Η Ελλάδα απέχει από τα διεθνή πρότυπα των σιδηροδρόμων υψηλών ταχυτήτων - "Μάχη" για τα στοιχειώδη
Διαβάστε στο powergame.gr
Η Ελλάδα εξακολουθεί να δίνει "μάχη" για τη στοιχειώδη λειτουργία της βασικής της σιδηροδρομικής αρτηρίας, της γραμμής Αθήνα - Θεσσαλονίκη
Την ώρα που στην Κίνα δοκιμάζονται γρήγορα τρένα με ταχύτητες έως 450 χλμ./ώρα και διεθνώς ο σιδηρόδρομος υψηλών ταχυτήτων αναδεικνύεται σε εργαλείο ανάπτυξης, γεωπολιτικής ισχύος και οικονομικής επιρροής, η Ελλάδα βιώνει διαφορετική πραγματικότητα. Η χώρα εξακολουθεί να δίνει μάχη για τη στοιχειώδη λειτουργία της βασικής της σιδηροδρομικής αρτηρίας, της γραμμής Αθήνα–Θεσσαλονίκη, η οποία παραμένει ουσιαστικά «τραυματισμένη» μετά την κακοκαιρία «Daniel» του 2023.
Παρά τις επενδύσεις δισεκατομμυρίων την τελευταία 20ετία, ο ελληνικός σιδηρόδρομος εξακολουθεί να υποχωρεί. Χαρακτηριστική είναι η παραδοχή πρώην στελεχών του ελληνικού σιδηρόδρομου πως «δώσαμε περίπου 24 δισ. ευρώ για να πηγαίνουμε πιο αργά από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη», μια φράση που αποτυπώνει με ακρίβεια την ελληνική αντίφαση, υψηλές δαπάνες, χαμηλές επιδόσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι η χώρα παραμένει σταθερά στην τελευταία θέση της Ε.Ε. στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Οι φυσικές καταστροφές στη Θεσσαλία το 2023 και η τραγωδία των Τεμπών δεν δημιούργησαν την κρίση, απλώς αποκάλυψαν με τον πιο σκληρό τρόπο μια πραγματικότητα που όλοι απέφευγαν να αντιμετωπίσουν. Έβγαλαν στην επιφάνεια έναν σιδηρόδρομο φθαρμένο, ανοργάνωτο και τεχνολογικά ξεπερασμένο, την ώρα που ο υπόλοιπος κόσμος επιταχύνει και εξελίσσει τις ράγες του σε μοχλό ανάπτυξης. Η Ελλάδα, αντίθετα, έμεινε στάσιμη, καθηλωμένη σε λογικές άλλων δεκαετιών και υποδομές του χθες.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέτει σε προτεραιότητα τον πλήρη εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, με στόχο έως το καλοκαίρι του 2026 η χώρα να διαθέτει ένα ασφαλές, αξιόπιστο και λειτουργικό σύστημα, εναρμονισμένο με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και ικανό να αποτρέπει τραγωδίες όπως εκείνη των Τεμπών. Παράλληλα, η κυβέρνηση και ο νέος ΟΣΕ (Σιδηρόδρομοι Ελλάδος), δρομολογούν ένα συνολικό σχέδιο ανάταξης με επενδύσεις ύψους 10 δισ. ευρώ την επόμενη δεκαετία, φιλοδοξώντας να μετατρέψουν το δίκτυο σε βασικό μοχλό ανάπτυξης. Στόχος είναι η ενίσχυση των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, η ουσιαστική αναβάθμιση της ασφάλειας, αλλά και το άνοιγμα της αγοράς σε νέους παίκτες, ώστε το ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα να σταθεί στο ύψος των ευρωπαϊκών προτύπων και να πάψει να αποτελεί εξαίρεση στον ευρωπαϊκό χάρτη.
Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr.
Παρά τις επενδύσεις δισεκατομμυρίων την τελευταία 20ετία, ο ελληνικός σιδηρόδρομος εξακολουθεί να υποχωρεί. Χαρακτηριστική είναι η παραδοχή πρώην στελεχών του ελληνικού σιδηρόδρομου πως «δώσαμε περίπου 24 δισ. ευρώ για να πηγαίνουμε πιο αργά από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη», μια φράση που αποτυπώνει με ακρίβεια την ελληνική αντίφαση, υψηλές δαπάνες, χαμηλές επιδόσεις. Δεν είναι τυχαίο ότι η χώρα παραμένει σταθερά στην τελευταία θέση της Ε.Ε. στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Οι φυσικές καταστροφές στη Θεσσαλία το 2023 και η τραγωδία των Τεμπών δεν δημιούργησαν την κρίση, απλώς αποκάλυψαν με τον πιο σκληρό τρόπο μια πραγματικότητα που όλοι απέφευγαν να αντιμετωπίσουν. Έβγαλαν στην επιφάνεια έναν σιδηρόδρομο φθαρμένο, ανοργάνωτο και τεχνολογικά ξεπερασμένο, την ώρα που ο υπόλοιπος κόσμος επιταχύνει και εξελίσσει τις ράγες του σε μοχλό ανάπτυξης. Η Ελλάδα, αντίθετα, έμεινε στάσιμη, καθηλωμένη σε λογικές άλλων δεκαετιών και υποδομές του χθες.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέτει σε προτεραιότητα τον πλήρη εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, με στόχο έως το καλοκαίρι του 2026 η χώρα να διαθέτει ένα ασφαλές, αξιόπιστο και λειτουργικό σύστημα, εναρμονισμένο με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και ικανό να αποτρέπει τραγωδίες όπως εκείνη των Τεμπών. Παράλληλα, η κυβέρνηση και ο νέος ΟΣΕ (Σιδηρόδρομοι Ελλάδος), δρομολογούν ένα συνολικό σχέδιο ανάταξης με επενδύσεις ύψους 10 δισ. ευρώ την επόμενη δεκαετία, φιλοδοξώντας να μετατρέψουν το δίκτυο σε βασικό μοχλό ανάπτυξης. Στόχος είναι η ενίσχυση των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, η ουσιαστική αναβάθμιση της ασφάλειας, αλλά και το άνοιγμα της αγοράς σε νέους παίκτες, ώστε το ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα να σταθεί στο ύψος των ευρωπαϊκών προτύπων και να πάψει να αποτελεί εξαίρεση στον ευρωπαϊκό χάρτη.
Διαβάστε περισσότερα στο powergame.gr.
En