Αλλάζουν όλα στις τράπεζες µε την Τεχνητή Νοηµοσύνη: Agentic A.I. στην υπηρεσία των πελατών το 2026 - Aπό την έγκριση δανείων µέχρι τη λιανική τραπεζική
Ραγδαίες αλλαγές στη λειτουργία των τραπεζών
H Τεχνητή Νοηµοσύνη έρχεται για να εκσυγχρονίσει όλες τις βασικές λειτουργίες, από την έγκριση δανείων και τη διαχείριση κινδύνου µέχρι τη λιανική τραπεζική
Ραγδαίες αλλαγές στη λειτουργία των τραπεζών και στην εξυπηρέτηση του πελάτη φέρνει η υιοθέτηση της προηγµένης Τεχνητής Νοηµοσύνης. Η A.I. θα επαναπροσδιορίσει όλες τις βασικές λειτουργίες των τραπεζών -από την έγκριση δανείων, τη διαχείριση του κινδύνου, τη συµµόρφωση στα κανονιστικά πλαίσια, τις επενδυτικές στρατηγικές µέχρι τη δυναµική τιµολόγηση των προϊόντων και τη λιανική τραπεζική-, µειώνοντας σε real time τον χρόνο ανταπόκρισης στους πελάτες, ελαχιστοποιώντας τα κόστη και ενισχύοντας τη θωράκιση των τραπεζών και των πελατών τους απέναντι στην απάτη.
Διαβάστε: Οι ελληνικές τράπεζες στο ραντάρ των παγκόσμιων funds: Επανέρχεται το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον
Για τους συναλλασσόµενους µε τις τράπεζες, δεν είναι µακριά η ώρα που µιλώντας απλώς στο κινητό θα µπορούµε να είµαστε οποιαδήποτε στιγµή σε επαφή µε τον Α.Ι. «σύµβουλο» της τράπεζας για να επιλύσουµε σύνθετες εργασίες, να προχωρήσουµε σε επενδύσεις αναλόγως του προφίλ και των αναγκών µας, να διευθετήσουµε ένα δάνειο, να αναθέσουµε την εκτέλεση πληρωµών κ.ά. και βεβαίως να εκτελέσουµε µέσα σε λίγα δευτερόλεπτα εργασίες που «υπό κανονικές συνθήκες» θα απαιτούσαν τουλάχιστον τρεις µέρες.
Η Agentic A.I., που βρίσκεται τώρα στη διαδικασία τεσταρίσµατος από τις τράπεζες για να τεθεί στην υπηρεσία των πελατών το 2026 (σ.σ.: η Eurobank αναµένεται να έχει το προβάδισµα, καθώς έχει δηµιουργήσει «εργοστάσιο» για το «εργαλείο» Τεχνητή Νοηµοσύνη, το A.I. Factory) είναι η νοηµοσύνη που δρα: καταλαβαίνει το πρόβληµα, καλεί τους κατάλληλους «agents» και εκτελεί ενέργειες για λογαριασµό του χρήση. Για παράδειγµα, αν η Generative A.I. γράφει ένα email, η Agentic A.I. µπορεί να το στείλει, να καταγράψει το αποτέλεσµα και να προγραµµατίσει την επόµενη ενέργεια. Συντονίζοντας, µάλιστα, τους «agents», δηλαδή τους «ψηφιακούς υπαλλήλους» οι οποίοι κάνουν µια συγκεκριµένη δουλειά (υπάρχει agent για πληρωµές, agent για αποταµίευση, agent για ανταµοιβές ή agent που ελέγχει τις συναλλαγές). Η Agentic A.I. λειτουργεί ως ενορχηστρωτής, συντονίζοντάς τους όλους για να προσφέρουν στον πελάτη µια ενιαία και έξυπνη εµπειρία, πολύ απλή και καθόλου χρονοβόρα, που θα ανταποκριθεί στην ανάγκη του, προσφέροντας πλήρως εξατοµικευµένη υπηρεσία και προϊόν.
Η ενσωµάτωση Generative A.I. και Αgentic A.I. από τις τράπεζες δρα πολλαπλασιαστικά σε όρους αποδοτικότητας και παραγωγικότητας για όλο το φάσµα των τραπεζικών εργασιών. Τελικός αποδέκτης και κριτής παραµένει, όµως, ο πελάτης. «Η τεχνολογία πρέπει να κάνει τον πελάτη να νιώθει ότι η τράπεζα τον καταλαβαίνει, όχι ότι τον παρακολουθεί. Επενδύουµε σε τεχνολογίες δισεκατοµµυρίων και συχνά παραβλέπουµε το βασικό ερώτηµα: τι πρόβληµα λύνουµε και για ποιον;», είπε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής διευθύνων σύµβουλος της Eurobank, Group Chief Οperating Οffi cer (COO) & ∆ιεθνείς ∆ραστηριότητες, Σταύρος Ιωάννου, µιλώντας την εβδοµάδα αυτή στο συνέδριο της Grant Thornton Future Unfold «Framing the Future of Technology».
Δημοσιεύτηκε στο Money Pro των Παραπολιτικών
Διαβάστε: Οι ελληνικές τράπεζες στο ραντάρ των παγκόσμιων funds: Επανέρχεται το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον
Για τους συναλλασσόµενους µε τις τράπεζες, δεν είναι µακριά η ώρα που µιλώντας απλώς στο κινητό θα µπορούµε να είµαστε οποιαδήποτε στιγµή σε επαφή µε τον Α.Ι. «σύµβουλο» της τράπεζας για να επιλύσουµε σύνθετες εργασίες, να προχωρήσουµε σε επενδύσεις αναλόγως του προφίλ και των αναγκών µας, να διευθετήσουµε ένα δάνειο, να αναθέσουµε την εκτέλεση πληρωµών κ.ά. και βεβαίως να εκτελέσουµε µέσα σε λίγα δευτερόλεπτα εργασίες που «υπό κανονικές συνθήκες» θα απαιτούσαν τουλάχιστον τρεις µέρες.
Τράπεζες: Agentic A.I. στην υπηρεσία των πελατών το 2026
Το τελευταίο έχει εν πολλοίς επιτευχθεί από την Τεχνητή Νοηµοσύνη όπως την ξέρουµε σήµερα, στην επόµενη µέρα της από το Machine Learning. Και η σηµερινή, εξελιγµένη Τεχνητή Νοηµοσύνη, όµως, ξεπερνιέται γρήγορα, καθώς έρχονται µε… φόρα στο προσκήνιο οι νέες τεχνολογικές εξελίξεις που σηµατοδοτούν την επόµενη µέρα στη χρήση της Α.Ι. Οπως αναφέρουν αρµόδια στελέχη τραπεζών στο «MoneyPro», η νέα εποχή της Τεχνητής Νοηµοσύνης είναι η Agentic A.I. Αν µέχρι τώρα τα συστήµατα Α.Ι. απλώς «µάθαιναν» και «απαντούσαν», η Agentic A.I. µπορεί να αναλαµβάνει δράση, παίρνοντας πρωτοβουλίες, συντονίζοντας ψηφιακούς βοηθούς και εκτελώντας εργασίες, πάντα υπό τον έλεγχο του ανθρώπου. Οπως εξηγούν τα στελέχη των τραπεζών, η Generative A.I., που χρησιµοποιούν σήµερα οι τράπεζες, είναι η νοηµοσύνη που δηµιουργεί: γράφει, συνοψίζει, απαντάει.Η Agentic A.I., που βρίσκεται τώρα στη διαδικασία τεσταρίσµατος από τις τράπεζες για να τεθεί στην υπηρεσία των πελατών το 2026 (σ.σ.: η Eurobank αναµένεται να έχει το προβάδισµα, καθώς έχει δηµιουργήσει «εργοστάσιο» για το «εργαλείο» Τεχνητή Νοηµοσύνη, το A.I. Factory) είναι η νοηµοσύνη που δρα: καταλαβαίνει το πρόβληµα, καλεί τους κατάλληλους «agents» και εκτελεί ενέργειες για λογαριασµό του χρήση. Για παράδειγµα, αν η Generative A.I. γράφει ένα email, η Agentic A.I. µπορεί να το στείλει, να καταγράψει το αποτέλεσµα και να προγραµµατίσει την επόµενη ενέργεια. Συντονίζοντας, µάλιστα, τους «agents», δηλαδή τους «ψηφιακούς υπαλλήλους» οι οποίοι κάνουν µια συγκεκριµένη δουλειά (υπάρχει agent για πληρωµές, agent για αποταµίευση, agent για ανταµοιβές ή agent που ελέγχει τις συναλλαγές). Η Agentic A.I. λειτουργεί ως ενορχηστρωτής, συντονίζοντάς τους όλους για να προσφέρουν στον πελάτη µια ενιαία και έξυπνη εµπειρία, πολύ απλή και καθόλου χρονοβόρα, που θα ανταποκριθεί στην ανάγκη του, προσφέροντας πλήρως εξατοµικευµένη υπηρεσία και προϊόν.
Η ενσωµάτωση Generative A.I. και Αgentic A.I. από τις τράπεζες δρα πολλαπλασιαστικά σε όρους αποδοτικότητας και παραγωγικότητας για όλο το φάσµα των τραπεζικών εργασιών. Τελικός αποδέκτης και κριτής παραµένει, όµως, ο πελάτης. «Η τεχνολογία πρέπει να κάνει τον πελάτη να νιώθει ότι η τράπεζα τον καταλαβαίνει, όχι ότι τον παρακολουθεί. Επενδύουµε σε τεχνολογίες δισεκατοµµυρίων και συχνά παραβλέπουµε το βασικό ερώτηµα: τι πρόβληµα λύνουµε και για ποιον;», είπε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής διευθύνων σύµβουλος της Eurobank, Group Chief Οperating Οffi cer (COO) & ∆ιεθνείς ∆ραστηριότητες, Σταύρος Ιωάννου, µιλώντας την εβδοµάδα αυτή στο συνέδριο της Grant Thornton Future Unfold «Framing the Future of Technology».
Δημοσιεύτηκε στο Money Pro των Παραπολιτικών
En