9plgkiihjchubo3pniot
Οικονομία

Πωλείται το 50% του skroutz.gr

Οι πιστώτριες τράπεζες επιδιώκουν την αναδιάρθρωση του δανεισμού της Diοnic που έχει εξαγοράσει το site.

Πολύφερνη νύφη έγινε η δημοφιλής μηχανή σύγκρισης τιμών skroutz.gr. Λόγω της συνεχούς ανάπτυξής της υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για την αγορά του 50% του μετοχικού της κεφαλαίου, το οποίο κατέχει η Diοnic και βγήκε προς πώληση, καθώς οι πιστώτριες τράπεζες επιδιώκουν την αναδιάρθρωση του δανεισμού της.

Τη διαδικασία ανεύρεσης της καλύτερης προσφοράς για το 50% της Skroutz.gr έχει αναλάβει η εταιρεία Deloitte, η οποία χθες έλαβε συμπληρωματικές προσφορές από τους ενδιαφερόμενους και οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν άμεσα.

Η Dionic είχε αποκτήσει το 50% της skroutz.gr το 2008 έναντι 300.000 ευρώ και σήμερα είναι το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο της υπερδανεισμένης εισηγμένης, το οποίο αποτιμάται συνολικά στα 20.000.000 (για το 100%). Ο καθαρός δανεισμός της Diοnic ανέρχεται σε 53.400.000 ευρώ, εκ των οποίων τα βραχυπρόθεσμα δάνεια φθάνουν στα 41.400.000 ευρώ. Ο στόχος με την πώληση της skroutz.gr αλλά και κάποιες άλλες σχεδιαζόμενες κινήσεις είναι ο συνολικός δανεισμός να περιοριστεί μέσα στους επόμενους μήνες σε χαμηλό επίπεδο.

Το υπόλοιπο 50% της skroutz.gr ανήκει στους ιδρυτές της (Β. Δήμου, Γ. Αυγουστίδης και Γ. Χατζηγεωργίου) οι οποίοι και διαθέτουν δικαίωμα πρώτης άρνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιδρυτική ομάδα έχει καταθέσει σειρά βελτιωμένων προσφορών, στο πλαίσιο της διαδικασίας που συντονίζει η Deloitte, αλλά υπάρχουν κι άλλοι ενδιαφερόμενοι για το προς πώληση ποσοστό, όπως ομάδα επενδυτών, αλλά και η Viva.gr (εταιρεία στην οποία έχει επενδύσει στρατηγικά και η οικογένεια Λάτση).

Η skroutz.gr ιδρύθηκε το 2005 και στο μετοχικό της κεφάλαιο η Dionic εισήλθε το 2008. H ανάπτυξή της ήταν ραγδαία, αφού η επιτυχημένη διαδικτυακή πλατφόρμα εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο τη διείσδυση του internet από το 2010 και μετά, με αποτέλεσμα σήμερα να συνεργάζεται με 2.650 καταστήματα και οι χρήστες της να έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν τιμές μεταξύ 12.000.000 προϊόντων και να εξυπηρετεί 7.000.000 μοναδικούς επισκέπτες σε μηνιαία βάση.

Αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία, πέραν της εγχώριας δραστηριοποίησης, έχει επεκταθεί με ανάλογες πλατφόρμες τόσο στην Τουρκία όσο και στη Βρετανία και το 2017 διατήρησε τους ρυθμούς ανάπτυξης στην ελληνική αγορά, ενώ άρχισε να ενισχύεται και από τις διεθνείς δραστηριότητες, που σταδιακά ωριμάζουν. Το 2016 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 7.472.000 ευρώ έναντι 6.506.000 ευρώ το 2015 με τα κέρδη προ φόρων στα 765.000 ευρώ.

*Δημοσιεύτηκε στην «Ελευθερία του Τύπου» από τη Μαρίνα Πρωτονοταρίου, 5/1/2018