Η Ελλάδα επιστρέφει στο παλιό της φλερτ με την Κίνα — αυτή τη φορά, όμως, με βλέμμα πιο ώριμο και με την πρόθεση να ξαναχτίσει ό,τι χάθηκε εξαιτίας της πανδημικής κρίσης του COVID-19. Τουρισμός, πολιτισμός και εμπόριο γίνονται τα τρία βασικά κανάλια μέσω των οποίων η Ελλάδα επιχειρεί όχι μόνο τη δυναμική επαναφορά των Κινέζων επισκεπτών, αλλά και να ξαναχτίσει μια ζωντανή, αμφίδρομη σχέση με την κινεζική αγορά.

Από το τέλος του 2024 καταγράφεται αυξημένη επισκεψιμότητα από Κινέζους τουρίστες, ακόμη και κατά τους μήνες εκτός τουριστικής αιχμής, ενώ φέτος η Ελλάδα σκαρφαλώνει ακόμα δύο θέσεις στους προτιμητέους προορισμούς των Κινέζων βάσει των μετρήσεων του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ).

thumbnail_kinezoi_touristes_esoteriki


Ακόμη, το 84,2% των Κινέζων είναι πρόθυμοι να πραγματοποιήσουν ένα ταξίδι long - haul (με διάρκεια μεγαλύτερη των 6 ωρών) και κατά προτίμηση με αεροπλάνο, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό των Κινέζων που σκοπεύει να πραγματοποιήσει ταξίδι τον επόμενο χρόνο είναι ηλικίας 35 με 44 ετών. Τα βασικά κίνητρα είναι να γνωρίσει ένα νέο μέρος με διαφορετική κουλτούρα, γαστρονομία και πολιτισμό, καθώς και για λόγους απόλαυσης και χαλάρωσης.


Τουρισμός: H Ελλάδα επαναπροσεγγίζει τους Κινέζους – Κομβικός σταθμός ο Πειραιάς

Μόλις πριν δύο εικοσιτετράωρα, ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, υποδέχθηκε στην Αθήνα την αντιπροσωπεία από το Πεκίνο και το Πολιτιστικό Κέντρο της Κίνας, με επίκεντρο την άμεση υλοποίηση συνεργειών σε πολιτισμό, αθλητισμό και επιχειρηματικότητα. «Θα συνεχίσουμε να καλλιεργούμε “γέφυρες” φιλίας και συνεργασίας, επ’ ωφελεία των τοπικών μας κοινωνιών, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης μας» σχολίασε σχετικά, ενώ ανέφερε τη νέα συμφωνία να φιλοξενηθεί για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά η Κινεζική Πρωτοχρονιά τον Φεβρουάριο, όπως και να γίνουν πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ Πειραιά και Πεκίνο.

thumbnail_moralis-antiprosopeia-kinas


Θυμίζουμε ότι μεγαλεπήβολο στόχο για τον δήμαρχο Πειραιά αποτελεί η επιστροφή της διοργάνωσης των Ποσειδωνίων στον Πειραιά. Ο Πειραιάς, ως ναυτική πρωτεύουσα της χώρας, αλλά και ως εμβληματικό σημείο για τον θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού, όχι μόνο αποτελεί τη φυσική έδρα των Ποσειδωνίων -ναυαρχίδας του MICE-, αλλά και την πρώτη «στάση» κάθε Κινέζου επισκέπτη, εμπλεκόμενο ή μη με τη ναυτιλία και τον θαλάσσιο τουρισμό.

Ανεβαίνει η ζήτηση για γαμήλιο τουρισμό στα νησιά από Κινέζους

Την ίδια ώρα, στην ενίσχυση της τουριστικής συνεργασίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας βλέπει και το υπουργείο Τουρισμού, με την υπουργό, Όλγα Κεφαλογιάννη, να υλοποιεί το επόμενο διάστημα την προώθηση ειδικών μορφών τουρισμού, όπως είναι ο πολιτιστικός και ο γαμήλιος, καθώς και στην προβολή λιγότερο γνωστών τουριστικών προορισμών, που θα μπορούσαν να είναι ελκυστικοί για τους νέους και τον μέσο Κινέζο τουρίστα. Κατά τη συνάντηση με τον πρέσβη της Κίνας στην αρχή του έτους, έγινε σαφές ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν από τους πέντε δημοφιλέστερους προορισμούς των Κινέζων τουριστών στην Ευρώπη, με πολλούς Κινέζους τουρίστες να σχεδιάζουν τον γάμο τους σε δημοφιλή ελληνικά νησιά.

thumbnail_kefalogianni-presbis-kinas


Τέλος, με αφορμή τη νέα αεροπορική σύνδεση Chengdu–Αθήνας από τη Sichuan Airlines, ο ΕΟΤ υποδέχτηκε πρόσφατα Κινέζους δημοσιογράφους σε ένα ταξίδι εξοικείωσης με στόχο την τουριστική προβολή της Ελλάδας. Ειδικότερα, μέσω της επίσκεψής τους σε Σαντορίνη, Μύκονο, Δήλο και Αθήνα η Ελλάδα προβλήθηκε σε εκατομμύρια χρήστες στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης, ενισχύοντας τη φήμη της ελληνικής φιλοξενίας και γαστρονομίας.