Γιάννα Γραμματοπούλου: Δεν υποχρεώνουμε τα μέλη μας να κοινοποιούν τις πωλήσεις
art_athina_logo
Πολιτισμός

Γιάννα Γραμματοπούλου: Δεν υποχρεώνουμε τα μέλη μας να κοινοποιούν τις πωλήσεις

H γκαλερίστα και πρόεδρος του ΠΣΑΤ λύνει τη σιωπή της σχετικά με το ταμπού περί εμπορικότητας της Art Athina

Εχοντας περάσει από διαφορετικές διοικήσεις, ποικίλες ιδέες και πρωτοβουλίες, η Art Athina φέτος διοργανώθηκε για πρώτη φορά με δύο νέες, στρατηγικές αλλαγές: τη χρονική περίοδο και τον χώρο. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «Π », οι ιδιοκτήτες των περισσότερων γκαλερί έμειναν ικανοποιημένοι από πωλήσεις, με το εύρος των τιμών να κυμαίνεται από 300 έως 80.000 ευρώ.

Πραγματοποιήθηκε στο ξεκίνημα της σεζόν, μεταξύ 13 και 16 Σεπτεμβρίου, κάτι που έκριναν ιδιαίτερα θετικό οι έμποροι έργων Τέχνης. Ενα ακόμη στοιχείο που έφερε νότα αισιοδοξίας στην ελληνική αγορά ήταν η «μετακόμιση» στο Ζάππειο Μέγαρο. Χώρο που οι ενδιαφερόμενοι χαρακτήρισαν όχι μόνο ιδανικό για το στήσιμο των έργων, αλλά και εύκολα προσβάσιμο, καθώς είναι στο κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας.

artathina19img_6130__1_


«Είναι ένα από τα σημαντικότερα κτίρια της Αθήνας, συνυφασμένο όχι μόνο με τον πολιτισμό, αλλά και με την ιστορία της νεότερης Ελλάδας. Αποδείχτηκε ότι αποτελείτην καταλληλότερη επιλογή για τη φιλοξενία της μοναδικής φουάρ της πόλης», σχολίασε σε επικοινωνία με την εφημερίδα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» η γκαλερίστα και πρόεδρος του ΠΣΑΤ, Γιάννα Γραμματοπούλου.
ΓΓραμ


Αναφερόμενη στην αλλαγή της ημερομηνίας, είπε πως επιβλήθηκε λόγω των προβλημάτων που είχαν προκύψει με την παραχώρηση του «Ακροπόλ Παλάς». «Αποδείχθηκε τελικά μια επιτυχημένη επιλογή, καθώς πλέον η Art Athina δεν συμπίπτει με άλλες ανάλογες διοργανώσεις του εξωτερικού, προσφέροντας την ευκαιρία σε αίθουσες Τέχνης και φιλότεχνους να εστιάσουν απερίσπαστοι στην Αrt Athina, η οποία θα ανοίγει ουσιαστικά τη σεζόν», παραδέχθηκε.

Μια άλλη αλλαγή που παρατήρησε σε σχέση με τις προηγούμενες διοργανώσεις είναι το γεγονός ότι η έκθεση παρουσιάστηκε σε δύο μέρη: «Οι διεθνείς συμμετοχές φιλοξενήθηκαν στο summer pop-up, τον προάγγελο της Art Athina, τον Ιούνιο, και τον Σεπτέμβριο παρουσιάστηκε το κυρίως μέρος στο Ζάππειο. Πολλοί επισκέπτες επικρότησαν την αλλαγή αυτή, καθώς, παρ' όλο το μικρότερο μέγεθός της, η φουάρ έδινε καθαρή εικόνα. Το πρόγραμμα των ομιλιών ήταν επίσης πιο συμπτυγμένο και πιο ουσιαστικό, ενώ ευχάριστη έκπληξη ήταν οι performances, που παρουσιάζοντανσε μη προγραμματισμένο χρόνο, το αφιέρωμα στο video, που πραγματοποιήθηκε στον κατάμεστο θερινό κινηματογράφο της “Αίγλης”, αλλά και το πλούσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά, για το οποίο υπήρχαν μεγάλες λίστες αναμονής».
artathina19img_5578__1_



Σχετικά με το ποια κατηγορία έργων τράβηξε περισσότερο το ενδιαφέρον, απάντησε πως η ζωγραφική έχει σχεδόν πάντα το προβάδισμα στις προτιμήσεις τουκοινού, κάτι που φάνηκε και από την έρευνα κοινού από την περσινή Art Athina.
pp_interest_parapolitika



ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ
Από την άλλη, όπως πληροφορηθήκαμε κατά τη διάρκεια της σχετικής συνέντευξης Τύπου, η οργάνωση της Art Athina προτιμά να κοινοποιεί αποκλειστικά τον πολιτιστικό χαρακτήρα της έκθεσης και όχι τον εμπορικό, πράγμα που προκαλεί μεγάλη απορία όχι μόνο γιατί πρόκειται για το μεγαλύτερο εμπορικό ραντεβού στηνΑθήνα, με τα έργα να τίθενται προς πώληση, αλλά και γιατί σε όλα τα αντίστοιχα artfairs (π.χ. FIAC, FriezeLondon, ArtBasel, TEFAF κ.ο.κ.) κοινοποιείται τόσο το εύρος των τιμών όσο και τα στοιχεία από τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται.
«Η Art Athina δεν διοργανώνεται από έναν επιχειρηματία ή μια εταιρεία, όπως συμβαίνει κατά κύριο λόγο στο εξωτερικό, ώστε πρωταρχικός σκοπός να είναι οι πωλήσεις - εξού και υπάρχουν οι αντίστοιχες ανακοινώσεις. Διοργανώνεται από το συλλογικό όργανο των γκαλερί, τον ΠΣΑΤ», απάντησε η κ. Γραμματοπούλου και πρόσθεσε πως εκ της γεννήσεώς της η φουάρ είχε ως κύριο μέλημά της την ενημέρωση του φιλότεχνου κοινού. Για τον λόγο αυτόν άλλωστε δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στα εκπαιδευτικά του προγράμματα, που λειτουργούν καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου και απευθύνονται τόσο σε νεαρούς καλλιτέχνες όσο και σε νεαρής ηλικίας φιλότεχνους.

Τελικά, η ενημέρωση γύρω από το εμπορικό κομμάτι θα αφήνεται αποκλειστικά στη διάθεση κάθε συμμετέχουσας γκαλερί;
«Αν κάθε αίθουσα Τέχνης επιθυμεί να δημοσιοποιεί οικονομικά στοιχεία, είναι στη διακριτική της ευχέρεια. Ο ΠΣΑΤ ως φορέας διοργάνωσης όμως δεν υποχρεώνει τα μέλη του να δημοσιοποιούν τέτοιου είδους στοιχεία», απάντησε.

ΣΥΝ ΚΑΙ ΠΛΗΝ
Την ίδια ώρα, μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε για την Art Athina με στοιχεία από την περσινή διοργάνωση.
Το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών καταλαμβάνουν οι γυναίκες ενώ… απρόσμενο ήταν το εξαιρετικά χαμηλό νούμερο των συλλεκτών που επισκέπτονται τη διοργάνωση.

ppcollectors_venue_parapolitika


Οσον αφορά στο ερώτημα για ποιο λόγο επισκέπτεται το κοινό την Art Athina, οι περισσότεροι  απάντησαν για πληροφόρηση γύρω από τον κλάδο. 

pp_visitt_parapolitika

ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα