Τέλος στις αντικαταβολές με μετρητά βάζει το νέο καθεστώς που προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το οποίο τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Στις αγορές που παραδίδονται από εταιρείες ταχυμεταφορών και εξοφλούνται κατά την παράδοση η πληρωμή θα γίνεται υποχρεωτικά με κάρτα ή άλλο ηλεκτρονικό μέσο από το πρώτο ευρώ, ακόμη και για παραγγελίες πολύ μικρής αξίας. Στα μέσα πληρωμής που θα γίνονται αποδεκτά περιλαμβάνονται οι χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, οι τραπεζικές μεταφορές, οι λογαριασμοί πληρωμών και τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια.

Διαβάστε: Τρεις μεγάλες πληρωμές έως το τέλος Νοεμβρίου: Ποιοι παίρνουν 400 ευρώ, επιστροφή ενοικίου και voucher


Αυστηροποίηση του υφιστάμενου πλαισίου

Η νέα ρύθμιση αυστηροποιεί το υφιστάμενο πλαίσιο, καθώς σήμερα η υποχρεωτική ηλεκτρονική πληρωμή για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων και ιδιωτών ισχύει για ποσά 500 ευρώ και άνω. Για τις αγορές μέσω κούριερ, η υποχρέωση επεκτείνεται πλέον και στις συναλλαγές κάτω από το συγκεκριμένο όριο, όταν η πληρωμή πραγματοποιείται κατά την παράδοση.


Οι εξαιρέσεις και τα πρόστιμα

Το μέτρο δεν περιλαμβάνει ωστόσο κάποιες επιμέρους κατηγορίες πολιτών, οι οποίες αναμένεται να ακολουθήσουν τη λογική του υφιστάμενου πλαισίου για τις ηλεκτρονικές αποδείξεις, με χαρακτηριστικές περιπτώσεις τους ηλικιωμένους και τα άτομα με αναπηρία. Το πλαίσιο της εφαρμογής του θα εξειδικευτεί με υπουργική απόφαση, η οποία θα καθορίσει τις κατηγορίες φυσικών προσώπων που θα εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής. Για κάθε παράβαση, εφόσον εταιρεία ταχυμεταφορών δεχθεί μετρητά κατά την παράδοση προϊόντος σε ιδιώτη, προβλέπεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της αξίας της συναλλαγής που εξοφλήθηκε με μετρητά.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή»