Η κρίση έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις να βάλουν λουκέτο και να κλείσουν. Επιχειρηματίες που ξεκίνησαν με όνειρα για να επιτύχουν τους στόχους τους είδαν τα χρήματα τους να χάνονται και τα σχέδια τους να ακυρώνονται. Σύμφωνα με τα στατιστικά, εννιά στις δέκα νεοφυείς επιχειρήσεις αποτυγχάνουν.

«Τι ακριβώς χρειάζεται για να γίνει η δικιά σας επιχείρηση επιτυχημένη;». Με αυτήν την ερώτηση, η Shelly Porges από το βήμα του συνεδρίου «Disrupt, Startup, ScaleUp» (Αναστάτωση, Ξεκίνημα, Αναβάθμιση) που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο στο Μέγαρο Μουσικής στο πλαίσιο της παγκόσμιας εβδομάδας επιχειρηματικότητας, ανέλυσε τα τέσσερα «must» που διακρίνουν κάθε επιτυχημένο start up.

Οπως γράφει και το capital η Shelly Porges που έχει δημιουργήσει έξι επιχειρήσεις, αρχικά στο κομμάτι της παροχής συμβουλών προς μεγάλες αμερικανικές τράπεζες, και έχει αποχωρήσει επιτυχημένα από πέντε από αυτές, έχοντας κερδίσει περισσότερα από 200 εκατ. δολάρια αναφέρει τα τέσσερα βήματα που πρέπει να κάνει κάθε νέα επιχείρηση για να είναι επιτυχημένη σύμφωνα με τη Shelly Porges;

Η ιδέα, το προϊόν της επιχείρησης, θα πρέπει να δίνει λύση σε ένα πραγματικό πρόβλημα, προκειμένου κάποιος να θέλει να δώσει χρήματα για να την αποκτήσει. Θα πρέπει να είναι κατανοητή, συγκεκριμένη και εφαρμόσιμη. Η πρώτη εταιρεία που ίδρυσε η Shelly Porges αφορούσε στην παροχή συγκεκριμένων λύσεων και την πώληση μεθόδων σε μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που έβλεπαν σταδιακά να χάνουν την πελατεία τους στον τομέα των πιστωτικών καρτών. «Γίναμε ειδικοί στον τομέα της αντιμετώπισης της φθοράς των πελατών», είπε χαρακτηριστικά και η εξειδίκευση αυτή της έφερε την πρώτη συμφέρουσα πώληση εταιρείας.

Το επόμενο βήμα αφορά στην εκμετάλλευση του δικτύου των επαφών. Οι πρώην πελάτες είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την προώθηση καταρχήν της ιδέας και τη χρηματοδότησή της και στη συνέχεια για την ανάπτυξη της επιχείρησης. Υπάρχουν, όπως εξήγησε και αλλού ευκαιρίες για ανεύρεση των αρχικών πόρων, όμως οι άνθρωποι που έχουμε ήδη επαφή μπορούν να αποδειχτούν εξαιρετικά σημαντικοί, αρκεί φυσικά αυτοί να είναι αξιόπιστοι.

Η εκμετάλλευση νέων τεχνολογικών δεδομένων. Η ίδια έφερε σαν παράδειγμα, στα πρώτα της βήματα, την εκμετάλλευση του διαδικτύου. Αν και τότε δεν ήξερε πολλά πράγματα για τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει το διαδίκτυο, αποφάσισε να το εκμεταλλευτεί για την επέκταση των επιχειρήσεών της. «Να είμαστε ανοικτοί σε δυνατότητες ακόμη και αν δεν μας κάνουν να νιώθουμε άνετα. Να βγαίνουμε από τη βολή μας» συμβούλεψε τους νέους υποψήφιους επιχειρηματίες.

Η σημαντικότερη κατά τη γνώμη της συμβουλή, είναι «think big». Οι νέοι επιχειρηματίες θα πρέπει να αναπροσαρμόζουν το μοντέλο και τη στρατηγική τους, να σκέπτονται πάντα πως θα κάνουν την ιδέα τους μεγαλύτερη και να παίρνουν παραδείγματα από τις μεθόδους που χρησιμοποιούν άλλες επιτυχημένες επιχειρήσεις και να προχωρούν δυναμικά.