Cyber Monday: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές στις ηλεκτρονικές αγορές τους
Χρήσιμες συμβουλές
Τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία για online αγορές, στο πλαίσιο της Cyber Monday
Τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία για ηλεκτρονικές αγορές, στο πλαίσιο της Cyber Monday, μόλις λίγες ημέρες μετά την Black Friday. Συγκεκριμένα, κατά την ημέρα αυτή, πληθώρα ηλεκτρονικών καταστημάτων προσφέρουν προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, στο οποίο δίνεται η ευκαιρία να αγοράσει διαδικτυακά σε μειωμένες τιμές προϊόντα που ενδεχομένως δεν μπορούσε να αποκτήσει στην αρχική τους τιμή.
Διαβάστε: Black Friday 2025: Η επέκταση των προσφορών στο ελληνικό λιανεμπόριο και η μοναδική στρατηγική της Zara
Όπως υπογραμμίζει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕEΚΕ) της ΓΣΕΕ, όταν πραγματοποιούμε αγορές on-line, δεν πρέπει να ξεχνάμε:
1. Το δικαίωμα για ενημέρωση: Θα πρέπει ο προμηθευτής, πριν την πραγματοποίηση της συναλλαγής, να μας ενημερώνει για :
3. Το δικαίωμα να αλλάξουμε γνώμη: Έχουμε το δικαίωμα να αλλάξουμε γνώμη εντός 14 ημερολογιακών ημερών. Η προθεσμία ξεκινά από την παραλαβή του προϊόντος. Δε χρειάζεται να αναφέρουμε τους λόγους. Ο προμηθευτής επιστρέφει την πληρωμή εντός 14 ημερολογιακών ημερών, από τη μέρα που τον ενημερώσαμε για την υπαναχώρηση. Οφείλουμε να πληρώσουμε το άμεσο κόστος επιστροφής των προϊόντων, αν έχουμε ενημερωθεί γι' αυτό εκ των προτέρων. Ο προμηθευτής οφείλει να ενημερώνει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης πριν την πραγματοποίηση της συναλλαγής.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Θα πρέπει στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος, ή κατά την παραλαβή του προϊόντος, να λάβουμε το τυποποιημένο πανευρωπαϊκό έντυπο υπαναχώρησης, όπως ορίζεται σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία.
Μετά την άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης οι υποχρεώσεις προμηθευτή και καταναλωτή τερματίζονται.
4. Το δικαίωμα προστασίας σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος: Σε περίπτωση που το προϊόν έχει πραγματικό ελάττωμα, έχουμε δικαίωμα κατ' επιλογήν :
5. Το δικαίωμα προστασίας των προσωπικών μας δεδομένων:
Προσέχουμε αν υπάρχει πολιτική προστασίας δεδομένων. Σε περίπτωση που ο ιστότοπος, μετά την αγορά, χρησιμοποιεί το e-mail μας για την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων, θα πρέπει να μας ενημερώνει προηγουμένως. Θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα, να δηλώνουμε την άρνησή μας να λαμβάνουμε τέτοιου είδους προωθητικά μηνύματα. Εάν δεν επιθυμούμε την επεξεργασία των προσωπικών μας δεδομένων, για προώθηση διαφημιστικών μηνυμάτων, έχουμε τη δυνατότητα να εγγραφούμε σε σχετικό μητρώο που τηρεί η Αρχή Προστασίας Δεδομένων.
Διαβάστε: Black Friday 2025: Η επέκταση των προσφορών στο ελληνικό λιανεμπόριο και η μοναδική στρατηγική της Zara
Cyber Monday: Χρήσιμες συμβουλές από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας
Όπως υπογραμμίζει η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕEΚΕ) της ΓΣΕΕ, όταν πραγματοποιούμε αγορές on-line, δεν πρέπει να ξεχνάμε:1. Το δικαίωμα για ενημέρωση: Θα πρέπει ο προμηθευτής, πριν την πραγματοποίηση της συναλλαγής, να μας ενημερώνει για :
- Tα βασικά χαρακτηριστικά του προϊόντος που επιθυμούμε να αγοράσουμε
- Την τιμή του προϊόντος, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α
- Τους τρόπους πληρωμής
- Οποιαδήποτε περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση
- Προθεσμία παράδοσης
3. Το δικαίωμα να αλλάξουμε γνώμη: Έχουμε το δικαίωμα να αλλάξουμε γνώμη εντός 14 ημερολογιακών ημερών. Η προθεσμία ξεκινά από την παραλαβή του προϊόντος. Δε χρειάζεται να αναφέρουμε τους λόγους. Ο προμηθευτής επιστρέφει την πληρωμή εντός 14 ημερολογιακών ημερών, από τη μέρα που τον ενημερώσαμε για την υπαναχώρηση. Οφείλουμε να πληρώσουμε το άμεσο κόστος επιστροφής των προϊόντων, αν έχουμε ενημερωθεί γι' αυτό εκ των προτέρων. Ο προμηθευτής οφείλει να ενημερώνει τον καταναλωτή για το δικαίωμα υπαναχώρησης πριν την πραγματοποίηση της συναλλαγής.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Θα πρέπει στην ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού καταστήματος, ή κατά την παραλαβή του προϊόντος, να λάβουμε το τυποποιημένο πανευρωπαϊκό έντυπο υπαναχώρησης, όπως ορίζεται σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία.
Μετά την άσκηση του δικαιώματος υπαναχώρησης οι υποχρεώσεις προμηθευτή και καταναλωτή τερματίζονται.
4. Το δικαίωμα προστασίας σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος: Σε περίπτωση που το προϊόν έχει πραγματικό ελάττωμα, έχουμε δικαίωμα κατ' επιλογήν :
- Nα απαιτήσουμε διόρθωση ή αντικατάσταση του προϊόντος, αν είναι δυνατόν
- Να ζητήσουμε μείωση του τιμήματος
- Να υπαναχωρήσουμε από τη σύμβαση
5. Το δικαίωμα προστασίας των προσωπικών μας δεδομένων:
Προσέχουμε αν υπάρχει πολιτική προστασίας δεδομένων. Σε περίπτωση που ο ιστότοπος, μετά την αγορά, χρησιμοποιεί το e-mail μας για την αποστολή διαφημιστικών μηνυμάτων, θα πρέπει να μας ενημερώνει προηγουμένως. Θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα, να δηλώνουμε την άρνησή μας να λαμβάνουμε τέτοιου είδους προωθητικά μηνύματα. Εάν δεν επιθυμούμε την επεξεργασία των προσωπικών μας δεδομένων, για προώθηση διαφημιστικών μηνυμάτων, έχουμε τη δυνατότητα να εγγραφούμε σε σχετικό μητρώο που τηρεί η Αρχή Προστασίας Δεδομένων.
En