Τα 10 ερωτήµατα στον κ. Γενιδούνια του ΣΥΡΙΖΑ

Επειδή όταν πας για τα πολλά χάνεις και τα λίγα, δεν θα κλάψουµε για τις επιπόλαιες επιλογές που έκανε ο κ. Κώστας Γενιδούνιας, τον οποίο γνωστοί τηλεπαρουσιαστές και πολιτικοί αρχηγοί πάνε να τον παρουσιάσουν ως ήρωα µετά την απόλυσή του από τη Hellenic Train. Κανονικά θα έπρεπε αυτοί που τον υπερασπίζονται να απορήσουν πώς ένας µαχητικός συνδικαλιστής, µέλος της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ, µετά την τραγωδία των Τεµπών «πούλησε» τους συναδέλφους του και δέχθηκε να γίνει και golden boy της εταιρείας που -υποτίθεται- ευθύνεται για τον θάνατο 57 ανθρώπων. Μπήκε για να πολεµήσει τον «εχθρό» εκ των έσω ή το έκανε για να εξασφαλίσει ατοµική σύµβαση µε περισσότερα χρήµατα;

Ο κ. Γενιδούνιας, που -αν δεν κάνω λάθος- µπήκε στον ελληνικό σιδηρόδροµο επί ΠΑΣΟΚ και µε υπουργό Μεταφορών τον Χρίστο Βερελή, εγκατέλειψε οικεία βουλήσει τη συνδικαλιστική του ιδιότητα το φθινόπωρο του 2023, γιατί ήθελε να κάνει καριέρα ως στέλεχος της εταιρείας, που στο τέλος τον απέλυσε, επειδή αποδείχθηκε ανεπαρκής στις ευθύνες που του ανέθεσαν. Ασφαλώς κανένας άνθρωπος δεν πρέπει να χάνει τη δουλειά του. Από την άλλη όµως, δεν µπορεί να τα θες και όλα δικά σου, καταπώς σε βολεύει. Στο χωριό µου λένε «ή παπάς παπάς ή ζευγάς ζευγάς». Ο κ. Γενιδούνιας το έπαιζε σε διπλό ταµπλό. Όποτε γούσταρε διαπραγµατευόταν την ατοµική του αναβάθµιση µε την εταιρεία για να γίνει στέλεχός της και όταν αισθανόταν ότι κινδυνεύει, επειδή µε αυτή του την ιδιότητα δεν ήταν αποτελεσµατικός, ήθελε να επιστρέψει στα συνδικαλιστικά καθήκοντά του, τα οποία ως γνωστόν θα του εξασφάλιζαν άλλα προνόµια. Αντιλαµβάνοµαι, χωρίς να έχω µιλήσει µαζί του, πως όλα τα παραπάνω και ενδεχοµένως ακόµη περισσότερα είχε στο µυαλό του ο Νίκος Πλακιάς, πατέρας και θείος τριών αδικοχαµένων κοριτσιών στα Τέµπη, που µόλις άκουσε τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Φάµελλο, να υπερασπίζεται τον κ. Γενιδούνια, έγινε έξω φρενών.

Επειδή όµως ο κ. Γενιδούνιας είναι ένα πρόσωπο που ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κάνει σηµαία στην υπόθεση των Τεµπών, καλό θα είναι να δώσει ορισµένες απαντήσεις στα εξής ερωτήµατα:

1. Πώς γίνεται από διαπρύσιος κατήγορος µιας εταιρείας που -υποτίθεται- ευθύνεται για την τραγωδία των Τεµπών να κλείνεις ατοµικές συµφωνίες µαζί της προκειµένου να πετύχεις την επαγγελµατική σου αναβάθµιση;

2. Ο κ. Γενιδούνιας ως στέλεχος της Hellenic Train πόσα παραπάνω χρήµατα έπαιρνε σε σχέση µε τις απολαβές του ως απλού µηχανοδηγού;

3. Αληθεύει ότι ως στέλεχος της εταιρείας τα είχε κάνει µαντάρα και υπήρχαν και σχετικές αναφορές-καταγγελίες σε βάρος του;

4. Αληθεύει ότι η εταιρεία, πριν τον απολύσει, τον είχε µετακινήσει σε άλλο πόστο, κρίνοντάς τον «ακατάλληλο» για την προηγούµενη θέση που του είχε αναθέσει; 5. Για την απόλυσή του από τη Hellenic Train θα κινηθεί δικαστικά ή ανησυχεί, µήπως µια τέτοια ενέργεια στο τέλος τού γυρίσει µπούµερανγκ;

6. Ισχύει ότι επί υπουργίας Χρήστου Σπίρτζη στο υπουργείο Υποδοµών και Μεταφορών ήταν αυτός που εισηγήθηκε την κατάργηση της θέσης προϊσταµένου κυκλοφορίας των αµαξοστοιχιών;

7. Αν συσταθεί Προανακριτική Επιτροπή για τον Κώστα Καραµανλή ή τον Χρήστο Σπίρτζη, ο κ. Γενιδούνιας θα πάει να καταθέσει;

8. Από τότε που ο κ. Γενιδούνιας έγινε στέλεχος της Hellenic Train, πόσες παρεµβάσεις έκανε εναντίον της;

9. Πώς γίνεται ο κ. Γενιδούνιας από τη µια να δηλώνει πως ανήκει στην κατηγορία των κρίσιµων µαρτύρων για την υπόθεση των Τεµπών και από την άλλη να εντάσσεται στο στελεχιακό δυναµικό της εταιρείας που βρίσκεται στο εδώλιο των κατηγορουµένων;

10. Αν ο κ. Γενιδούνιας ήθελε να επιστρέψει στη συνδικαλιστική δράση, για ποιο λόγο δεν το έκανε νωρίτερα παρά εξάντλησε όλο τον χρόνο ως στέλεχος της εταιρείας, από την οποία πληρωνόταν µε τη συγκεκριµένη ιδιότητά του καλύτερα;

Επειδή γράφουμε αναλυτικά για τον κ. Κώστα Γενιδούνια, δεν σημαίνει ότι τα ερωτήματα που του θέτουμε «αθωώνουν» τη Hellenic Train, η οποία για να τον πάρει με το μέρος της τον έκανε στέλεχός της και μετά τον πέταξε σαν στυμμένη λεμονόκουπα.

Ο μονόδρομος του Αλέξη

Στο ερώτημα ποιοι θέλουν από τον χώρο της Αριστεράς την επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα στο πολιτικό προσκήνιο με ηγετικό και πρωταγωνιστικό ρόλο, η απάντηση είναι «κανένας». Στον ΣΥΡΙΖΑ δεν το θέλει ούτε ο Σωκράτης Φάμελλος ούτε ο Παύλος Πολάκης, καθώς η ενδεχόμενη επιστροφή του θα τους εμποδίσει να διεκδικήσουν την αρχηγία του κόμματος. Στη Νέα Αριστερά επίσης δεν θέλουν να βλέπουν μπροστά τους τον Αλ. Τσίπρα και, αν στο τέλος συνεργαστούν με τον ΣΥΡΙΖΑ, δεν θα το κάνουν για να επαναφέρουν από την πίσω πόρτα τον κ. Τσίπρα. Ο τελευταίος -με βάση όλα τα παραπάνω- κινδυνεύει να μην εκλεγεί βουλευτής στις επόμενες εθνικές εκλογές, αν ο ΣΥΡΙΖΑ πιάσει πάτο. Συνεπώς η λύση είναι να φτιάξει δικό του κόμμα, ελπίζοντας ότι θα μπει στη Βουλή ως επικεφαλής νέου φορέα.