Πώς η Singles’ Day ξεπέρασε τη Black Friday: Το φοιτητικό αστείο που έγινε αυτοκρατορία δισεκατομμυρίων
Από την Κίνα σε όλο τον κόσμο
Η Singles’ Day ξεκίνησε από την Κίνα ως φοιτητική ιδέα και εξελίχθηκε στο μεγαλύτερο εμπορικό γεγονός του κόσμου, με πωλήσεις άνω των 150 δισ. δολαρίων
Η «Singles’ Day», γνωστή και ως Ημέρα των Εργένηδων, γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 11 Νοεμβρίου και αποτελεί σήμερα τη μεγαλύτερη ημέρα αγορών στον κόσμο. Από μια φοιτητική πρωτοβουλία στο Πανεπιστήμιο της Ναντζίνγκ στην Κίνα, μετατράπηκε σε παγκόσμιο εμπορικό υπερθέαμα που ξεπερνά σε πωλήσεις τόσο τη Black Friday όσο και το Amazon Prime Day.
Σύμφωνα με το The Conversation, οι ετήσιες πωλήσεις της ξεπερνούν τα 150 δισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας τη μια από τις πιο δυναμικές οικονομικές κινητήριες δυνάμεις του διαδικτυακού εμπορίου.
Από φοιτητικό αστείο στην Κίνα σε εμπορική αυτοκρατορία
Η ιδέα γεννήθηκε το 1993, όταν τέσσερις φοιτητές αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια “αντιστάθμιση” στην Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Έτσι γεννήθηκε η «Bachelors’ Day», αφιερωμένη στην ανεξαρτησία και την ελευθερία των singles. Η ημερομηνία 11/11 επελέγη συμβολικά, καθώς οι τέσσερις άσσοι αντιπροσωπεύουν τους εργένηδες.
Η μεγάλη εμπορική στροφή ήρθε το 2009, όταν ο CEO της Alibaba, Daniel Zhang, είδε τη δυναμική της ημέρας και τη μετέτρεψε σε 24ωρο φεστιβάλ εκπτώσεων με προσφορές έως και 80%. Από τότε, η «Singles’ Day» έγινε γνωστή ως “Double Eleven” και εξελίχθηκε σε ένα παγκόσμιο γεγονός με ζωντανές συναυλίες, influencers και εκατομμύρια παραγγελίες ανά δευτερόλεπτο.
Τι κρύβεται πίσω από την κατανάλωση την ημέρα των εκπτώσεων
Πέρα από τις εκπτώσεις, η «Singles’ Day» αντικατοπτρίζει μια βαθύτερη κοινωνική αλλαγή στην Ασία. Η πολιτική του ενός παιδιού στην Κίνα δημιούργησε ανισορροπία φύλων, ενώ η άνοδος των μορφωμένων και οικονομικά ανεξάρτητων γυναικών ενίσχυσε την επιλογή της εργένικης ζωής.
Παρόμοια φαινόμενα παρατηρούνται στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, όπου τα μονοπρόσωπα νοικοκυριά έχουν ξεπεράσει τα οικογενειακά. Οι εργένηδες δαπανούν περισσότερα σε τεχνολογία, ταξίδια και ψυχαγωγία, δημιουργώντας μια νέα παγκόσμια αγορά για όσους επιλέγουν να ζουν μόνοι, αλλά όχι μοναχικά.
Από solo ταξίδια και προσωπικές εμπειρίες μέχρι ειδικές προσφορές για singles, οι επιχειρήσεις προσαρμόζονται σε αυτή τη νέα πραγματικότητα. Η «Singles’ Day» έχει πλέον εξαπλωθεί σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ελλάδα, σηματοδοτώντας την έναρξη της χριστουγεννιάτικης περιόδου εκπτώσεων.
Η «Singles’ Day» δεν είναι πλέον απλώς μια εμπορική γιορτή. Είναι ένα πολιτισμικό σύμβολο, μια ημέρα που γιορτάζει τη μοναδικότητα και την αυτονομία. Αντί για ρομαντισμό, πρεσβεύει την αυτοεκτίμηση και τη χαρά του «να αγοράζεις για σένα».Από μια φοιτητική φάρσα το 1993, η «Singles’ Day» έχει μετατραπεί σε οικονομικό και κοινωνικό φαινόμενο, αποδεικνύοντας ότι ακόμα και η μοναξιά μπορεί να γίνει εμπορική... αλλά και γιορτινή.
En