Τέσσερα δισεκατομμύρια δολάρια δεν είναι καθόλου μικρό νούμερο για επενδύσεις που σημειώθηκαν τους πρώτους επτά μήνες του έτους στην αγορά έργων τέχνης και το χρηματιστήριο πολυτελών αγορών όπως τα διαμάντια, η υψηλή κοσμηματοποιία, τα συλλεκτικά αυτοκίνητα, τα σπάνια κρασιά, κ.α.
Ποσω μάλλον όταν αυτά τα δισεκατομμύρια αντικατοπτρίζουν και άνοδο της τάξεως του 26% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017. Ιδίως όταν πέρσι o οίκος κατέγραφε 6,6 δισεκατομμύρια δολάρια για ολόκληρο το έτος.

Μόνο οι πωλήσεις που κατέγραψαν οι δημοπρασίες του οίκου Christie’s αυξήθηκαν κατά 20% ανεβάζοντας το συνολικό τους ποσό στα 3,61 δισ.δολάρια, ενώ οι ιδιωτικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 135%(!) σε σχέση με πέρσι φέρνοντας το ποσό των 390,3 εκατ. δολαρίων.
Ανοδο είδαν και οι διαδικτκτυακές πωλήσεις (+50%) με τζίρο 37,7 εκατ. δολάρια).


«Είδαμε ρεκόρ εξαμήνου στον οίκο και ήδη έχουμε κάνει δυνατές συμφωνίες για το φθινόπωρο» σχολιάζει ο Guillaume Cerutti, CEO του οίκου Christie’s τονίζοντας τα εντυπωσιακά νούμερα που κινήθηκαν αυξητικά.



ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΟΙ ΑΣΙΑΤΕΣ


Σημαντικό ακόμη σε τούτα τα στατιστικά είναι το ότι το 80% των αντικειμένων που πωλήθηκαν τους πρώτους έξι μήνες του έτους σημείωσαν υψηλές τιμές, εκ των οποίων τα πενήντα πέντε ξεπέρασαν τα 10 εκατ. δολάρια.

Θετικά νούμερα κατέγραψαν και οι διαδικτυακές συναλλαγές που προσέλκυσαν 40% περισσότερους αγοραστές σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο, οι οποίοι έφεραν το ποσό των 27,7 εκατ. στερλινών.

Μάλιστα παρατηρήθηκε πως οι Ασιάτες επένδυσαν περισσότερα χρήματα σε έργα τέχνης και άλλες κατηγορίες με αξία μεταπώλησης σε σχέση με τα ποσά που είχαν τοποθετήσει πέρσι. Ο δε αριθμός των αγοραστών που ξόδεψε πάνω από 1 εκατ. δολάρια αυξήθηκε κατά 32% σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2017.

Οσον αφορά το γεωγραφικό breakdown ενδιαφέρον παρουσιάζει το στοιχείο ότι 782,9 εκατ. δολάρια επενδύθηκαν από αγοραστές στη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη, τη Ρωσία και την Ινδία.

Τέλος, μία ακόμη πληροφορία που έρχεται από το πρόγραμμα Christie’s Education επιβεβαιώνει την ευρωστία στον κλάδο της art business καθώς το 18% των φοιτητών  απορροφήθηκαν από το την εκπαιδευτική πλατφόρμα του οίκου αποκτώντας εμπειρία στον ανερχόμενο κλάδο.

ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com

*Από τις σελίδες LUXURY & ART BUSINESS στο ένθετο του Πολιτισμού της εφ/δας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ