Οι οµάδες που προκαλούν «πολιτικές φασαρίες» και φρενάρουν τα έργα στην Θεσσαλονίκη
Βιβλίο μπορεί πλέον να γραφτεί για τη δράση διαφόρων ομάδων στη Θεσσαλονίκη που αντιτίθενται στα μεγάλα έργα. Ανθρώπων και ομάδων που, προκαλώντας πολιτική φασαρία και συνεχή δικαστικά εμπόδια, βάζουν φρένο σε σημαντικά έργα ανάπτυξης για την πόλη.
Η ιστορία πάει πολύ παλιά και ξεκινά, σύμφωνα με όσα γράφει το ένθετο Secret, της εφημερίδας Παραπολιτικά, από τις αντιδράσεις που υπήρχαν από ομάδες κατοίκων για τη χάραξη και τη δημιουργία της Περιφερειακής στη Θεσσαλονίκη στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Το έργο τελικά έγινε και ευτυχώς, γιατί, αν δεν είχε πραγματοποιηθεί, το κυκλοφοριακό της πόλης θα έπνιγε σήμερα όλον τον νομό.
Στη συνέχεια, είχαμε τις αντιδράσεις για την υποθαλάσσια αρτηρία, που τελικά παραπέμφθηκε στις ελληνικές καλένδες, με το κράτος να καλείται μέχρι σήμερα να πληρώσει τεράστιες αποζημιώσεις, αλλά και το φρένο στα αρχαία του μετρό που βρίσκονται στη Βενιζέλου, μια υπόθεση που εκκρεμεί ακόμη στο ΣτΕ και καθυστερεί το έργο.
Ο νέος στόχος των μόνιμων αντιδρώντων της πόλης λέγεται «ανάπλαση της ΔΕΘ», ένα εγχείρημα που συζητιέται χρόνια στην πόλη και επιτέλους μπήκε σε ράγες υλοποίησης, καθώς η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη το έχει θέσει ως βασική προτεραιότητα της ατζέντας της.
Και προβλέπει την ανάπλαση του εκθεσιακού χώρου, τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου, αλλά και την εμπορική αξιοποίηση του χώρου.
Δυστυχώς και εδώ εμφανίστηκαν ξαφνικά οι επαγγελματίες αρνητές της τελευταίας στιγμής, που φρενάρουν τα έργα ανάπτυξης. Δημοσιοποιώντας πριν από μερικές ημέρες ένα κείμενο 14 σελίδων με τον τίτλο «Ανάπλαση της ΔΕΘ, ένα ψευδεπίγραφο σχέδιο», το οποίο υπογράφουν 42 άνθρωποι της πόλης.
Στο κείμενο αμφισβητείται η ορθότητα της επιλογής της ανάπλασης και ζητείται η μεταφορά της ΔΕΘ στα δυτικά, ένα εγχείρημα τελείως ουτοπικό με βάση τα σημερινά δημοσιονομικά δεδομένα. Το κείμενο υπογράφουν διάφορα στελέχη της Κεντροαριστεράς, όπως ο Γιάννης Μαγκριώτης, η Αννα Μίχου, η Βίκυ Παπαγεωργίου και ο Κώστας Χρυσάφης, αλλά και ΣΥΡΙΖΑίοι, όπως η Ρία Καλφακάκου και ο πρώην βουλευτής του κόμματος Τριαντάφυλλος Μηταφίδης.
Η ιστορία πάει πολύ παλιά και ξεκινά, σύμφωνα με όσα γράφει το ένθετο Secret, της εφημερίδας Παραπολιτικά, από τις αντιδράσεις που υπήρχαν από ομάδες κατοίκων για τη χάραξη και τη δημιουργία της Περιφερειακής στη Θεσσαλονίκη στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Το έργο τελικά έγινε και ευτυχώς, γιατί, αν δεν είχε πραγματοποιηθεί, το κυκλοφοριακό της πόλης θα έπνιγε σήμερα όλον τον νομό.
Στη συνέχεια, είχαμε τις αντιδράσεις για την υποθαλάσσια αρτηρία, που τελικά παραπέμφθηκε στις ελληνικές καλένδες, με το κράτος να καλείται μέχρι σήμερα να πληρώσει τεράστιες αποζημιώσεις, αλλά και το φρένο στα αρχαία του μετρό που βρίσκονται στη Βενιζέλου, μια υπόθεση που εκκρεμεί ακόμη στο ΣτΕ και καθυστερεί το έργο.
Ο νέος στόχος των μόνιμων αντιδρώντων της πόλης λέγεται «ανάπλαση της ΔΕΘ», ένα εγχείρημα που συζητιέται χρόνια στην πόλη και επιτέλους μπήκε σε ράγες υλοποίησης, καθώς η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη το έχει θέσει ως βασική προτεραιότητα της ατζέντας της.
Και προβλέπει την ανάπλαση του εκθεσιακού χώρου, τη δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου, αλλά και την εμπορική αξιοποίηση του χώρου.
Δυστυχώς και εδώ εμφανίστηκαν ξαφνικά οι επαγγελματίες αρνητές της τελευταίας στιγμής, που φρενάρουν τα έργα ανάπτυξης. Δημοσιοποιώντας πριν από μερικές ημέρες ένα κείμενο 14 σελίδων με τον τίτλο «Ανάπλαση της ΔΕΘ, ένα ψευδεπίγραφο σχέδιο», το οποίο υπογράφουν 42 άνθρωποι της πόλης.
Στο κείμενο αμφισβητείται η ορθότητα της επιλογής της ανάπλασης και ζητείται η μεταφορά της ΔΕΘ στα δυτικά, ένα εγχείρημα τελείως ουτοπικό με βάση τα σημερινά δημοσιονομικά δεδομένα. Το κείμενο υπογράφουν διάφορα στελέχη της Κεντροαριστεράς, όπως ο Γιάννης Μαγκριώτης, η Αννα Μίχου, η Βίκυ Παπαγεωργίου και ο Κώστας Χρυσάφης, αλλά και ΣΥΡΙΖΑίοι, όπως η Ρία Καλφακάκου και ο πρώην βουλευτής του κόμματος Τριαντάφυλλος Μηταφίδης.