Χριστουγεννιάτικο τραπέζι: Θα κοστίσει από 112 έως 160 ευρώ φέτος - Αύξηση μέχρι 7,1% σε σχέση με πέρσι
Πού καταγράφονται οι μεγαλύτερες αυξήσεις
Το εύρος των τιμών αποδίδεται στη συμπερίληψη προϊόντων διαφορετικής ποιότητας, προερχόμενων από ποικίλες τοπικές αγορές και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων
Στο πλαίσιο της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ καταγράφηκαν, με επιτόπια τιμοληψία και συνεντεύξεις με βασικούς παράγοντες της αγοράς, οι τιμές τόσο από αλυσίδες σούπερ μάρκετ όσο και από ειδικευμένα καταστήματα λιανικής (πχ ζαχαροπλαστεία/ κρεοπωλεία κτλ), καθώς και από τη Βαρβάκειο αγορά.
Όπως διευκρινίζεται από το Ινστιτούτο, το εύρος των τιμών δικαιολογείται από την καταγραφή σειράς προϊόντων διαφορετικής ποιότητας, σε αρκετές τοπικές αγορές και διαφορετικούς τύπους καταστημάτων. Επιπλέον, διευκρινίζεται ότι οι τιμές των προϊόντων που εμφανίζονται στους ακόλουθους Πίνακες (1 & 2) είναι ενδεικτικές και επιχειρούν να χαρτογραφήσουν τη γενική διάρθρωση τιμών και την εικόνα της αγοράς.
Οι τιμές συγκριτικά με πέρυσι - Πού καταγράφονται οι μεγαλύτερες αυξήσεις
Όπως φαίνεται από τον παρακάτω πίνακα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών σε σχέση με πέρυσι καταγράφονται στο αρνί (+18,2%), στο μοσχάρι (+16,7%) και στην κατεψυγμένη γαλοπούλα (+11%).Αντίθετα μειωμένες είναι φέτος οι τιμές στις ντομάτες (-4,5%), στο ελαιόλαδο (-4%) και στα μήλα (-2,4%).
Οι διακυμάνσεις σε Βαρβάκειο - σούπερ μάρκετ και άλλα καταστήματα
Το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ πραγματοποίησε, το διάστημα 15 – 17 Δεκεμβρίου 2025, ενδεικτική καταγραφή των τιμών των προϊόντων του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, μέσω επιτόπιας έρευνας σε αγορές της Αττικής και τηλεφωνικών συνεντεύξεων στη Θεσσαλονίκη. Οι τιμές έχουν ενδεικτικό χαρακτήρα και δεν αποτυπώνουν πλήρως το πανελλαδικό επίπεδο, ενώ δεν συμπεριλήφθηκαν προϊόντα σε προσφορά. Η εκτίμηση βασίστηκε σε μέσους όρους τιμών, με αποκλεισμό ακραίων τιμών, υπολογίζοντας ένα είδος κρέατος και επιλεγμένα είδη ζαχαροπλαστικής.
Mετά την εορταστική περίοδο το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ προσανατολίζεται στη διενέργεια πανελλαδικής έρευνας σχετικά με την εξέλιξη των πωλήσεων κατά την εορταστική περίοδο στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου.
En