώντας σήμερα, μαζί με τον Πρόεδρο ΕΒΕΠ, κ. Κορκίδη, στην εκπομπή «NEWS ROOM» του ΕΡΤnews, για τις μειωμένες τιμές σε πάνω από 2.000 προϊόντα σε σούπερ μάρκετ που εφαρμόζεται από σήμερα.

Διαβάστε: Εκπτώσεις σε 1.000 προϊόντα από σήμερα, 15 Οκτωβρίου: Τι αλλάζει στα σούπερ μάρκετ και πώς επηρεάζεται ο πληθωρισμός

Mειωμένες τιμές στα Σούπερ Μάρκετ: Εκπτώσεις έως και 30% σε βασικά είδη

Οι μειώσεις τιμών αγγίζουν ακόμα και το 30%, ανάλογα με το προϊόν. Ενδεικτικά παραδείγματα:

  • Ψωμί & προϊόντα άρτου: 5% έως 20%
  • Ζυμαρικά: 5% έως 13%
  • Ρύζι: 13%
  • Κατεψυγμένα τρόφιμα: 3% έως 8%
  • Καφές: 5% έως 8%
  • Δημητριακά: 3 % έως 23%
  • Ελαιόλαδο: 5% έως 16%
  • Απορρυπαντικά: 3% έως 30%

Η νέα τιμολογιακή πολιτική αφορά 2.180 προϊόντα, εκ των οποίων το 62% είναι προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και το υπόλοιπο 38% επώνυμα προϊόντα, από περίπου 70 προμηθευτές που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

Ο γενικός διευθυντής της Ένωσης των Σούπερ Μάρκετ κ. Πεταλάς, εξήγησε για τις μειώσεις τιμών: «Οι κωδικοί που ανακοινώθηκαν σταδιακά θα σηματοδοτούνται στο ράφι. Ήδη αρκετές αλυσίδες ξεκίνησαν από χθες και πιστεύω ότι μέχρι και την Παρασκευή όλα τα προϊόντα τα οποία αφορούν σε αυτή τη λίστα που ανακοινώθηκε θα έχουν σηματοδοτηθεί μέσα στα καταστήματα. (…) Λοιπόν, αυτό είναι μια δέσμευση τιμής όσων συμμετέχουν σε αυτό, συμμετέχουν όλα τα σούπερ μάρκετ, όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και κάποιοι προμηθευτές. Συγκεκριμένα, περίπου 70 προμηθευτές συμμετέχουν σε αυτό. Η δέσμευση είναι ότι αυτές οι τιμές θα κρατηθούν μέχρι και 31/12. Από εκεί και πέρα όμως, όλοι οι προμηθευτές ή τα σούπερ μάρκετ, εφόσον δουν ότι οι καταναλωτές ανταποκρίνονται σε αυτό, θα τις κρατήσουν όσο καιρό θέλουν. (…) Το είδαμε και στην περσινή πρωτοβουλία. Ήταν πολύ μικρότερου μεγέθους, αλλά αρκετές τιμές μείνανε και μετά το τέλος του περσινού χρόνου και υπάρχουν και τιμές που ακόμα και σήμερα έχουν μείνει σε εκείνα τα επίπεδα. (…)»

Ο ίδιος εξήγησε «ότι κάθε προϊόν που ανήκει σε αυτή την πρωτοβουλία σημαίνεται με ένα ειδικό σηματάκι στρογγυλό που γράφει πρωτοβουλία 1000 κωδικών και θα έχει τα χρώματα της κάθε αλυσίδας ξεχωριστά, αλλά το μήνυμα και το σχήμα θα είναι κοινό και θα είναι κατά πάσα πιθανότητα καθαρή τιμή, διότι με τον νέο κώδικα δεοντολογίας, όπως γνωρίζετε, η επικοινωνία της μείωσης της τιμής έχει συγκεκριμένους κανόνες και για αυτό το λόγο οι περισσότερες αλυσίδες επιλέγουν να έχουν την καθαρή τιμή. Αυτό μπορούμε να το δούμε να ισχύει και τους πρώτους μήνες του 2026».

Πρόεδρος ΕΒΕΠ: Πιστεύω ότι αυτή τη φορά οι καταναλωτές θα δούνε τις διαφορές

Ταυτόχρονα, ο Πρόεδρος ΕΒΕΠ, κ. Κορκίδης, σχολίασε σχετικά για αυτή την πρωτοβουλία: «Όταν κάτι γίνεται με μία συμφωνία κυρίων, και σύμφωνα με τις δυνατότητες όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας υπάρχει αποτέλεσμα. Κάθε, βέβαια, προσπάθεια κρίνεται εκ του αποτελέσματος της. Πιστεύω ότι αυτή τη φορά θα υπάρχει ανταπόκριση και από τους καταναλωτές. Θα δούνε τις διαφορές. Συνεχίζω να πιστεύω ότι η έκρηξη των τιμών που είχαμε στα τρόφιμα είναι εισαγόμενη. (…) Θεωρώ ότι η πρωτοβουλία είναι θετική, θα περάσει στον τελικό καταναλωτή. Σαφέστατα δεν χρειάζονται διπλές και τριπλές αντιγραφές τιμών, αυτό δημιουργεί μια γραφειοκρατία άνευ σημασίας. Νομίζω ότι το πιο απλό και το πιο κατανοητό για τον καταναλωτή είναι μια τιμή χαμηλή. Και μακάρι, αυτή η πρωτοβουλία να συνεχιστεί και το 2026, γιατί μπορεί, ο πληθωρισμός να πέφτει, αλλά οι τιμές δεν πέφτουν εύκολα η ακρίβεια παραμένει και θέλει συνεχή παρακολούθηση».