Ξεκινά καμπάνια κατά της παραπληροφόρησης των νέων από τα social media – Πρωτοβουλία Ζαχαράκη και Μαρινάκη από τη ΔΕΘ
Η καμπάνια θα ξεκινήσει πιλοτικά από τα πανεπιστήμια
Στόχος η ενίσχυση της κριτικής σκέψης σε πανεπιστήμια και σχολεία – Ειδικό πρόγραμμα για επιστροφή των νέων στον έντυπο Τύπο

Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η ολοένα αυξανόμενη παραπληροφόρηση που πλήττει ιδιαίτερα τους νέους ανθρώπους μέσα από τα social media, τα websites και -όχι σπάνια- και τα παραδοσιακά ΜΜΕ, η κυβέρνηση ετοιμάζει συντονισμένη καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης. Στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας βρίσκονται η υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, οι οποίοι, σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζουν την επίσημη παρουσίαση στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Ένα από τα πιο φιλόδοξα σημεία της πρωτοβουλίας είναι ένα ειδικό πρόγραμμα για την επανασύνδεση των νέων με τις εφημερίδες, ως μέσο τεκμηριωμένης ενημέρωσης. Η προσπάθεια αυτή, αν και φιλόδοξη, αναγνωρίζεται ως ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς οι σύγχρονες συνθήκες και η ψηφιακή κουλτούρα έχουν απομακρύνει τους νέους από τον έντυπο Τύπο. Η στρατηγική της κυβέρνησης αποσκοπεί όχι μόνο στην προστασία των νέων από τα fake news, αλλά και στη θεμελίωση ενός νέου μοντέλου εκπαιδευτικής ενημέρωσης που να συνδυάζει τεχνολογία και υπεύθυνη πληροφόρηση.
Τι θα περιλαμβάνει η καμπάνια
Η καμπάνια, που τελεί υπό την αιγίδα της κυβέρνησης, θα ξεκινήσει πιλοτικά από τα πανεπιστήμια, με δράσεις που θα στοχεύουν στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των φοιτητών απέναντι στο ψηφιακό περιεχόμενο που «καταναλώνουν» καθημερινά. Το επόμενο βήμα είναι η επέκταση του προγράμματος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου, όπως φαίνεται, έχει εντοπιστεί σημαντικό έλλειμμα στην αντίληψη των μαθητών για τις πηγές πληροφόρησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα δύο κυβερνητικά στελέχη έχουν ήδη ξεκινήσει επαφές με ακαδημαϊκούς, εκπαιδευτικούς και ειδικούς στην επικοινωνία, με στόχο τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου δράσεων.Ένα από τα πιο φιλόδοξα σημεία της πρωτοβουλίας είναι ένα ειδικό πρόγραμμα για την επανασύνδεση των νέων με τις εφημερίδες, ως μέσο τεκμηριωμένης ενημέρωσης. Η προσπάθεια αυτή, αν και φιλόδοξη, αναγνωρίζεται ως ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς οι σύγχρονες συνθήκες και η ψηφιακή κουλτούρα έχουν απομακρύνει τους νέους από τον έντυπο Τύπο. Η στρατηγική της κυβέρνησης αποσκοπεί όχι μόνο στην προστασία των νέων από τα fake news, αλλά και στη θεμελίωση ενός νέου μοντέλου εκπαιδευτικής ενημέρωσης που να συνδυάζει τεχνολογία και υπεύθυνη πληροφόρηση.