Σε πέντε πρόσωπα που εµφανίζονται να έχουν την κεντρική ευθύνη για τον σχεδιασµό της προεκλογικής καµπάνιας του ΣΥΡΙΖΑ χρεώνεται η γκάφα µε τα πρώτα τηλεοπτικά σποτ του Μεγάρου Μαξίµου στα οποία πρωταγωνιστούσαν ο «µισητός» για την Αριστερά δικτάτορας Ιωάννης Μεταξάς και ο άνθρωπος για όλες τις δουλειές του Ν. Παππά και πρόσωπο-σύµβολο της «νεόπλουτης» νοµενκλατούρας του ΣΥΡΙΖΑ, Μ. Πετσίτης.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η ηγεσία του κόµµατος, δηλαδή ο γραµµατέας της Κ.Ε., Π. Σκουρλέτης, δεν είχε καµία απολύτως ενηµέρωση επί των επίµαχων τηλεοπτικών µηνυµάτων και µόλις τα είδε για πρώτη φορά από την ΕΡΤ, όπου µεταδόθηκαν, ήταν από τους πρώτους που ζήτησαν την άµεση «διόρθωσή» τους.
Τα συγκεκριµένα προεκλογικά σποτ σχεδιάστηκαν στο Μέγαρο Μαξίµου και εν συνεχεία η παραγωγή τους έγινε από ιδιωτική διαφηµιστική εταιρεία. Τα πέντε πρόσωπα που ενεπλάκησαν στη διαδικασία του όλου σχεδιασµού ήταν οι υπουργοί Επικρατείας, Χ. Βερναρδάκης και ∆. Τζανακόπουλος, ο προϊστάµενος του πρωθυπουργικού γραφείου, Θ. Καρτερός, καθώς και οι σύµβουλοι επικοινωνίας του ευρύτερου πρωθυπουργικού περιβάλλοντος, Ζ. Χαλιδιά και Μ. ∆ούση. Η «εµφάνιση» του Ι. Μεταξά στο πρώτο τηλεοπτικό µήνυµα της προεκλογικής καµπάνιας του ΣΥΡΙΖΑ, όπως και αυτή του Μ. Πετσίτη, που διακρινόταν στο βάθος από την προβολή ενός στιγµιότυπου µε τον Αλ. Τσίπρα να καταθέτει στεφάνι στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής το 2015, είναι άγνωστο αν διέφυγαν την προσοχή της επικοινωνιακής οµάδας του Μεγάρου Μαξίµου, που χρεώθηκε τη σχετική «γκάφα». ∆ιότι η σχετική «αβλεψία» τους ερµηνεύτηκε από κάποιους ως σκόπιµη. Και ο «Μεταξάς» µπορεί να προβλήθηκε επίτηδες, ώστε να γίνει ντόρος προκειµένου το Μέγαρο Μαξίµου να ρίξει δίχτυα και προς τους συντηρητικούς ψηφοφόρους, από τη στιγµή που στα ψηφοδέλτιά του έχει και πρόσωπα τα οποία έχουν «στιγµατιστεί» ως απόγονοι χουντικών παραγόντων, όπως η Ε. Κουντουρά.
Πάντως, ανεξάρτητα από τις προαναφερθείσες εικασίες, η προβολή του Ι. Μεταξά σε προεκλογικό σποτ του ΣΥΡΙΖΑ πυροδότησε θύελλα αντιδράσεων στο εσωτερικό του κόµµατος και σάλο στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, γεγονός που υποχρέωσε τους συνεργάτες του Αλ. Τσίπρα να αποσύρουν την εικόνα του από την προεκλογική διαφήµιση του κόµµατος. Βέβαια, αν εξαιρέσει κανείς την περίπτωση του Ι. Μεταξά, η όλη επικοινωνιακή εκστρατεία που έστησε το Μέγαρο Μαξίµου σε επίπεδο παραγωγής ήταν µια «δηµιουργική υποκλοπή» της παλαιότερης καµπάνιας που είχε κάνει το ΠΑΣΟΚ επί των ηµερών του Α. Παπανδρέου το 1993.
Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα τηλεοπτικά σποτ του ΣΥΡΙΖΑ, εκείνος που έχει αναλάβει τη «συγγραφή» των προπαγανδιστικών συνθηµάτων είναι ο δηµοσιογράφος Θ. Καρτερός, σε συνεννόηση πάντα µε τον ίδιο τον Αλ. Τσίπρα, τον κυβερνητικό εκπρόσωπο ∆. Τζανακόπουλο και τον υπουργό Επικρατείας, Χρ. Βερναρδάκη. Η Ζ. Χαλιδιά και η Μ. ∆ούση διεκπεραιώνουν σε επίπεδο οπτικοακουστικής λάντζας τις εντολές τους και τις περισσότερες φορές δύσκολα µπορούν να επιβάλουν τις ιδέες τους στους ανωτέρους τους. Ειδικά στον Θ. Καρτερό, ο οποίος στις συσκέψεις που κάνει µαζί τους στο Μέγαρο Μαξίµου εµφανίζεται ως κατέχων το αλάθητο και είναι πάντα απόλυτος στις θέσεις του.
Το γεγονός πως η προεκλογική εκστρατεία του ΣΥΡΙΖΑ έχει ανατεθεί από τον πρωθυπουργό σε πρόσωπα του περιβάλλοντός του, δηλαδή σε όσους «βλέπει» καθηµερινά στο Μέγαρο Μαξίµου, καταδεικνύει, αν µη τι άλλο, και την προβληµατική συνεννόηση µε την Κουµουνδούρου. ∆ηλαδή, την έλλειψη εµπιστοσύνης προς την ηγεσία του κόµµατος, και συγκεκριµένα στον γραµµατέα της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ, Π. Σκουρλέτη, ο οποίος βρίσκεται στο περιθώριο των αποφάσεων, που πολλές φορές λαµβάνονται εν αγνοία του στο κυβερνείο της Ηρώδου Αττικού.
Δημοσιεύθηκε στα Παραπολιτικά 18/5/2019