ΣΕΛΠΕ: 8 στους 10 Έλληνες ψωνίζουν από ασιατικές πλατφόρμες εκτός ΕΕ
Τι αποκαλύπτει η έρευνα της NielsenIQ
Τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας NielsenIQ για τον ΣΕΛΠΕ αναδεικνύουν τη μεγάλη διείσδυση των ασιατικών marketplaces στην Ελλάδα
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος παρουσιάζει τα αποτελέσματα πανελλαδικής έρευνας της NielsenIQ, η οποία αποτυπώνει για πρώτη φορά με ποσοτικά στοιχεία τη διείσδυση των online πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου με έδρα χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης στην ελληνική αγορά.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο από πλατφόρμες εκτός ΕΕ έχει πλέον μαζικά χαρακτηριστικά, με την τιμή να λειτουργεί ως βασικός μοχλός επιλογής για τους καταναλωτές, παρά τις επιφυλάξεις για ποιότητα και ασφάλεια.
Ηλεκτρονικό εμπόριο εκτός ΕΕ: Εντυπωσιακή διείσδυση στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την έρευνα, το 94% των συμμετεχόντων πραγματοποίησε online αγορές το τελευταίο 12μηνο, ενώ από αυτούς το 85% έχει αγοράσει από τουλάχιστον μία πλατφόρμα με έδρα σε χώρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί συνολικά σε περίπου 8 στους 10 Έλληνες καταναλωτές.
Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων που αγοράζονται από τα συγκεκριμένα marketplaces είναι η μόδα και η ένδυση, τα είδη σπιτιού και μικροαντικείμενα, καθώς και ηλεκτρονικά προϊόντα και gadgets.
Online πλατφόρμες εκτός ΕΕ, τιμή, εμπιστοσύνη και ανησυχίες
Η χαμηλή τιμή αναδεικνύεται ως το κυρίαρχο κίνητρο αγοράς, με μεγάλη διαφορά από κάθε άλλο κριτήριο. Η μέση ετήσια δαπάνη που κατευθύνεται σε marketplaces χωρών εκτός ΕΕ ανέρχεται σε 244 ευρώ και αντιστοιχεί στο 45% της συνολικής online δαπάνης αυτών των χρηστών.
Την ίδια στιγμή, 4 στους 10 χρήστες δηλώνουν υψηλή ικανοποίηση από τις αγορές τους, ωστόσο η εμπιστοσύνη παραμένει μέτρια. Έξι στους δέκα καταναλωτές θεωρούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας πολύ σημαντικά, ενώ 7 στους 10 χρήστες γνωρίζουν ότι οι πλατφόρμες εκτός ΕΕ ενδέχεται να μην συμμορφώνονται με τα ευρωπαϊκά standards, χωρίς αυτό να αποτρέπει τις αγορές.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα για πιθανές ρυθμιστικές παρεμβάσεις, καθώς σχεδόν το 40% των χρηστών δηλώνει ότι θα σταματούσε τις αγορές σε περίπτωση αύξησης τιμών λόγω δασμών, ενώ περίπου 1 στους 3 εμφανίζεται θετικός στην επιβολή ειδικού τέλους ανά παραγγελία.
Σε δήλωσή του, ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ Κώστας Γεράρδος κάνει λόγο για διαμόρφωση ενός παράλληλου εμπορίου χωρίς ισοδύναμους κανόνες, τονίζοντας την ανάγκη για ενιαίο ευρωπαϊκό πλαίσιο, ουσιαστικούς ελέγχους και ίσους όρους ανταγωνισμού, ώστε να διασφαλιστεί τόσο η προστασία του καταναλωτή όσο και η βιωσιμότητα του ευρωπαϊκού λιανεμπορίου.
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρη την έρευνα
En