Μέχρι πρόσφατα, ήταν γνωστό πως υπήρχαν συζητήσεις με τους επικεφαλής του διεθνούς γαστρονομικού οδηγού Michelin και τον πρόεδρο της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής, Δημήτρη Φραγκάκη με στόχο τη συνεργασία μεταξύ Περιφέρειας Αττικής και Οδηγού Michelin για την προβολή της ελληνικής γαστρονομίας στη διεθνή αγορά. Ωστόσο, πριν από λίγες ημέρες έγινε μια «προσπέραση» από το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ που από ό,τι φαίνεται αναλαμβάνει το μάρκετινγκ της προβολής της Ελλάδας στον οδηγό Michelin. Μάλιστα, το ειδικό media plan ξεκινά το 2026.


Πώς λειτουργεί ο Οδηγός Michelin στην Ελλάδα: Από την κουζίνα ως τον λογαριασμό

Όπως αποκάλυψε χτες η στήλη Big Mouth στο powergame.gr στις 5 Νοεμβρίου 2025, δόθηκε το ποσό των 483.600 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), για τη διαφήμιση και προβολή στα app και στα social media του Οδηγού Michellin. Σημειωτέον ότι έναν χρόνο νωρίτερα, τον Νοέμβριο του 2024 είχε δοθεί το ποσό των 179.800 ευρώ με ΦΠΑ. Συνολικά, δηλαδή πάνω από 650.000 ευρώ.

Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να επαναλάβουμε ότι το project προβολής δεν έχει τρέξει ακόμα, αλλά μιλάμε για το πλάνο προβολής του 2026. Τα ερωτήματα που προκύπτουν, λοιπόν, είναι ποια ακριβώς είναι η διαδικασια που ακολουθείται για την προβολή μιας χώρας στον διεθνή γαστρονομικό οδηγό; Υπάρχει περίπτωση να «σπάσει» η προβολή σε δύο μέρη και να αφορά για παράδειγμα είτε το σύνολο της χώρας, είτε σε αστικό επίπεδο την πρωτεύουσα; Ισχύει ο άλλοτε «χρυσός» μύθος των μισελενάτων εστιατορίων οτι οι επιθεωρητές του οδηγού λειτουργούν ανεξάρτητα και δεν επηρεάζονται από εμπορικές συμφωνίες;

Να θυμίσουμε εδώ, πως προ διετίας, ο Δημήτρης Φραγκάκης, ήταν ο πρώτος που έφερε εις πέρας την πρωτοβουλία της ελληνικής προβολής στον οδηγό Michelin καθώς ως πρώην γενικος γραμματέας του ΕΟΤ, είχε οργανώσει και συντονίσει τη συνεργασία του ΕΟΤ με τον Οδηγό Michelin, συνυπογράφοντας ο ίδιος με τον Tommy Maussin, διευθυντή του Τμήματος Michelin Experiences στην Ευρώπη, τον πρώτο ελληνικό οδηγό Michelin για την Αθήνα. Πολλοί, ίσως και ο ίδιος, θεώρησαν ότι επειδή είναι ο ιθύνων νους της συνεργασίας την τιμητική θα είχε η Νέα Μητροπολιτική Αττική. Άλλωστε, δεν έχει στεγνώσει ακόμα το μελάνι από τότε που το parapolitika.gr έγραφε πως ο Δημήτρης Φραγκάκης είχε ταξιδέψει τον περασμένο Σεπτέμβριο μέχρι το Παρίσι όπου είχε συζητήσεις με τους επικεφαλής του διεθνούς γαστρονομικού οδηγού, στο περιθώριο της Διεθνούς Τουριστικής Έκθεσης IFTM – TOP RESA, με στόχο μια νέα αποτελεσματική συνεργασία μεταξύ Περιφέρειας και Michelin, για την προβολή της ελληνικής γαστρονομίας. Στη συνάντηση είχε συμφωνηθεί η έναρξη μιας νέας πολύ σημαντικής συνεργασίας μεταξύ Περιφέρειας Αττικής και Οδηγού Michelin, ενώ εξετάστηκαν όλες οι παράμετροι για ένα ευρύ και στοχευμένο πλάνο προβολής της ελληνικής γαστρονομίας, που θα αποτελέσει πόλο έλξης περισσότερων high-end επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, ο ΕΟΤ είναι εκείνος που κινεί… τα νήματα της συνεργασίας με τον Michelin Guide.