Στο συμπέρασμα ότι «ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα του ελληνικού δημοψηφίσματος την Κυριακή, η Ισπανία και η Πορτογαλία έχουν ήδη κερδίσει», καταλήγει το πρακτορείο Bloomberg.

Στο δημοσίευμα του πρακτορείου, ταξιδιωτικοί πράκτορες αναφέρουν ότι «με τους τίτλους ειδήσεων για την Ελλάδα σχετικά με τους κεφαλαιακούς ελέγχους, και την αβεβαιότητα για το μέλλον της χώρας στη ζώνη του ευρώ, οι τουρίστες που δεν έχουν κλείσει ακόμη τις διακοπές τους για το τέλος του καλοκαιριού ή τις αρχές φθινοπώρου, ήδη κοιτούν αλλού». Όπως σημειώνει μάλιστα το πρακτορείο, αυτή η κατάσταση στην Ελλάδα, θα βοηθήσει κατά πάσα πιθανότητα την επέκταση της ανάπτυξης στις δύο αυτές χώρες.

«Όντως βλέπουμε ότι ο αριθμός των νέων κρατήσεων -τόσο κοντά στην ψηλή περίοδο – στην Ελλάδα πέφτει», δηλώνει ο  Dick Gussen, εκπρόσωπος της Corendon International Travel BV, η αεροπορική της οποίας μεταφέρει 2,5 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο. Όπως αναφέρει το Bloomberg, η εταιρεία του έχει ήδη σημειώσει άνοδο των κρατήσεων από οικογένειες που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ισπανία.

Παράλληλα το Bloomberg επισημαίνει και τις αποκλίνουσες πορείες που έχουν παρουσιάσει οι χώρες της Ιβηρικής χερσονήσου σε σχέση με την Ελλάδα. «Ενώ η Ισπανία και η Πορτογαλία έχουν κι αυτές λάβει προγράμματα βοήθειας λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, έχουν ήδη βγει από αυτά. Από την άλλη, η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης για δημοψήφισμα την Κυριακή, έχει οδηγήσει την οικονομία στο χείλος του γκρεμού».

Αν και οι τουρίστες μπορούν ακόμα να βγάζουν λεφτά από τα ΑΤΜ, οι εικόνες  οικονομικής είναι πιθανό να οδηγήσει πολλούς ανθρώπους που δεν έχουν κάνει κάποια κράτηση, να διαγράψουν την περιοχή από τον κατάλογό τους, τονίζει το δημοσίευμα.  

 «Ο τουρισμός είναι μια εύθραυστη βιομηχανία - κάθε κακή είδηση μπορεί να οδηγήσει σε μία ολόκληρη χαμένη καλοκαιρινή σεζόν» δηλώνει ο Χουάν Χοσέ Riera, ο πρόεδρος του συλλόγου ξενοδόχων στην Ίμπιζα και την Φορμεντέρα, στην Ισπανία. Αν παραθεριστές «αισθανθούν κίνδυνο ή ανησυχήσουν ότι δε θα καταφέρουν να βγάλουν χρήματα από τα ΑΤΜ, δεν θα πάνε. Κανείς δε θέλει προβλήματα στις διακοπές του», σημειώνει.

«Έχουμε παρατηρήσει ότι οι επισκέπτες αυξάνουν τις δαπάνες τους και ότι η αγορά είναι πιο ζωντανή», λέει ο διευθυντής πωλήσεων μίας ξενοδοχειακής επιχείρησης της Ισπανίας. Όπως σημειώνει το πρακτορείο, αν και περίμεναν να έχουν μία πληρότητα που θα άγγιζε το 90% για την περίοδο Μάιος-Σεπτέμβρης, μερικοί μήνες έχουν αγγίξει το 95%, ενώ ο Ιούλιος θα είναι ο μήνας κλειδί για να δουν αν θα ξεπεράσουν αυτό τον στόχο.