Πλακιωτάκης: Να καταστεί η ελληνική ναυτιλία ατμομηχανή της οικονομίας
Τελετή παράδοσης - παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας
«Προτεραιότητά μας είναι να διαμορφώσουμε ένα φιλικότερο προς τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο, ώστε να προσελκυστούν νέες επενδύσεις και να διευκολυνθεί η εγκατάσταση ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα», τόνισε ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά την τελετή παράδοσης παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Προανήγγειλε, επίσης, την παροχή κινήτρων για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, ενώ μίλησε για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα.
Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι προτεραιότητα της Νέας Δημοκρατίας θα είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της χώρας και των υπηρεσιών τους, με επικαιροποίηση της εθνικής στρατηγικής λιμένων. Επίσης, όπως είπε στόχος είναι η «προσέλκυση περισσότερων κρουαζιεροπλοίων και η αναβάθμιση του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού».
«Μόνο αν αναβαθμιστούν τα λιμάνια μας, θα μπορέσουμε πραγματικά να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε "πύλη εμπορίου" της Ευρώπης για το εμπόριο από τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Άπω Ανατολής», τόνισε, προσθέτοντας ότι μόνο τότε ο Πειραιάς θα μπορεί αναπτυχθεί σε ένα μεγάλο ναυτιλιακό cluster με έσοδα για την εθνική οικονομία από πολλές βοηθητικές υπηρεσίες.
Ο υπουργός έκανε λόγο, επίσης, για αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης μέσω χρηματοδοτικών δράσεων υπό μορφή έργων, ενώ μίλησε για άμεσα μέτρα αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης.
Είπε ότι στο πλαίσιο αυτό, παράλληλα με τις δημόσιες Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, θα πρέπει να λειτουργήσουν ιδιωτικές Ακαδημίες, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες φοίτησης και να σταματήσει η φυγή των νέων μας για σπουδές σε Ναυτικές Ακαδημίες γειτονικών χωρών, αλλά και για να ενθαρρυνθούν όλο και περισσότεροι νέοι να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα.
Τόνισε ότι η ανεργία στον ναυτιλιακό κλάδο έχει χτυπήσει «κόκκινο» και ότι η συνεχής αύξηση της φορολογίας κοντά στα επίπεδα του 45%, έχει προκαλέσει μια αδιέξοδη κατάσταση που πλήττει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.
«Είναι τραγικό, τη στιγμή που η Μεγάλη Βρετανία μετά το Brexit φιλοδοξεί να μετατρέψει το Λονδίνο σε φορολογικό παράδεισο, στην Ελλάδα αυξάνουμε συνεχώς τη φορολογία σε όλες τις ναυτιλιακές δραστηριότητες», ανέφερε.
Έκανε λόγο, επίσης, για πολύ υψηλές ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλουν οι ναυτικοί, αλλά και διόγκωση των ελλειμμάτων στα ασφαλιστικά ταμεία.
Ο κ. Πλακιωτάτης ευχαρίστησε τον προκάτοχό του, Φώτη Κουβέλη, για τη συνεργασία το προηγούμενο διάστημα, και του ευχήθηκε καλή πορεία στον πολιτικό του βίο.
«Κύριε υπουργέ, σας καλωσορίζω στο υπουργείο με την ευχή να είναι απόλυτα επιτυχές το έργο σας», είπε ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας, Φώτης Κουβέλης. Επισήμανε ότι το διάστημα που είχε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, στήριξε τη ναυτική εκπαίδευση με τη δημιουργία νέων Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, την πρόσληψη εκπαιδευτικών, την ενίσχυση της υλικοτεχνικής τους υποδομής, την αλλαγή του κανονισμού λειτουργίας τους και την αύξηση των κονδυλίων τους.
«Η οργανωμένη εκπαίδευση έχει ως αποτέλεσμα οι Έλληνες ναυτικοί να είναι περιζήτητοι στην αγορά εργασίας», διευκρίνισε ο κ. Κουβέλης.
Αναφέρθηκε, επίσης, στον νόμο για την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων στα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων, την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών.
Μίλησε για τη θεσμοθέτηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου για τη στήριξη των κατοίκων των νησιών, για την εφαρμογή μέτρων για την προστασία και την ενίσχυση της ναυτικής εργασίας και τη μείωση της γραφειοκρατίας με την καθιέρωση του ηλεκτρονικού Μητρώου σκαφών.
«Αναβαθμίσαμε την νησιωτικότητα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη, σε βασική παράμετρο για την υλοποίηση πολιτικών συνοχής», τόνισε από την πλευρά του ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός.
Αναφέρθηκε στην τοποθέτηση και λειτουργία αφαλατώσεων σε πάνω από 13 νησιά, ενώ είπε ότι στηρίχθηκαν οι υποδομές των νησιών με εθνικούς πόρους με πάνω από 101 εκατ. ευρώ.
Τόνισε ότι οι χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές έφθασαν ετησίως στα 91,5 εκατ. ευρώ, ενώ αναφέρθηκε σε θεσμοθέτηση ρυθμίσεων που δίνουν ευκαιρίες για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με σύγχρονα και πιο πράσινα πλοία.
Ο κ. Σαντορινιός δήλωσε ότι η θεσμική κληρονομιά αυτής της κυβέρνησης, που άλλαξε μια για πάντα τον τρόπο που αντιμετωπίζονται τα νησιά, είναι η λειτουργία του θεσμού του Μεταφορικού Ισοδύναμου για την επιδότηση των μετακινήσεων των νησιωτών, των εμπορευμάτων και των καυσίμων, που είναι σε πλήρη εφαρμογή και παραδίδεται στα χέρια σας.
«Είναι μια μεγάλη ευθύνη και υποχρέωση που αναλαμβάνετε προς τους νησιώτες, να το συνεχίσετε», ανέφερε ο πρώην υπουργός, δηλώνοντας ότι «το Μεταφορικό Ισοδύναμο ήταν μια ανάγκη και μια απαίτηση των νησιωτικών κοινωνιών και η όποια αμφισβήτησή του θα βρει μπροστά της την αντίδραση χιλιάδων νησιωτών».
Η σημερινή τελετή παράδοσης παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας πραγματοποιήθηκε παρουσία του μητροπολίτη Πειραιώς, των δύο γενικών γραμματέων του υπουργείου, βουλευτών, εκπροσώπων της ναυτιλιακής οικογένειας και της ηγεσίας του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.
Προανήγγειλε, επίσης, την παροχή κινήτρων για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, ενώ μίλησε για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα.
Ο κ. Πλακιωτάκης τόνισε ότι προτεραιότητα της Νέας Δημοκρατίας θα είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της χώρας και των υπηρεσιών τους, με επικαιροποίηση της εθνικής στρατηγικής λιμένων. Επίσης, όπως είπε στόχος είναι η «προσέλκυση περισσότερων κρουαζιεροπλοίων και η αναβάθμιση του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού».
«Μόνο αν αναβαθμιστούν τα λιμάνια μας, θα μπορέσουμε πραγματικά να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε "πύλη εμπορίου" της Ευρώπης για το εμπόριο από τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Άπω Ανατολής», τόνισε, προσθέτοντας ότι μόνο τότε ο Πειραιάς θα μπορεί αναπτυχθεί σε ένα μεγάλο ναυτιλιακό cluster με έσοδα για την εθνική οικονομία από πολλές βοηθητικές υπηρεσίες.
Ο υπουργός έκανε λόγο, επίσης, για αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης μέσω χρηματοδοτικών δράσεων υπό μορφή έργων, ενώ μίλησε για άμεσα μέτρα αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης.
Είπε ότι στο πλαίσιο αυτό, παράλληλα με τις δημόσιες Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, θα πρέπει να λειτουργήσουν ιδιωτικές Ακαδημίες, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες φοίτησης και να σταματήσει η φυγή των νέων μας για σπουδές σε Ναυτικές Ακαδημίες γειτονικών χωρών, αλλά και για να ενθαρρυνθούν όλο και περισσότεροι νέοι να ακολουθήσουν το ναυτικό επάγγελμα.
Τόνισε ότι η ανεργία στον ναυτιλιακό κλάδο έχει χτυπήσει «κόκκινο» και ότι η συνεχής αύξηση της φορολογίας κοντά στα επίπεδα του 45%, έχει προκαλέσει μια αδιέξοδη κατάσταση που πλήττει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.
«Είναι τραγικό, τη στιγμή που η Μεγάλη Βρετανία μετά το Brexit φιλοδοξεί να μετατρέψει το Λονδίνο σε φορολογικό παράδεισο, στην Ελλάδα αυξάνουμε συνεχώς τη φορολογία σε όλες τις ναυτιλιακές δραστηριότητες», ανέφερε.
Έκανε λόγο, επίσης, για πολύ υψηλές ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλουν οι ναυτικοί, αλλά και διόγκωση των ελλειμμάτων στα ασφαλιστικά ταμεία.
Ο κ. Πλακιωτάτης ευχαρίστησε τον προκάτοχό του, Φώτη Κουβέλη, για τη συνεργασία το προηγούμενο διάστημα, και του ευχήθηκε καλή πορεία στον πολιτικό του βίο.
«Κύριε υπουργέ, σας καλωσορίζω στο υπουργείο με την ευχή να είναι απόλυτα επιτυχές το έργο σας», είπε ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας, Φώτης Κουβέλης. Επισήμανε ότι το διάστημα που είχε την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, στήριξε τη ναυτική εκπαίδευση με τη δημιουργία νέων Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, την πρόσληψη εκπαιδευτικών, την ενίσχυση της υλικοτεχνικής τους υποδομής, την αλλαγή του κανονισμού λειτουργίας τους και την αύξηση των κονδυλίων τους.
«Η οργανωμένη εκπαίδευση έχει ως αποτέλεσμα οι Έλληνες ναυτικοί να είναι περιζήτητοι στην αγορά εργασίας», διευκρίνισε ο κ. Κουβέλης.
Αναφέρθηκε, επίσης, στον νόμο για την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων στα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της χώρας, με στόχο την προσέλκυση επενδύσεων, την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας και την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών.
Μίλησε για τη θεσμοθέτηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου για τη στήριξη των κατοίκων των νησιών, για την εφαρμογή μέτρων για την προστασία και την ενίσχυση της ναυτικής εργασίας και τη μείωση της γραφειοκρατίας με την καθιέρωση του ηλεκτρονικού Μητρώου σκαφών.
«Αναβαθμίσαμε την νησιωτικότητα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη, σε βασική παράμετρο για την υλοποίηση πολιτικών συνοχής», τόνισε από την πλευρά του ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός.
Αναφέρθηκε στην τοποθέτηση και λειτουργία αφαλατώσεων σε πάνω από 13 νησιά, ενώ είπε ότι στηρίχθηκαν οι υποδομές των νησιών με εθνικούς πόρους με πάνω από 101 εκατ. ευρώ.
Τόνισε ότι οι χρηματοδοτήσεις για τις άγονες γραμμές έφθασαν ετησίως στα 91,5 εκατ. ευρώ, ενώ αναφέρθηκε σε θεσμοθέτηση ρυθμίσεων που δίνουν ευκαιρίες για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με σύγχρονα και πιο πράσινα πλοία.
Ο κ. Σαντορινιός δήλωσε ότι η θεσμική κληρονομιά αυτής της κυβέρνησης, που άλλαξε μια για πάντα τον τρόπο που αντιμετωπίζονται τα νησιά, είναι η λειτουργία του θεσμού του Μεταφορικού Ισοδύναμου για την επιδότηση των μετακινήσεων των νησιωτών, των εμπορευμάτων και των καυσίμων, που είναι σε πλήρη εφαρμογή και παραδίδεται στα χέρια σας.
«Είναι μια μεγάλη ευθύνη και υποχρέωση που αναλαμβάνετε προς τους νησιώτες, να το συνεχίσετε», ανέφερε ο πρώην υπουργός, δηλώνοντας ότι «το Μεταφορικό Ισοδύναμο ήταν μια ανάγκη και μια απαίτηση των νησιωτικών κοινωνιών και η όποια αμφισβήτησή του θα βρει μπροστά της την αντίδραση χιλιάδων νησιωτών».
Η σημερινή τελετή παράδοσης παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας πραγματοποιήθηκε παρουσία του μητροπολίτη Πειραιώς, των δύο γενικών γραμματέων του υπουργείου, βουλευτών, εκπροσώπων της ναυτιλιακής οικογένειας και της ηγεσίας του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής.