Οι καταναλωτές περιµένουν από την Black Friday µεγάλα ποσοστά εκπτώσεων, έχοντας ως παράδειγµα τις αναφορές από χώρες του εξωτερικού. Ωστόσο, οι µειώσεις τιµών σε ποσοστό 70% ή ακόµα και 80% φαίνονται εξωπραγµατικές για τα ελληνικά δεδοµένα. Στην Ελλάδα, οι µεγαλύτερες προσφορές αγγίζουν το 40%, όµως η µία µέρα προσφορών µετατρέπεται σε εβδοµάδα προσφορών, δίνοντας στους καταναλωτές µεγαλύτερη ευελιξία.

Διαβάστε: Αληθινές ή ψεύτικες οι εκπτώσεις της Black Friday; - Τι δηλώνουν οι καταναλωτές στο γκάλοπ του parapolitika.gr


Το γεγονός αυτό εξήγησε ο πρόεδρος του Εµπορικού Συλλόγου Πειραιά, Θεόδωρος Καπράλος, µιλώντας στο Mega News: «Πολλά προϊόντα έχουν ήδη µειωθεί µέσα στη χρονιά. Όταν έρχεται η Black Friday, η νέα έκπτωση υπολογίζεται πάνω στην ήδη µειωµένη τιµή και όχι στην αρχική. Έτσι, το τελικό ποσοστό φαίνεται µικρότερο, ακόµη κι αν η τιµή πέφτει πραγµατικά».

Χρήσιμες συμβουλές για τη Black Friday

Οι οδηγίες της Ένωσης Εργαζοµένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ είναι συγκεκριµένες:

  • Να προχωρούν οι καταναλωτές σε έρευνα αγοράς και να ελέγχουν, όχι µόνο την τιµή (αρχική και νέα), αλλά και την ποιότητα των προϊόντων.
  • Να προγραµµατίσουν µε λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν.
  • Να ενηµερωθούν για τις λεπτοµέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα µε δόσεις. 
  • Να λαµβάνουν υπόψη ότι σε κάθε ανακοίνωση περί µείωσης τιµής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιµή που εφάρµοζε ο προµηθευτής κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήµατος των 30 ηµερών πριν από την εφαρµογή της µείωσης της τιµής. 


Στασιμότητα


Την ίδια ώρα, το Ινστιτούτο Εµπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ διαπιστώνει στασιµότητα 0,2% στο εµπόριο, αναλύοντας τις διακυµάνσεις του τζίρου το τελευταίο τρίµηνο του 2025. Όπως αναφέρεται, ο τζίρος στο λιανικό εµπόριο, πλην τροφίμων, οχηµάτων και καυσίµων, αυξήθηκε µόλις στα 7,2 δισ. ευρώ από 7 δισ. το ίδιο διάστηµα πέρυσι. Η αύξηση του κύκλου εργασιών σε επίπεδο 9µήνου είναι η χαµηλότερη από το 2020 έως σήµερα. Ο ρυθµός ενίσχυσης του τζίρου κατά το γ΄ τρίµηνο του 2025 ανήλθε σε 2,8% συγκριτικά µε το ίδιο τρίµηνο του 2024, σχεδόν όσο και ο ρυθµός πληθωρισµού για το αντίστοιχο χρονικό διάστηµα. Αυτό σηµαίνει, σύµφωνα µε τον συντάκτη της ανάλυσης, πως η αύξηση του πραγµατικού όγκου πωλήσεων ήταν µηδαµινή.

Ειδικότερα, όταν αφαιρεθούν οι ανοδικές επιπτώσεις του πληθωρισµού, ο κύκλος εργασιών παρέµεινε στάσιµος (0,2%) κατά το γ΄ τρίµηνο του 2025. Ξεχώρισαν οι µεταβολές στον κύκλο εργασιών των κατηγοριών: «Αθλητικού εξοπλισµού» (+8,5%), «Παιχνιδιών» (επίσης +8,5%), «Η/Υ και περιφερειακών µονάδων» (+7,2%), «Καλλυντικών και προϊόντων καλλωπισµού» (επίσης +7,2%) κ.ά. Στις κατηγορίες µε τη µεγαλύτερη πτώση τζίρου συγκαταλέγονται εκείνες των: «Τηλεπικοινωνιακού εξοπλισµού» (-12,2%), «Εφηµερίδων και γραφικής ύλης» (-5,4%), «Χαλιών, κιλιµιών και επενδύσεων δαπέδου» (-4,7%), «Υποδηµάτων και δερµάτινων ειδών» (-4,4%) κ.ά. «Από την αγορά λείπουν τουλάχιστον 750.000.000 ευρώ τζίρου, δηλαδή χρειάζεται τόνωση πωλήσεων κατά τουλάχιστον 10% το τελευταίο τρίµηνο του 2025, ώστε να “ισοφαριστούν” οι πιέσεις από υπέρογκα µισθώµατα, ενέργεια και µισθολογικές επιβαρύνσεις.

Κανένα µέγεθος επιχείρησης δεν εµφανίζει θετικές επιδόσεις ικανές να υπερκεράσουν την αρνητική επίδραση του υψηλού κόστους λειτουργίας», τόνισε σε δήλωσή του ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης.

Δημοσιεύτηκε στην Απογευματινή