Αντιμέτωπη με σοβαρότατες ποινικές διώξεις είναι η Media Markt, ενώ την κατάστασή της επιδεινώνουν απανωτές ζημίες που σημειώνει παρά το γεγονός ότι έχει 12 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Παρ’ όλα αυτά και την ώρα που κατηγορείται για εμπλοκή της σε συνεννοήσεις με ελεγκτές της Επιτροπής 70 Α για διαγραφή προστίμου που της είχε παλαιότερα επιβληθεί και αφορούσε δοσοληψίες με προμηθεύτρια εταιρία που είχε «στήσει μηχανή» φοροαποφυγής του ΦΠΑ, προβαίνει στην εξής ενέργεια: Ενώ όπως αναφέρθηκε πιο πάνω ειναι υπόλογη για μεγάλες ζημίες που προκάλεσε στο Δημόσιο και, κατ’ επέκταση στους Έλληνες φορολογουμένους, οργανώνει Red Friday, προσφέροντάς τους ειδικές τιμές και κάνοντας προσφορές!!

Για την εν λόγω υπόθεση με βάση το πόρισμα ο οικονομικός εισαγγελέας Παναγιώτης Αθανασίου ζήτησε να ερευνηθούν αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος σε δύο επίπεδα: Για τα μέλη της Επιτροπής 70Α «απιστία σχετική με την υπηρεσία, από την οποία προξενήθηκε ζημία στο Δημόσιο... και το αντικείμενο της είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας κατά συναυτουργία και κατ' εξακολούθηση, τελεσθείσα υπό την επιβαρυντική περίσταση του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου», και για τους εμπλεκόμενους επιχειρηματίες ή τις διοικήσεις εταιρειών που ωφελήθηκαν «ηθική αυτουργία στην ανωτέρω πράξη, απλή και κατ' εξακολούθηση, κατά μόνας και από κοινού».

Αν και η συνειδητή εμπλοκή στο carousel ή η προσπάθεια επηρεασμού μελών της Επιτροπής μένει να αποδειχθούν, η Media Markt «κουβαλά» ήδη ένα στίγμα ανομίας, όταν για πολλά χρόνια λειτουργούσε τα καταστήματά της υπό το σχήμα ΕΠΕ ή O.E., αποφεύγοντας την εταιρική μορφή της Ανωνύμου Εταιρείας. Η πρακτική αυτή της επέτρεπε να διατηρεί μια νεφελώδη εικόνα γύρω από τη δραστηριότητά της και, κυρίως, να κρύβει τις ζημίες που συσσώρευε. Αυτή η στάση την προφύλασσε από την υποχρέωση να δικαιολογεί τα αρνητικά ίδια κεφάλαιά της, τα οποία νομοτελειακά θα την οδηγούσαν είτε σε επιτακτική ενίσχυση ρευστότητας είτε σε «λουκέτο», κατά τις επιταγές του Νόμου 2190 περί Ανωνύμων Εταιρειών.

Η «ασυλία» που απόλαυσε από αυτό τον κίνδυνο για μερικά χρόνια υπήρξε ευθεία στρέβλωση του ανταγωνισμού, εκτιμούν οι ανταγωνιστές της, οι οποίοι λογοδοτούσαν έναντι του ελληνικού νόμου, του τραπεζικού συστήματος, αλλά και των μητρικών τους εταιρειών. Το γεγονός ότι η αλυσίδα άρχισε να μεγαλώνει σε μέγεθος και επιρροή, κερδίζοντας σιγά-σιγά τη δεύτερη θέση στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών, «ανάγκασε» τη διοίκησή της στην Ελλάδα (αλλά και τη μητρική δομή) να συμμορφωθεί και εν τέλει να προχωρήσει σε μια ενοποίηση της δραστηριότητάς της υπό τη σκέπη μιας κανονικής Ανωνύμου Εταιρείας. Πάντως, παραμένει φορολογικά «χαϊδεμένη», καθώς στον τελευταίο της δημοσιευμένο ισολογισμό (για τη χρήση που έληξε τον Σεπτέμβριο του 2015) αναφέρεται ότι οι χρήσεις είναι ανέλεγκτες εδώ και μία δεκαετία. ΑΠΑΝΩΤΕΣ! ΖΗΜΙΕΣ. Η αλυσίδα Media Markt συμπληρώνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά.

Στον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της εμφανίζει τζίρο της τάξεως των 185 εκατ. ευρώ και οι ζημίες διαμορφώθηκαν στα 6,339 εκατ. ευρώ από 8,186 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία καταγράφει ασταμάτητα ζημίες, ανεξαρτήτως νομικής μορφής, από την ημέρα που εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα, με συνέπεια μέχρι σήμερα να έχει επιτύχει συσσωρευμένη ζημία άνω των 170 εκατ. ευρώ. Η αύξηση κεφαλαίου ύψους 74 εκατ. ευρώ που έκανε η εταιρεία το 2014 (με κεφάλαια της μητρικής) δεν φαίνεται να βελτίωσε την κατάσταση. Μετά τις ζημίες του 2015, τα κεφάλαια της Media Markt είναι πάλι αρνητικά κατά 3,4 εκατ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι, με βάση τον νόμο, θα πρέπει να κινήσει τις διαδικασίες για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εκ νέου (το όριο είναι τα 2 εκατ. ευρώ αρνητικών ιδίων κεφαλαίων). Από τη μελέτη των οικονομικών καταστάσεων του 2015 προκύπτει ότι η εταιρεία λειτουργεί με αρνητικό κεφάλαιο κίνησης κατά 14,122 εκατ. ευρώ. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως για να εξοφλήσει το σύνολο των υποχρεώσεών της πρέπει να εκποιήσει το σύνολο του κυκλοφορούντος ενεργητικού της στις τιμές που αναφέρονται στον ισολογισμό της και να προσθέσει επιπλέον το ποσό των 14.122.519 ευρώ. Για να ανατραπεί αυτή η κατάσταση, είτε θα πρέπει να υπάρξει ένεση ρευστότητας είτε να προκύψουν κέρδη. Επισημαίνεται ότι η εταιρεία εμφάνιζε στις 30/09/2015 υποχρεώσεις σε συνδεδεμένες επιχειρήσεις ύψους 4 εκατ. ευρώ, αλλά την ίδια στιγμή έχει και χρεωστικούς τόκους 2,44 εκατ. ευρώ, ενώ στη χρήση 2014 το ποσό ήταν 3,119 εκατ. ευρώ με μηδενικές υποχρεώσεις προς συνδεδεμένες εταιρείες.

Το ιστορικό νομικών «παρατυπιών» της που έχει περάσει επίσης κάτω από το «ραντάρ» της δημοσιότητας όσον αφορά την εμπλοκή της στο σκάνδαλο διαδοχικών εικονικών τιμολογήσεων, κόστισε ανεπανόρθωτα στη φήμη και την οικονομική ευρωστία ενός εκ των βασικών ανταγωνιστών της, της Ηλεκτρονικής Αθηνών που μάλιστα ήδη έχει κηρύξει πτώχευση. Η Media Markt είχε εντοπιστεί το 2012 ως εμπλεκόμενη σε δοσοληψίες με προμηθεύτρια εταιρεία, η οποία είχε στήσει μηχανή φοροαποφυγής, και συγκεκριμένα για τον ΦΠΑ. Η διοίκηση της Media Markt, όταν εντοπίστηκε από το ΣΔΟΕ, εμφανίστηκε συνεργάσιμη να παράσχει κάθε πληροφορία, αλλά και πανέτοιμη να αντιμετωπίσει την κατηγορία στα φορολογικά δικαστήρια. Η όλη ιστορία τής κόστισε πρόστιμο 3,5 εκατομμύρια ευρώ περίπου (που ήταν διπλάσιο του αθροίσματος των «πονηρών» τιμολογίων), το οποίο ωστόσο διεκδίκησε να διαγραφεί. ΑΠΑΛΛΑΓΗ. Ακολουθώντας τη διαδικασία, βρέθηκε ενώπιον της Επιτροπής 70Α, που εξέταζε αιτήματα διαγραφής προστίμων και ενέκρινε την απαλλαγή τηςMedia Markt. Ωστόσο, η προκαταρκτική έρευνα, η οποία διατάχθηκε για να διερευνηθούν τα πεπραγμένα της εν λόγω Επιτροπής και εξελίχθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, φέρνει ξανά τη γερμανική αλυσίδα αντιμέτωπη με τη Δικαιοσύνη. Μέσα στον επόμενο μήνα, σύμφωνα με πληροφορίες του «Μoney Pro» των Παραπολιτικών, αναμένεται να ασκηθούν ποινικές διώξεις.