Προεκλογικές πιέσεις Σπίρτζη να μπει ο Σχίζας στο ΔΣ της Εγνατίας
Έντονο παρασκήνιο στο «παρά πέντε» της κάλπης
Πλούσιο παρασκήνιο στο τρίγωνο υπουργείο Υποδομών, ΤΑΙΠΕΔ και Εγνατία Οδός Α.Ε. βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη τις τελευταίες ημέρες με σκοπό το διορισμό νέας ηγεσίας στην Εγνατία Οδό.
Όπως αναφέρει το voria.gr επισπεύδων της όλης διαδικασίας φέρεται ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης ο οποίος επείγεται να διορίσει νέα διοίκηση στην Εγνατία, λίγες μόνον ημέρες πριν από τις εκλογές.
Η επιδίωξή του αυτή έχει γίνει αντιληπτή από τη Νέα Δημοκρατία η οποία έχει διαμηνύσει ήδη προς τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ το οποίο έχει και τον τελικό λόγο ότι δεν θα δεχθεί τέτοιου είδους τετελεσμένα κι ενόσω έχει ξεκινήσει στο μεταξύ η προεκλογική περίοδος εν όψει των εκλογών της 7ης Ιουλίου.
Το παρασκήνιο
Την περίοδο αυτή η Εγνατία Οδός είναι κατ’ ουσία με υπηρεσιακή διοίκηση καθώς η θητεία του ΔΣ έχει λήξει ήδη από τον Φεβρουάριο. Εκείνο το οποίο προσπαθεί εδώ και περίπου τρεις μήνες να επιτύχει ο κ. Σπίρτζης είναι ο διορισμός στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του Θανάση Σχίζα.
Ωστόσο, παρότι η επιλογή του πέρασε από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ο διορισμός του δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς στην προοπτική αυτή υπάρχουν αρκετές ενστάσεις και εντός κυβέρνησης.
Άλλωστε, κατόπιν απαίτησης συγκεκριμένων υπουργών, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν ανανεώθηκε η θητεία του κ. Σχίζα στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΓΑΙΑΟΣΕ, πριν να προταθεί στη συνέχεια για την Εγνατία Οδό. Επίσης, ο διορισμός του στην Εγνατία Οδό εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία, από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Υπέρ του διορισμού του ψήφισε μόνον ο ΣΥΡΙΖΑ, κατά ΝΔ, ΚΙΝΑΛ και Χρυσή Αυγή και «παρών» ΚΚΕ και Ένωση Κεντρώων. Συγκεκριμένα, θετική γνώμη έδωσαν δέκα βουλευτές και αρνητική επτά, ενώ «παρών» δήλωσαν δυο.
Μετά τις Ευρωεκλογές, ο κ. Σπίρτζης ενέτεινε τις πιέσεις του προς τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να ολοκληρώσει το διορισμό του κ. Σχίζα στην ΕΟΑΕ.
Σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, το θέμα ήρθε προς συζήτηση στο ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, ωστόσο, η υπόθεση κόλλησε, καθώς υπήρξαν αντιρρήσεις από μέλη του ΔΣ.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή αυτό δυσαρέστησε έντονα τον κ. Σπίρτζη ο οποίος ζήτησε το θέμα να έρθει εκ νέου στην επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ την Πέμπτη.
Ο υπουργός ζητά το Ταμείο να λάβει απόφαση ώστε να συγκληθεί άμεσα, ενδεχομένως και μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας, η γενική συνέλευση των μετόχων της Εγνατίας Οδού ώστε να εγκριθεί ο διορισμός του κ. Σχίζα στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου πριν να προκηρυχθούν και τυπικά οι εκλογές, κάτι που αναμένεται να γίνει στις 10 Ιουνίου.
Το ζωηρό ενδιαφέρον του κ. Σπίρτζη συνδέεται, ως φαίνεται, με την πολύ πιθανή επικείμενη κυβερνητική αλλαγή. Ο υπουργός επιθυμεί να έχει έναν «δικό του» άνθρωπο στην Εγνατία Οδό καθώς το επόμενο διάστημα πρόκειται να ολοκληρωθούν σημαντικοί διαγωνισμοί ύψους πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Σε αυτούς περιλαμβάνονται η εγκατάσταση οπτικών ινών κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, τα ηλεκτρονικά διόδια και φυσικά η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου.
Όπως αναφέρει το voria.gr επισπεύδων της όλης διαδικασίας φέρεται ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης ο οποίος επείγεται να διορίσει νέα διοίκηση στην Εγνατία, λίγες μόνον ημέρες πριν από τις εκλογές.
Η επιδίωξή του αυτή έχει γίνει αντιληπτή από τη Νέα Δημοκρατία η οποία έχει διαμηνύσει ήδη προς τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ το οποίο έχει και τον τελικό λόγο ότι δεν θα δεχθεί τέτοιου είδους τετελεσμένα κι ενόσω έχει ξεκινήσει στο μεταξύ η προεκλογική περίοδος εν όψει των εκλογών της 7ης Ιουλίου.
Το παρασκήνιο
Την περίοδο αυτή η Εγνατία Οδός είναι κατ’ ουσία με υπηρεσιακή διοίκηση καθώς η θητεία του ΔΣ έχει λήξει ήδη από τον Φεβρουάριο. Εκείνο το οποίο προσπαθεί εδώ και περίπου τρεις μήνες να επιτύχει ο κ. Σπίρτζης είναι ο διορισμός στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου του Θανάση Σχίζα.
Ωστόσο, παρότι η επιλογή του πέρασε από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ο διορισμός του δεν έχει ολοκληρωθεί καθώς στην προοπτική αυτή υπάρχουν αρκετές ενστάσεις και εντός κυβέρνησης.
Άλλωστε, κατόπιν απαίτησης συγκεκριμένων υπουργών, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν ανανεώθηκε η θητεία του κ. Σχίζα στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΓΑΙΑΟΣΕ, πριν να προταθεί στη συνέχεια για την Εγνατία Οδό. Επίσης, ο διορισμός του στην Εγνατία Οδό εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία, από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Υπέρ του διορισμού του ψήφισε μόνον ο ΣΥΡΙΖΑ, κατά ΝΔ, ΚΙΝΑΛ και Χρυσή Αυγή και «παρών» ΚΚΕ και Ένωση Κεντρώων. Συγκεκριμένα, θετική γνώμη έδωσαν δέκα βουλευτές και αρνητική επτά, ενώ «παρών» δήλωσαν δυο.
Μετά τις Ευρωεκλογές, ο κ. Σπίρτζης ενέτεινε τις πιέσεις του προς τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να ολοκληρώσει το διορισμό του κ. Σχίζα στην ΕΟΑΕ.
Σύμφωνα με κυβερνητική πηγή, το θέμα ήρθε προς συζήτηση στο ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ, ωστόσο, η υπόθεση κόλλησε, καθώς υπήρξαν αντιρρήσεις από μέλη του ΔΣ.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή αυτό δυσαρέστησε έντονα τον κ. Σπίρτζη ο οποίος ζήτησε το θέμα να έρθει εκ νέου στην επόμενη συνεδρίαση του ΔΣ την Πέμπτη.
Ο υπουργός ζητά το Ταμείο να λάβει απόφαση ώστε να συγκληθεί άμεσα, ενδεχομένως και μέχρι το τέλος αυτής της εβδομάδας, η γενική συνέλευση των μετόχων της Εγνατίας Οδού ώστε να εγκριθεί ο διορισμός του κ. Σχίζα στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου πριν να προκηρυχθούν και τυπικά οι εκλογές, κάτι που αναμένεται να γίνει στις 10 Ιουνίου.
Το ζωηρό ενδιαφέρον του κ. Σπίρτζη συνδέεται, ως φαίνεται, με την πολύ πιθανή επικείμενη κυβερνητική αλλαγή. Ο υπουργός επιθυμεί να έχει έναν «δικό του» άνθρωπο στην Εγνατία Οδό καθώς το επόμενο διάστημα πρόκειται να ολοκληρωθούν σημαντικοί διαγωνισμοί ύψους πολλών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Σε αυτούς περιλαμβάνονται η εγκατάσταση οπτικών ινών κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, τα ηλεκτρονικά διόδια και φυσικά η παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου.