Δημήτρης Τσιόδρας: Να μη μείνουν ασκήσεις επί χάρτου τα μέτρα της Κομισιόν για τους Καταναλωτές
Το σχόλιο του ευρωβουλευτή και εκπροσώπου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας
Ο Δημήτρης Τσιόδρας σχολίασε ότι η ατζέντα της Κομισιόν για την ενίσχυση των καταναλωτών είναι σημαντικό βήμα, όμως δεν πρέπει να μείνει... ατζέντα
Τόσο η επιστολή του Κυριάκου Μητσοτάκη στην πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, τον Μάιο του 2024, όσο και η κοινή επιστολή, που ακολούθησε με αναφορές σε εκείνη του Έλληνα πρωθυπουργού, με την υπογραφή συνολικά εννιά βουλευτών από τρεις πολιτικές ομάδες και επτά χώρες, που απεστάλη στον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Κομισιόν Στεφάν Σεγιούρν τον Φεβρουάριο του 2025 και αποτέλεσε πρωτοβουλία του Δημήτρη Τσιόδρα, είναι κινήσεις δηλωτικές του ενδιαφέροντος για την ενίσχυση των καταναλωτών από την ελληνική πλευρά. Η ατζέντα της Κομισιόν για τους καταναλωτές που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου λοιπόν, είναι "σημαντική ενίσχυση" όπως ανέφερε ο ευρωβουλευτής και εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, ωστόσο δεν πρέπει να παραμείνει άσκηση επί χάρτου. Σημαίνει, ότι πρέπει να γίνουν πράξη.
Διαβάστε: Δημήτρης Τσιόδρας: Αναγκαία η διατήρηση ξεχωριστού ταμείου για τη δημόσια υγεία στον επόμενο προϋπολογισμό της ΕΕ
Τέσσερις άξονες, λοιπόν, περιλαμβάνει η Κομισιόν στην ατζέντα ενίσχυσης των καταναλωτών. Στόχος, να μπορουν να επωφεληθούν με πληρότητα 450 εκατομμύρια Ευρωπαίοι από την ενιαία αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος διαμονής του. Κι αυτό να γίνει παράλληλα με την ενίσχυση της προστασίας στο διαδίκτυο και την αποτελεσματική επιβολή των κανόνων και την έννομη προστασία των καταναλωτών.
Η ατζέντα περιλαμβάνει, τέλος, σειρά μέτρων για ζητήματα που έχει θέσει ο Δημήτρης Τσιόδρας σε παρεμβάσεις του στις Επιτροπές και στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως η αντιμετώπιση των εισαγωγών επικίνδυνων προϊόντων από τρίτες χώρες, η ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών από τις αθέμιτες πρακτικές και τη διαδικτυακή απάτη και η υποστήριξη των θυμάτων για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους αλλά και η αύξηση των αρμοδιοτήτων της Κομισιόν προς την κατεύθυνση της αποτελεσματικότερης διασυνοριακής επιβολής της νομοθεσίας της ΕΕ και της επιβολής αποτελεσματικών κυρώσεων για την προστασία των καταναλωτών.
Διαβάστε: Δημήτρης Τσιόδρας: Αναγκαία η διατήρηση ξεχωριστού ταμείου για τη δημόσια υγεία στον επόμενο προϋπολογισμό της ΕΕ
Τέσσερις άξονες, λοιπόν, περιλαμβάνει η Κομισιόν στην ατζέντα ενίσχυσης των καταναλωτών. Στόχος, να μπορουν να επωφεληθούν με πληρότητα 450 εκατομμύρια Ευρωπαίοι από την ενιαία αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος διαμονής του. Κι αυτό να γίνει παράλληλα με την ενίσχυση της προστασίας στο διαδίκτυο και την αποτελεσματική επιβολή των κανόνων και την έννομη προστασία των καταναλωτών.
Τι σημειώνει η Κομισιόν
Η Κομισιόν τονίζει τη σημασία ενός ισχυρού δικαίου ανταγωνισμού, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πρακτική ορισμένων πολυεθνικών εταιρειών να ασκούν διαφορετική τιμολογιακή πολιτική, στη συντριπτική πλειονότητα σε βάρος των καταναλωτών και κάνοντας κατάχρηση της θέσης τους στην αγορά. Επιπλέον, η παρουσίαση εργαλείων για την αντιμετώπιση των αδικαιολόγητων γεωγραφικών εφοδιαστικών περιορισμών αποτελεί δέσμευση. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει ότι αυτοί οι περιορισμοί κατακερματίζουν την ενιαία αγορά. Πρώτον, περιορίζουν τις επιλογές των καταναλωτών και, δεύτερον, συμβάλλουν σε σημαντικές διαφορές τιμών σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ιδίως στα καθημερινά καταναλωτικά αγαθά.Η ατζέντα περιλαμβάνει, τέλος, σειρά μέτρων για ζητήματα που έχει θέσει ο Δημήτρης Τσιόδρας σε παρεμβάσεις του στις Επιτροπές και στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως η αντιμετώπιση των εισαγωγών επικίνδυνων προϊόντων από τρίτες χώρες, η ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών από τις αθέμιτες πρακτικές και τη διαδικτυακή απάτη και η υποστήριξη των θυμάτων για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους αλλά και η αύξηση των αρμοδιοτήτων της Κομισιόν προς την κατεύθυνση της αποτελεσματικότερης διασυνοριακής επιβολής της νομοθεσίας της ΕΕ και της επιβολής αποτελεσματικών κυρώσεων για την προστασία των καταναλωτών.
En