Το μεγάλο στοίχημα των αυτοκινητοβιομηχανιών σε κάθε πετυχημένο μοντέλο όταν αυτό ολοκληρώσει τον κύκλο των πωλήσεών του, αποτελεί η αντικατάστασή του. Ειδικά όταν μιλάμε για μοντέλα best sellers όπου έχουν πουλήσει τα προηγούμενα χρόνια ή και δεκαετίες εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως και έχουν γράψει ιστορία με... χρυσά γράμματα στον τομέα της αυτοκίνησης. Η διαδικασία -λοιπόν- της μετάβασης είναι δύσκολη, επίπονη και ρευστή.

Αυτό έγινε και με το Toyota Auris που αντικατέστησε το Toyota Corolla. Με εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο το Corolla μεγάλωσε ολόκληρες γενιές και γαλούχησε εκατομμύρια οδηγούς στην ασφαλή οδήγηση. Το Auris εξακολουθεί να πουλάει χιλιάδες μονάδες βοηθώντας την ιαπωνική εταιρεία να είναι η κορυφαία στις πωλήσεις στην χώρα μας. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκε και η αλλαγή του πετυχημένου Toyota Starlet. Σήμερα, μετά από αρκετά χρόνια βλέπουμε αρκετά τέτοια μοντέλα να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, αποδεικνύοντας ότι ήταν ένα από τα πλέον διαχρονικά μοντέλα. Ο αντικαταστάτης του ήταν το Yaris, για την πορεία του οποίου δεν χρειάζεται να πει τίποτε κανείς, καθώς μιλούν μόνοι τους οι αριθμοί.

Στη δεκαετία του ‘90 το Hyundai Accent έκανε δειλά την εμφάνισή του. Αμφισβητήθηκε αρκετά, καθώς ήταν μια εταιρεία και ένα μοντέλο που δεν την ήξερε κανείς. Όμως, τότε, είχε ένα σημαντικό όπλο. Την χαμηλή τιμή που κέντρισε το ενδιαφέρον των περισσοτέρων οδηγών. Σήμερα αντικαταστάθηκε από τι i30, η πορεία του οποίου κρίνεται απόλυτα πετυχημένη, καθώς αποδείχθηκε ως ένα από τα πλέον αξιόπιστα αυτοκίνητα, διώχνοντας τα αρχικά σύννεφα της δυσπιστίας για την κορεάτικη μάρκα.

Η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία Fiat μπήκε στην αγορά της Ελλάδας με μικρά αυτοκίνητα. Κατάφερε να κατακτήσει την ελληνική αγορά, καθώς οι οδηγοί ξέρουν ότι έχουν να κάνουν με ένα αυτοκίνητο που έχει φθηνά ανταλλακτικά και χαμηλό κόστος συντήρησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Fiat Punto, που αντικαταστάθηκε με το Fiat Grande Punto και διατηρεί τις αρχικές ιδιαιτερότητες.

Όταν πρωτοβγήκε το Ford Escort όλοι διαπίστωσαν ότι έχουν να κάνουν με ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και πολύ καλές επιδόσεις. Οι Έλληνες γρήγορα το αγκάλιασαν και οι πωλήσεις του στην Ελλάδα ήταν πολύ υψηλές. Η αντικατάστασή του έγινε από το Ford Focus που αποτελεί άξιο συνεχιστή. Ειδικά η τελευταία έκδοση είναι μοντέλο που ξεπερνάει τα συμβατικά και προσφέρει ασφάλεια, την χαμηλή κατανάλωση και επιδόσεις.

Στην χώρα η μας η Nissan πάντα κατείχε καλή θέση στις προτιμήσεις των οδηγών. Όταν πρωτοβγήκε το Nissan Almera δόθηκαν αξιόπιστες λύσεις, με κύριο χαρακτηριστικό την χαμηλή κατανάλωση. Αγαπήθηκε κυρίως από τους οικογενειάρχες. Οι ίδιοι λόγοι ισχύουν για το Tida και το Pulsar που αντικατέστησαν το παλιό μοντέλο και δίνουν ανάλογες λύσεις και αξιοπιστία.

Όταν στη δεκαετία του ‘90 μιλούσαμε για αυτοκίνητα πόλης, στο μυαλό μας έρχονταν το Hyundai Getz. Μικρό και ευέλικτο αποτέλεσε πρόκληση για την μετακίνηση στην πόλη. Αντικαταστάθηκε με το πετυχημένο i20, που αποδεικνύεται ως ένα αυτοκίνητο που πουλάει από μόνο του.

Τι να πει κανείς για το Opel Vctra; Το πολυτελές αυτοκίνητα της γερμανικής εταιρείας που διακρινόταν για τους μεγάλους χώρους και την αντοχή του. Αγαπητό μοντέλο που πέτυχε σπουδαίες πωλήσεις στην Ελλάδα και κυκλοφορούσε μέχρι και πριν από μία δεκαετία. Αντικαταστάτης του αποτελεί το Insignia που ξέφυγε από κάθε δεδομένο. Δυνατό και άνετο με εξαιρετικές επιδόσεις και μεγάλη πολυτέλεια.

Φυσικά δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και το γεγονός ότι στα best sellers των πωλήσεων στην Ελλάδα υπάρχουν και πολλά άλλα μοντέλα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν αποφασίσει να τα αλλάξουν, καθώς εξακολουθούν να πουλούν πολλές μονάδες παγκοσμίως. Δεν θα πρέπει -λοιπόν- να παραγνωρίσουμε το Opel Corsa, το Opel Astra, το Suzuki Vitara, το Nissan Micra, τα VW Polo και Golf, το Seat Ibiza, το Fiat Panda, τα Renault Clio και Megane, την BMW σειρά 3 και το Audi A4. Μοντέλα που τις τελευταίες τρεις δεκαετίες βρίσκονται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων και συνεχίζουν να αποτελούν αγαπημένα αυτοκίνητα των Ελλήνων και όχι μόνο...