Αργύρης Παυλίδης στα parapolitika.gr: «Ζωή σαν αστική φαρσοκωμωδία, σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με μικρά δράματα»
1600-argyris-pavlidis
Πολιτισμός

Αργύρης Παυλίδης στα parapolitika.gr: «Ζωή σαν αστική φαρσοκωμωδία, σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με μικρά δράματα»

Ο ηθοποιός με την πιο διάσημη φωνή των παιδικών μας χρόνων..

Μίλησε στον Γιάννη Ξυνόπουλο ξεδιπλώνοντας την ζωή του. Από το «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» και το «Θέατρο της Δευτέρας» από την ασπρόμαυρη ΕΡΤ, μέχρι τις μεταγλωττίσεις, τους «Κόκκινοι Γίγαντες Άσπροι Νάνοι» καθώς και «Το εγχειρίδιο του κάλου κλέφτη»..

Ο Αργύρης Παυλίδης μίλησε στο parapolitika.gr και στον Γιάννη Ξυνόπουλο με αφορμή την παράσταση «Το εγχειρίδιο του κάλου κλέφτη» που παρουσιάζει κάθε Τετάρτη στο πανέμορφο θέατρο «Μεταξουργείο», και δίνει ένα κομμάτι του εαυτού του. Είναι ο ηθοποιός που μας κερδίζει από την πρώτη στιγμή με την φωνή του, αφού λειτουργεί αμέσως στο DNA των παιδικών μας χρόνων.

Ο Αργύρης Παυλίδης γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη. Η Ζωή του από νωρίς ήταν μια αστική φαρσοκωμωδία, σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο με μικρά δράματα, σκηνοθετημένη στην αρχή από δυο πολύ νέους , βιοπαλαιστές αλλά και μποέμ γονείς , μια μετανάστες στην Σουηδία, μια στην Αθηνά , μια στην Θεσσαλονίκη, μια χωρίζουν μια όχι, ψιλό ταλαιπωρία. 

Τα βασικά πρόσωπα του έργου είναι ο μικρότερος αδερφός του, μια πλούσια και διάσημη θεία και νουνά του ,που διαταράσσει την ισορροπία του περιβάλλοντος, και δυο γιαγιάδες , η μια θρησκόληπτη. Δέκα λόγιο οι παλληκαριές ,οι εννιά να δραπετεύεις ,σκέφτεται και βγάζει ναυτικό φυλλάδιο δεκατεσσάρων χρονών, με μουσαντενιες υπογραφές, για να μπαρκάρει. Πέντε η ώρα το πρωί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τον περιμένει ο πατέρας του.

Γιατί δεν μου τόπες θα ερχόμουν και εγώ μαζί, του λέει. Πήγανε όμως μαζί στο Κρατικό θέατρο βορείου Ελλάδος να δουν τον «Συρανό ντε Μπερζερακ». Στο θέατρο βλέπει την άλλη μεγάλη απόδραση από το χρονικό ενός προ διαγραφέντος βίου, που έχει το όνομα του , στην Θεσσαλονίκη του 70. Δυο χρόνια μετά κατορθώνει να είναι στην Δραματική σχολή και στην σκηνή του Κ.Θ.Β.Ε. παίζοντας τους πιτσιρικάδες στο ρεπερτόριο του θεάτρου.

Ακολουθούν ευλογημένοι καιροί όπου, ως νέος ηθοποιός, γνωρίζει και συνεργάζεται με σημαντικούς σκηνοθέτες και πρωταγωνιστές και παίζει σε κεντρικά θέατρα της Αθήνας. Ο ίδιος προτιμάει τις περιοδείες. Του αρέσει να σκηνοθετεί σε μικρά θέατρα κείμενα που τον στοιχειώνουν και θέλει να τα μοιραστεί με τους φίλους του, όπως «Η Τρελά του Λ. Αντρεγιεφ», «Ο αρχιτέκτονας και ο αυτοκράτορας της Ασσυρίας του Φ. Αραμπαλ», «Η στρατιωτική Ζωή εν Ελλάδι χειρόγραφο Έλληνος υπαξιωματικού», η το «Εγχειρίδιόν του καλού κλέφτη του Ηλία Πετρόπουλου».

Έχει γράψει το θεατρικό έργο, «Δη Ευχών Των Αγρίων Πατέρων Υμών», που βραβεύθηκε και ανέβηκε το 2017 στο θέατρο ΛΥΧΝΟΣ. Στην τηλεόραση παρουσίασε στην ΕΡΤ το πρώτο ζωντανό παιδικό τηλεπαιχνίδι το 1981 με τίτλο «Παίξτε μαζί μου» και μετά τις εκπομπές «Κοκκινοι Γίγαντες Άσπροι Νάνοι», «Ελλάδα και Κόσμος», «Ας Γνωριστούμε Παίζοντας» και στον Αντένα το τηλεπαιχνίδι «Κυνηγώντας την Μεγάλη Περιπέτεια» της οικογένειας Σοφιανού.

Έχει παίξει σε τηλεοπτικές σειρές , «Ο Χρηστός ξανασταυρώνεται», «Μαρία Δημάδη» και στο «ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ».

Στην Ελληνική μεταγλώττιση με ενέχυρο την φωνή του και επένδυση την θεατρική του εμπειρία έχει δανειστεί τις ζωές αγαπημένων του, χάρτινων στην αρχή ηρώων και έχει συμπορευτεί πολλά χρόνια με αυτούς. «Τεν Τεν», «Αστεριξ», «Σεβαχ», «ο Αλητης της Λαίδης», «ο Τερρυ της Καντυ», διάφοροι πρίγκιπες με γοργόνες και νεραιδοβασιλεια, «ο Καπταν Χουκ του Πητερ Παν» , «Yu gioh» και πολλοί άλλοι.

1) Αργύρη βγήκες από μικρός στο θέατρο;

Απο μικρός έτρεχα να προλάβω. Στα δεκάξι μαθητής στο 2ο Αρρένων στην Θεσσαλονίκη , μπαίνω στην Δραματική σχολή και ως εκ τούτου στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος όπου παίζω τους πιτσιρικάδες στο ρεπερτόριο και συμμετέχω στις καλοκαιρινές παραστάσεις στα Αρχαιά θέατρα ως μέλος του χορού. Αντί για τις καφετέριες ,τα γήπεδα και τα φλιπεράκια της εφηβείας, συναναστρέφομαι τον πολύχρωμο κόσμο του θέατρου που είναι για μένα ένα απρόβλεπτο Λουνα Παρκ με απ’ όλα. Βέβαια , να τα λέμε κι αυτά, ανεβαίνω στην ζούλα στα χωμάτινα του Καυτατζογλείου και παίζω αριστερό εξτρεμ στα εφηβα του ΗΡΑΚΛΗ. Αυτό τελειώνει γρήγορα γιατί σε μια γενική δοκιμή στο θέατρο πηγαίνω τσακισμένος μετά από αγώνα με τον ΠΑΟΚ. Τέρμα το γήπεδο αλλά και το Κρατικό θέατρο .Κάθοδος με ένα ωραίο νυχτερινό τραίνο στην Αθήνα και η περιπέτεια συνεχίζεται.

2) Όποιος σε γνωρίζει, πρώτα σε καταλαβαίνει από την φωνή σου;

Κάναμε κάνα πεντάλεπτο να συνεφέρουμε το οκτάχρονο αγόρι που είχε πάει με την μαμά του να αγοράσει κάρτες Yu GiOh και με άκουσε να μιλάω δίπλα του στο κατάστημα.. Νόμισε πως μιλάνε οι κάρτες και μπλοκαρε.Σε όλες τις περιπτώσεις όταν στα πρόσωπα των ανθρώπων σχηματίζεται ένα χαμόγελο και τους ξεφεύγει ένα…όχι ρε, ο Τεν Τεν , η, Ωχ ο αφηγητής στα Ποκεμον ,είναι πολύ ωραία.

3) Σε ποια γνωστές τηλεοπτικές -παιδικες- σειρές έχεις δανείσει την φωνή σου, και ποιες εκπομπές παρουσίασες στην τηλεόραση;

Το 1981 η 82 παρουσιάζω στη ΕΡΤ , για πρώτη φορά ένα ζωντανό τηλεπαιχνίδι για παιδιά , που λεγόταν «Παίξτε μαζί μου». Η προηγούμενη πρόταση ήταν τότε γεμάτη άγνωστες λέξεις και ακόμα πιο άγνωστες καταστάσεις. Εγώ είμαι ηθοποιός, ποιους παρουσιαστές είχα δει μέχρι τότε και ποια τηλεπαιχνίδια και μάλιστα ζωντανά .Κανέναν και κανένα γιατί δεν υπήρχαν. Το θράσος της νιότης όμως και η ανάγκη της επιβίωσης είναι βαριά όπλα και έτσι ανοίγει το κεφάλαιο, παρουσιαστής. Στην ΕΡΤ «Κόκκινοι Γίγαντες Άσπροι Νάνοι» και «Ελλάδα και Κόσμος» του αστροφυσικού Διονύση Σιμοπουλου, στον Αντένα «Κυνηγώντας την μεγάλη περιπέτεια» της οικογένειας Σοφιανού και το κεφάλαιο που λέγαμε θα κλείσει περίπου όπως άρχισε, πάλι με ζωντανή εκπομπή, πάλι στην ΕΡΤ «Ας γνωριστούμε παίζοντας» του σκηνοθέτη Κώστα Ζωγοπουλου. Στις μεταγλωττίσεις έχω παίξει πολλούς ήρωες που αγαπήθηκαν από τα παιδιά της εποχής. Ο Τέρι από την Καντυ, ο Αλητης της Λαίδης , ο Αστεριξ, ο Σεβαχ αλλά και ο Καπτεν Χουκ είναι μερικοί από αυτούς.

4) Έχεις ζήσει μια αντισυμβατική ζωή;

Μια αντισυμβατική ζωή ,όποια κι αν είναι αυτή , δεν έχει τίποτα το ηρωικό η το αξιοζήλευτο. Το να μπορείς να αφουγκράζεσαι αυτούς που σε αγαπάνε και να συμπορεύεσαι είναι ύψιστο αγαθό. Οι δικοί μου παιδικοί ήρωες ήταν η περιπλανώμενοι σαλτιμπάγκοι παντός είδους η μοναχικοί παγιδευμένοι σαν τον Ροβινσωνα Κρουσο. Από το σπίτι μου έφυγα δεκάξι χρονών με τον πρώτο μισθό από το θέατρο. Ήθελα να αναζητήσω την δική μου περιπέτεια. Δέκα λόγιο οι παλληκαριές, οι εννιά να δραπετεύεις σκεφτόμουν.΄΄Δεν θα κάνεις τίποτα στην ζωή σου γιατί δεν έχεις στόχο.΄΄μου έλεγε ο πάντα αγαπημένος μου Θύμιος Καρακατσάνης. Ήμουν χρόνια στον θίασο του .Αυτό από μόνο του δεν είναι στόχος; Γέλαγα εγώ. Όχι δεν είναι και έτσι κάποιες φορές μπορεί να χαθείς. Φρόντισε όμως εκεί που θα φτάσεις να σε αναγνωρίζεις. Αυτό το έμαθα από ένα ποίημα της Κικής Δημουλα. Ήταν σωτήριο για μένα.



5) Πληροφορίες αναφέρουν ότι έμενες για χρόνια σε σκάφος;

Τα όνειρα μου πλέουν ακόμα. Αν η νύχτα έχει μίλια ,πάω μέχρι τον Κουταλά , στην δύση της Σερίφου, αν πρέπει να ξυπνήσω πρωί ,ακόμα ,δένω στο ρεμεντζο μου στον όρμο καταφυγίου στην Ανάβυσσο, εκεί που πέρασα τα καλυτέρα μου χρόνια , σε ένα μικρό Ιταλικό σκάφος , το μοναδικό σπίτι που αγόρασα ,καταμεσής στην θάλασσα. Δεν το έχω πια.

6) Ποια η σχέση σου με τις γυναίκες;

Νομίζω πως οι γυναίκες καθορίζουν αυτήν την σχέση. Η μανά διαμορφώνει τον γιο που θα γίνει σύζυγος και πατέρας. Είναι κάτι σαν παράδοση, παραλαβή . Στην δική μου περίπτωση η περιέργεια, ο θαυμασμός, η εξάρτηση ,και η διεκδίκηση μιας θέσης στον μαγικό κόσμο των γυναικών ανακατευόταν με την ανάγκη μου για εκκρεμότητα και αυτονομία. Όλα αυτά, προϊόντος του χρόνου βεβαίως βεβαίως ,έχουν δώσει την θέση τους στην αποδοχή και την συμπόρευση. Πως είναι κάποιες ηλικιωμένες κυρίες προτέρου εκλύτου βίου που γίνονται θεούσες; Κάτι τέτοιο. Σε όλες τις περιπτώσεις , μόνος σου είσαι όταν δεν έχεις κάποιον να αγαπάς.


7) Πως αποφάσισες στο Θέατρο να «οπτικοποιήσεις» το βιβλίο του Πετροπουλου «Το εγχειρίδιον του καλού κλέφτη;

Το «εγχειρίδιον» είναι γεμάτο από το σκληρό υπόγειο χιούμορ της άλλης αλήθειας. Για μένα είναι ένας τρόπος να ξανασυναντηθώ με τους νυχτερινούς συνωμότες πλακατζήδες φίλους μου. Τρία χρόνια προσπαθούμε με την εικονογράφο και σκηνογράφο Δήμητρα Σπυρίδωνος να ανασύρουμε από τις σελίδες του βιβλίου τον κόσμο της Antigua, της Gotham City των Βαλκανίων. Τώρα στο πανέμορφο θέατρο ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ, τις Τετάρτες, οι διακόσιες ασπρόμαυρες ζωγραφιές της Δήμητρας, ένας δεσμοφύλακας, ο Βασίλης Παπαγεωργίου και ένας Καθηγητής ,επίτιμος πρόεδρος της Αδελφότητος απομάχων διαρρηκτών, θα είναι οι ξεναγοί μας σε μια πόλη και σε μια εποχή όπου διώκτες και διωκόμενοι συναλλάσσονται με τον δικό τους «έντιμο» τρόπο.

8) Ποια τα επόμενα σχέδια που έχεις για την δουλειά, αλλά και για την ζωή σου;

Το ελαφρώς αγωνιώδες παρόν δεν επιτρέπει μεγαλεπήβολες σκέψεις για το μέλλον. Ας κρατήσουμε μια ευχή για μια ανάλαφρη και κομψή ζωή.


9) Ποιες είναι οι συνεργασίες που σου αφήνουν μια γλυκιά ανάμνηση ή σημαδέψαν την καριέρα σου;

Κ.Θ.Β.Ε. Η μεγάλη μαγεία. Ξένια Καλογεροπούλου ,Θεατρικός πολιτισμός. Θύμιος Καρακατσάνης ,άγρια σκηνική ομορφιά Σπύρος Παπαδόπουλος ,όλα τα προηγούμενα μαζί.

10) Τι θα άλλαζες στην δουλειά σου και στην δική σου πορεία στην τηλεόραση και στο θέατρο;

Αν άλλαζα κάτι , αγαπητέ κύριε Ξυνόπουλε, δεν θα συναντιόμασταν. Δεν θα υπήρχε αυτό το αποτέλεσμα όλων αυτών των χρόνιων ψυχονευρωτικών διαδικασιών για ναχουμε να λέμε τώρα. Έτσι δεν θα απολάμβανα την παρέα και την συζήτηση μας που είναι πολύ ωραία. Σας ευχαριστώ πολύ για όλο αυτό.

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα