Ο Φεβρουάριος μπαίνει δυναμικά στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και εμπλουτίζει το πρόγραμμά του με ξεχωριστές θεατρικές παραστάσεις της κλασικής και σύγχρονης δραματουργίας, με τέσσερις μεγάλες πρεμιέρες:

• «Ο τραπεζίτης κερδίζει πάντα δυο φορές» των Ιγνάθιο δελ Μοράλ και Ερνέστο Καμπαγιέρο, σε μετάφραση Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και σκηνοθεσία Δημήτρη Σακατζή, από το Σάββατο 1 Φεβρουαρίου, στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς «Μελίνα Μερκούρη».
16b459cf-5577-467d-9473-791fb0a71ccb

Η Μαρτζ και ο Μπαρτ, όντας απολυμένοι και έχοντας υποστεί τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης στη ζωή τους, οδηγούνται σε μια απελπισμένη πράξη: την απαγωγή του μεγαλύτερου τραπεζίτη της χώρας. Παρά τις προσπάθειες που κάνουν να στείλουν ένα ηχηρό πολιτικό μήνυμα μέσω της πράξης αυτής, τα ίδια τα γεγονότα τους ξεπερνούν. Τελικά, αποδεικνύεται ότι όλοι και όλα είναι αναλώσιμα, μια που το σύστημα μπορεί να αντικαταστήσει και να αναπληρώσει τα πάντα με τρομερή ταχύτητα.

• «Μια γιορτή στου Αλ-Νουρί» του Φόλκερ Λούντβιχ (Παιδική Σκηνή ΚΘΒΕ), σε μετάφραση-διασκευή-σκηνοθεσία Βασίλη Κουκαλάνι, από την Κυριακή 2 Φεβρουαρίου, στο Βασιλικό Θέατρο.
aee57992-a29a-446a-91e8-8ec004e0211e

Ο Τάκης Παπαδάκης με τα δύο του παιδιά φτάνουν στο κάμπινγκ που παραθερίζουν κάθε χρόνο. Αυτή τη φορά όμως, το μέρος που στήνουν τη σκηνή τους, το έχουν προλάβει κάποιοι άλλοι. Ποιοι είναι αυτοί οι ξένοι; Ποιος είναι ο άλλος αν του αφαιρέσεις τα χαρακτηριστικά και τα στερεότυπα που τον καθορίζουν εκ των προτέρων; Πως είναι να ζεις δίπλα στο διαφορετικό; Τελικά πόσο ίδιοι και πόσο διαφορετικοί είμαστε από τους άλλους; Και πόσο μπορεί το παιδικό παιχνίδι και η παιδική ματιά να μειώσει τις διαφορές και να ενισχύσει αυτά που μας ενώνουν: την ανάγκη να ζήσουμε όλοι μαζί με αμοιβαίο σεβασμό στη διαφορετικότητα;

• «Οι Στυλοβάτες της κοινωνίας» μια ελεύθερη διασκευή πάνω στο έργο του Χένρικ Ίψεν, σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα και διασκευή-σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου, από το Σάββατο 15 Φεβρουαρίου, στο Θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.
d0430f27-4373-4acb-bb49-314bd645706c

Ο Κάρστεν Μπέρνικ, μεγαλοεπιχειρηματίας και παράγοντας σε μια επαρχιακή παραθαλάσσια πόλη, θεωρείται ένας άντρας άμεμπτης ηθικής και μεγάλος ευεργέτης της πόλης· είναι ένας από τους στυλοβάτες της τοπικής κοινωνίας. Το νέο μεγαλόπνοο επιχειρηματικό σχέδιο του Κάρστεν απαιτεί τη στήριξη της πόλης για να πραγματωθεί, κι ενώ αρχικά φαίνεται πως εύκολα θα μπορέσει να πείσει την τοπική κοινωνία, ξαφνικά το σχέδιο του βρίσκεται σε κίνδυνο: επιστρέφουν μετά από πολλά χρόνια απουσίας δύο συγγενείς του, απειλώντας να ξεσκεπάσουν τα μυστικά του παρελθόντος του. Η υπόληψη του Κάρστεν κλονίζεται, αλήθειες αποκαλύπτονται, και το παρελθόν έρχεται να ρίξει τη σκιά του στο λαμπερό παρόν της οικογένειας Μπέρνικ.

• «Οι απ’ αλλού φερμένοι», σε δραματουργική επεξεργασία Γιώργου Φράγκογλου και σκηνοθεσία Εύης Σαρμή, από την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020, στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο Συκεών, μόνο για σχολεία της περιοχής.
21c4ab1c-3fb9-4973-a94d-57173fcc8ea6

Εμπνευσμένη από λαϊκά παραμύθια της Μακεδονίας και της Θράκης, η νέα παραγωγή «Οι απ’ αλλού φερμένοι», σε σκηνοθεσία Εύης Σαρμή, συνεχίζει την μακροχρόνια στενή συνεργασία του Δήμου Νεάπολης-Συκεών με το ΚΘΒΕ και θα παρουσιαστεί μόνο για σχολεία της περιοχής, στο Κλειστό Δημοτικό Θέατρο Συκεών, από την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020. Οι δρόμοι των παραμυθιών είναι διαχρονικά μονοπάτια που μας οδηγούν στο παρελθόν και στο μέλλον και μας συνδέουν με τη λαϊκή παράδοση. Τα βιώματα και οι εμπειρίες των λαών ταξιδεύουν από γενιά σε γενιά, πάντοτε με όχημα τη φαντασία.
Πόσα μήλα πρέπει να φάει ένα devi για να χορτάσει; Τι κάνει ο διάβολος μέσα σ’ ένα μπουκάλι; Ποια είναι η Λυγερή και σε ποια γωνιά του κόσμου έχει χαθεί; Είναι μήπως η κόρη που αγάπησε το φίδι ή μια χαλκοκουρούνα που έριχνε τον ίσκιο της στη λίμνη; Είναι η μοναχοκόρη του παπά ή η άλλη που τη ζήλευαν οι αδερφές της; Είναι μήπως όλα αυτά μαζί ή μια ιδέα που τη φαντασία κινητοποιεί; Πού πρέπει να πάει ο Ίσκιος να τη βρει; Και ποιοι είναι όλοι αυτοί οι «απ’ αλλού φερμένοι» που έρχονται να μεταμορφώσουν τον κόσμο και τα υλικά του;