Κεραμέως: Η αλήθεια για τις θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία
Στο ζήτημα της κάλυψης όλων των θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, με παρέμβασή της στην κοινή συνεδρίαση των Διαρκών Επιτροπών Κοινωνικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, επί των διατάξεων του υπουργείου.
Η υπουργός παρέθεσε αριθμητικά στοιχεία, που, όπως σημείωσε, καταδεικνύουν ότι το υπουργείο έχει ανταποκριθεί τάχιστα κι αποτελεσματικά στην κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, παρά το γεγονός ότι αυτές φέτος εκτοξεύθηκαν, εξαιτίας των επιλογών της προηγούμενης κυβέρνησης, «επιλογές προχειρότητας και ελλιπούς προγραμματισμού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς».
Σύμφωνα με την κ. Κεραμέως, η απερχόμενη ηγεσία του υπουργείου επέφερε μια σειρά από αλλαγές χωρίς να προβλέψει τη συνακόλουθη ραγδαία αύξηση στις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ορισμένες από τις αλλαγές αυτές, όπως είπε, είναι:
1. Εισαγωγή της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε 116 δήμους της χώρας χωρίς την πρόβλεψη των αναγκαίων πιστώσεων για την κάλυψη πρόσληψης νηπιαγωγών.
2. Μείωση από 25 σε 22 μαθητές ανά τμήμα στην Α΄ Δημοτικού, γεγονός που αύξησε τον αριθμό των τμημάτων, συμπαρασύροντας πρόσθετες ανάγκες σε προσωπικό.
3. Προσθήκη 4ης Ομάδας Προσανατολισμού στη Γ΄ Λυκείου, κάτι που δημιούργησε επιπλέον - κυρίως ολιγομελή - τμήματα σε όλη την Επικράτεια.
4. Υποχρεωτικά 7ωρα στα μαθήματα κατεύθυνσης και εκτόξευση αναγκών σε συγκεκριμένες ειδικότητες.
5. Κατάργηση της διπλής μοριοδότησης για τους υπηρετούντες σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, που ήρε το κίνητρο μετακίνησης εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές.
6. Σημαντική μείωση της ποινής για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν παρουσιάζονται.
Η υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι, παρά τη δυσμενή κατάσταση που η νέα ηγεσία παρέλαβε, «κατάσταση που θα μπορούσε να έχει εκτροχιάσει την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής χρονιάς, αυτό απετράπη» και, αντιθέτως, έχουν ήδη υλοποιηθεί:
1. Πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών (5/9/2019)
2. Δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών (27/9/2019)
3. Ρεκόρ προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη: 4.949 προσλήψεις (πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια), έναντι 1.656 πέρυσι.
4. Έγκριση σημαντικά μεγαλύτερου αριθμού κατά παρέκκλιση ολιγομελών τμημάτων: 1.727 ολιγομελή τμήματα Ομάδων Προσανατολισμού στη Γ' Γενικού Λυκείου, έναντι 1.195 πέρυσι, καθώς και 1.298 ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ φέτος, έναντι 1.181 τμήματα πέρυσι.
Παράλληλα, όπως είπε, δρομολογείται:
6. Τρίτη φάση προσλήψεων βάσει των νέων κενών, κατόπιν έγκρισης από τη Βουλή 1.800 νέων πιστώσεων που η νέα ηγεσία του υπουργείου πρότεινε.
«Ακόμη και υπό τις αντίξοες αυτές συνθήκες, τα κενά αυτή τη στιγμή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι ήδη λιγότερα από πέρυσι και στην Πρωτοβάθμια παρεμφερή, δεδομένων των αυξημένων αναγκών, ενώ δρομολογείται η πλήρης κάλυψή τους» υπογράμμισε η Νίκη Κεραμέως.
Η υπουργός παρέθεσε αριθμητικά στοιχεία, που, όπως σημείωσε, καταδεικνύουν ότι το υπουργείο έχει ανταποκριθεί τάχιστα κι αποτελεσματικά στην κάλυψη των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό, παρά το γεγονός ότι αυτές φέτος εκτοξεύθηκαν, εξαιτίας των επιλογών της προηγούμενης κυβέρνησης, «επιλογές προχειρότητας και ελλιπούς προγραμματισμού για την έναρξη της σχολικής χρονιάς».
Σύμφωνα με την κ. Κεραμέως, η απερχόμενη ηγεσία του υπουργείου επέφερε μια σειρά από αλλαγές χωρίς να προβλέψει τη συνακόλουθη ραγδαία αύξηση στις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ορισμένες από τις αλλαγές αυτές, όπως είπε, είναι:
1. Εισαγωγή της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης σε 116 δήμους της χώρας χωρίς την πρόβλεψη των αναγκαίων πιστώσεων για την κάλυψη πρόσληψης νηπιαγωγών.
2. Μείωση από 25 σε 22 μαθητές ανά τμήμα στην Α΄ Δημοτικού, γεγονός που αύξησε τον αριθμό των τμημάτων, συμπαρασύροντας πρόσθετες ανάγκες σε προσωπικό.
3. Προσθήκη 4ης Ομάδας Προσανατολισμού στη Γ΄ Λυκείου, κάτι που δημιούργησε επιπλέον - κυρίως ολιγομελή - τμήματα σε όλη την Επικράτεια.
4. Υποχρεωτικά 7ωρα στα μαθήματα κατεύθυνσης και εκτόξευση αναγκών σε συγκεκριμένες ειδικότητες.
5. Κατάργηση της διπλής μοριοδότησης για τους υπηρετούντες σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, που ήρε το κίνητρο μετακίνησης εκπαιδευτικών σε δυσπρόσιτες περιοχές.
6. Σημαντική μείωση της ποινής για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που δεν παρουσιάζονται.
Η υπουργός Παιδείας επισήμανε ότι, παρά τη δυσμενή κατάσταση που η νέα ηγεσία παρέλαβε, «κατάσταση που θα μπορούσε να έχει εκτροχιάσει την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής χρονιάς, αυτό απετράπη» και, αντιθέτως, έχουν ήδη υλοποιηθεί:
1. Πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών (5/9/2019)
2. Δεύτερη φάση προσλήψεων αναπληρωτών (27/9/2019)
3. Ρεκόρ προσλήψεων στην Παράλληλη Στήριξη: 4.949 προσλήψεις (πρωτοβάθμια-δευτεροβάθμια), έναντι 1.656 πέρυσι.
4. Έγκριση σημαντικά μεγαλύτερου αριθμού κατά παρέκκλιση ολιγομελών τμημάτων: 1.727 ολιγομελή τμήματα Ομάδων Προσανατολισμού στη Γ' Γενικού Λυκείου, έναντι 1.195 πέρυσι, καθώς και 1.298 ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ φέτος, έναντι 1.181 τμήματα πέρυσι.
Παράλληλα, όπως είπε, δρομολογείται:
6. Τρίτη φάση προσλήψεων βάσει των νέων κενών, κατόπιν έγκρισης από τη Βουλή 1.800 νέων πιστώσεων που η νέα ηγεσία του υπουργείου πρότεινε.
«Ακόμη και υπό τις αντίξοες αυτές συνθήκες, τα κενά αυτή τη στιγμή στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι ήδη λιγότερα από πέρυσι και στην Πρωτοβάθμια παρεμφερή, δεδομένων των αυξημένων αναγκών, ενώ δρομολογείται η πλήρης κάλυψή τους» υπογράμμισε η Νίκη Κεραμέως.