Τέμπη: Εξελίξεις για Καραμανλή, παραγραφή για Σπίρτζη - Τι περιλαμβάνει η δικογραφία που εστάλη στη Βουλή
Τα δεδομένα
Το επόµενο διάστηµα, και αφού ενηµερωθούν τα κόµµατα για το περιεχόµενο και τα στοιχεία της δικογραφίας, θα συντάξουν τις προτάσεις τους για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής

Σηµαντικές εξελίξεις αναµένονται το επόµενο διάστηµα, σε κοινοβουλευτικό και ποινικό επίπεδο, στην υπόθεση της σιδηροδροµικής τραγωδίας των Τεµπών. Οι εξελίξεις ήταν καταιγιστικές µετά την απόφαση του ειδικού εφέτη ανακριτή για την αµελλητί διαβίβαση της ποινικής δικογραφίας στη Βουλή, για να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραµανλή και Χρήστου Σπίρτζη την περίοδο από 1ης/1/2016 έως και 28/2/2023, όπως ορίζει ο νόµος περί ευθύνης υπουργών. Ωστόσο, όπως επισηµαίνουν νοµικοί κύκλοι, «ενεργά» παραµένουν µόνο τα τυχόν ποινικά αδικήµατα που βαραίνουν τον πρώην υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραµανλή, καθώς για τον Χρήστο Σπίρτζη τα αδικήµατα έχουν υποπέσει σε παραγραφή. Το επόµενο διάστηµα, και αφού ενηµερωθούν τα κόµµατα για το περιεχόµενο και τα στοιχεία της δικογραφίας, θα συντάξουν τις προτάσεις τους για τη σύσταση προανακριτικής επiτροπής.
Διαβάστε: Τέμπη: Αντίστροφη µέτρηση για τις προτάσεις κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, όσον αφορά την ποινική µεταχείριση του Κώστα Αχ. Καραμανλή
Η συγκεκριµένη πρόταση κατατίθεται γραπτά από 30 βουλευτές και η Βουλή αποφασίζει σε ειδική συνεδρίαση. Η δικογραφία διαβιβάστηκε στη Βουλή, προκειµένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών για ελλιπή εποπτεία των φορέων που είχαν την ευθύνη της ασφάλειας του σιδηροδρόµου, τη µη υλοποίηση των έργων εκσυγχρονισµού του δικτύου και την έλλειψη προσωπικού. Προηγήθηκαν οι απολογίες δύο υψηλόβαθµων στελεχών του υπουργείου Μεταφορών, οι οποίοι προσκόµισαν σηµαντικά έγγραφα και στοιχεία στην ανάκριση, που ανοίγουν τον δρόµο για τη διεύρυνση του κύκλου των κατηγορουµένων µη πολιτικών προσώπων. Η αναφορά, για παράδειγµα, του αναπληρωτή προϊσταµένου της Γενικής ∆ιεύθυνσης Μεταφορών, την επίµαχη περίοδο, ότι τα συστήµατα ασφαλείας ERTMS ήταν στην αποκλειστική αρµοδιότητα της Γενικής Γραµµατείας του υπουργείου Μεταφορών αναµένεται να οδηγήσει τον ειδικό εφέτη ανακριτή στην απαγγελία κατηγοριών και στους γενικούς γραµµατείς Μεταφορών και Υποδοµών της περιόδου 2016-2023. Ο ειδικός εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐµης, στέλνοντας τη δικογραφία στη Βουλή, επισηµαίνει στο διαβιβαστικό του σηµείωµα πως οι δύο κατηγορούµενοι στα απολογητικά τους υποµνήµατα προβάλλουν και επικαλούνται την κατά νόµον εποπτεία που ασκεί ο εκάστοτε υπουργός Μεταφορών και Υποδοµών, ο οποίος είναι αρµόδιος για την ασφάλεια του σιδηροδροµικού δικτύου.
Η δικογραφία που πήγε στη Βουλή περιλαµβάνει, µεταξύ άλλων, ενηµερωτικά σηµειώµατα, τα οποία κατατέθηκαν στο πλαίσιο των απολογιών των δύο υψηλόβαθµων στελεχών του υπουργείου Μεταφορών, που ενηµέρωναν για την ελλιπή συντήρηση στο σιδηροδροµικό δίκτυο και τον ενδεχόµενο κίνδυνο ατυχηµάτων τον Σεπτέµβριο του 2021, στις 10 και τις 21 του µηνός. Στο σηµείωµα µε ηµεροµηνία 10 Σεπτεµβρίου 2021, το οποίο υπογράφει ο γενικός διευθυντής Μεταφορών, Ανδρέας Πολάκις, ενηµερώνεται, συγκεκριµένα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αναφορικά µε τη χρηµατοδότηση και το έλλειµµα του ΟΣΕ. Στο ίδιο σηµείωµα προτείνονται στην πολιτική ηγεσία η αποδέσµευση της χρηµατοδότησης του ΟΣΕ από την υπογραφή συµβατικής συµφωνίας, η άµεση ολοκλήρωση των διαδικασιών διαπραγµάτευσης, η αποστολή στο Ελεγκτικό Συνέδριο και η άµεση υπογραφή µε την πρόβλεψη χρηµατοδότησης των 45.000.000 ευρώ.
«Καµπανάκι» για την ανάγκη πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ είχε χτυπήσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και ο τότε πρόεδρος του Οργανισµού, τον Μάιο του 2021. Στο ενηµερωτικό που συνόδευε τη µελέτη τονιζόταν ότι η ανάγκη πρόσληψης ανθρώπινου δυναµικού στον ΟΣΕ είναι άµεση και επιτακτική.
Δημοσιεύτηκε στο Secret στις 3/5
Διαβάστε: Τέμπη: Αντίστροφη µέτρηση για τις προτάσεις κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, όσον αφορά την ποινική µεταχείριση του Κώστα Αχ. Καραμανλή
Η συγκεκριµένη πρόταση κατατίθεται γραπτά από 30 βουλευτές και η Βουλή αποφασίζει σε ειδική συνεδρίαση. Η δικογραφία διαβιβάστηκε στη Βουλή, προκειµένου να διερευνηθούν τυχόν ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών για ελλιπή εποπτεία των φορέων που είχαν την ευθύνη της ασφάλειας του σιδηροδρόµου, τη µη υλοποίηση των έργων εκσυγχρονισµού του δικτύου και την έλλειψη προσωπικού. Προηγήθηκαν οι απολογίες δύο υψηλόβαθµων στελεχών του υπουργείου Μεταφορών, οι οποίοι προσκόµισαν σηµαντικά έγγραφα και στοιχεία στην ανάκριση, που ανοίγουν τον δρόµο για τη διεύρυνση του κύκλου των κατηγορουµένων µη πολιτικών προσώπων. Η αναφορά, για παράδειγµα, του αναπληρωτή προϊσταµένου της Γενικής ∆ιεύθυνσης Μεταφορών, την επίµαχη περίοδο, ότι τα συστήµατα ασφαλείας ERTMS ήταν στην αποκλειστική αρµοδιότητα της Γενικής Γραµµατείας του υπουργείου Μεταφορών αναµένεται να οδηγήσει τον ειδικό εφέτη ανακριτή στην απαγγελία κατηγοριών και στους γενικούς γραµµατείς Μεταφορών και Υποδοµών της περιόδου 2016-2023. Ο ειδικός εφέτης ανακριτής Σωτήρης Μπακαΐµης, στέλνοντας τη δικογραφία στη Βουλή, επισηµαίνει στο διαβιβαστικό του σηµείωµα πως οι δύο κατηγορούµενοι στα απολογητικά τους υποµνήµατα προβάλλουν και επικαλούνται την κατά νόµον εποπτεία που ασκεί ο εκάστοτε υπουργός Μεταφορών και Υποδοµών, ο οποίος είναι αρµόδιος για την ασφάλεια του σιδηροδροµικού δικτύου.
Η δικογραφία που πήγε στη Βουλή περιλαµβάνει, µεταξύ άλλων, ενηµερωτικά σηµειώµατα, τα οποία κατατέθηκαν στο πλαίσιο των απολογιών των δύο υψηλόβαθµων στελεχών του υπουργείου Μεταφορών, που ενηµέρωναν για την ελλιπή συντήρηση στο σιδηροδροµικό δίκτυο και τον ενδεχόµενο κίνδυνο ατυχηµάτων τον Σεπτέµβριο του 2021, στις 10 και τις 21 του µηνός. Στο σηµείωµα µε ηµεροµηνία 10 Σεπτεµβρίου 2021, το οποίο υπογράφει ο γενικός διευθυντής Μεταφορών, Ανδρέας Πολάκις, ενηµερώνεται, συγκεκριµένα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αναφορικά µε τη χρηµατοδότηση και το έλλειµµα του ΟΣΕ. Στο ίδιο σηµείωµα προτείνονται στην πολιτική ηγεσία η αποδέσµευση της χρηµατοδότησης του ΟΣΕ από την υπογραφή συµβατικής συµφωνίας, η άµεση ολοκλήρωση των διαδικασιών διαπραγµάτευσης, η αποστολή στο Ελεγκτικό Συνέδριο και η άµεση υπογραφή µε την πρόβλεψη χρηµατοδότησης των 45.000.000 ευρώ.
«Καµπανάκι» για την ανάγκη πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ είχε χτυπήσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και ο τότε πρόεδρος του Οργανισµού, τον Μάιο του 2021. Στο ενηµερωτικό που συνόδευε τη µελέτη τονιζόταν ότι η ανάγκη πρόσληψης ανθρώπινου δυναµικού στον ΟΣΕ είναι άµεση και επιτακτική.
Δημοσιεύτηκε στο Secret στις 3/5