"Ανάσα" για τους αγρότες: Μηδενικός φόρος έως τις 20.000 ευρώ - Όφελος μέχρι και 2.900 ευρώ διευρύνεται σε ανώτερα κλιμάκια
Ενδεικτικά παραδείγματα
Η ρύθμιση για τους αγρότες είναι ανάλογη με αυτή που εφαρμόστηκε για τους νέους έως 25 ετών και για τους πολύτεκνους - Από το φορολογικό έτος 2026 θα τεθεί σε ισχύ
Μεταξύ των κοινωνικών ομάδων για τις οποίες ανακοινώθηκαν παρεμβάσεις από τον πρωθυπουργό στο βήμα της ΔΕΘ ήταν οι αγρότες, κατά κύριο επάγγελμα, για τους οποίους μηδενίζεται ο συντελεστής του φόρου εισοδήματος για εισοδήματα έως 20.000 ευρώ. Πρόκειται για μια ανάλογη παρέμβαση με αυτή που εφαρμόστηκε για τους νέους έως 25 ετών και για τους πολύτεκνους.
Η ρύθμιση αφορά φυσικά πρόσωπα που έχουν άνω του 50% του εισοδήματος από αγροτική δραστηριότητα και εφαρμόζεται από το φορολογικό έτος 2026 (δηλώσεις 2027).
Εν τω μεταξύ, σημειώνεται πως η ρύθμιση αφορά και αγρότες με υψηλότερα εισοδήματα, καθώς ο μηδενικός συντελεστής έως τις 20.000 ευρώ οδηγεί σε σημαντική μείωση του συνολικού φόρου.
Το μέγιστο όφελος φτάνει περίπου τα 2.900 ευρώ. Ένας αγρότης με εισόδημα 30.000 ή 40.000 ευρώ μπορεί να δει μείωση φόρου έως αυτό το ποσό.
Συνολικά, περίπου 47.000 από τους 235.000 αγρότες βρίσκονται στην κατηγορία που επωφελείται από τη συγκεκριμένη παρέμβαση. Πρόκειται για αγρότες με καθαρό εισόδημα άνω των 10.000 ευρώ, οι οποίοι, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, δηλώνουν το 56% του συνολικού εισοδήματος και της συνολικής παραγωγής της χώρας.
Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται σε 87 εκατ. ευρώ για το πρώτο έτος εφαρμογής της απαλλαγής και 56 εκατ. ευρώ για τα έτη 2028 και επόμενα.
Διαβάστε: ΔΕΘ: Οι κερδισμένοι των παρεμβάσεων Μητσοτάκη - Ελαφρύνσεις και μηδενικοί φόροι στο επίκεντρο, μόνιμη η ενίσχυση εισοδήματος
Η ρύθμιση αφορά φυσικά πρόσωπα που έχουν άνω του 50% του εισοδήματος από αγροτική δραστηριότητα και εφαρμόζεται από το φορολογικό έτος 2026 (δηλώσεις 2027).
Εν τω μεταξύ, σημειώνεται πως η ρύθμιση αφορά και αγρότες με υψηλότερα εισοδήματα, καθώς ο μηδενικός συντελεστής έως τις 20.000 ευρώ οδηγεί σε σημαντική μείωση του συνολικού φόρου.
Το μέγιστο όφελος φτάνει περίπου τα 2.900 ευρώ. Ένας αγρότης με εισόδημα 30.000 ή 40.000 ευρώ μπορεί να δει μείωση φόρου έως αυτό το ποσό.
Συνολικά, περίπου 47.000 από τους 235.000 αγρότες βρίσκονται στην κατηγορία που επωφελείται από τη συγκεκριμένη παρέμβαση. Πρόκειται για αγρότες με καθαρό εισόδημα άνω των 10.000 ευρώ, οι οποίοι, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, δηλώνουν το 56% του συνολικού εισοδήματος και της συνολικής παραγωγής της χώρας.
Το δημοσιονομικό κόστος εκτιμάται σε 87 εκατ. ευρώ για το πρώτο έτος εφαρμογής της απαλλαγής και 56 εκατ. ευρώ για τα έτη 2028 και επόμενα.
Διαβάστε: ΔΕΘ: Οι κερδισμένοι των παρεμβάσεων Μητσοτάκη - Ελαφρύνσεις και μηδενικοί φόροι στο επίκεντρο, μόνιμη η ενίσχυση εισοδήματος
Παραδείγματα για τις μειώσεις φόρου στους αγρότες - Ποιο ποσό θα καταβάλλουν
Ενδεικτικά παραδείγματα:- Αγρότης χωρίς τέκνα με ετήσιο εισόδημα 15.000 ευρώ πληρώνει σήμερα φόρο 1.183 ευρώ, ο οποίος μηδενίζεται.
- Αγρότης με δύο τέκνα και εισόδημα 20.000 ευρώ πληρώνει σήμερα 1.540 ευρώ φόρο, ο οποίος επίσης μηδενίζεται.
- Αγρότης χωρίς τέκνα με εισόδημα 30.000 ευρώ πληρώνει σήμερα 5.083 ευρώ και με τη νέα ρύθμιση θα πληρώνει 2.183 ευρώ, έχοντας όφελος 2.900 ευρώ.
En