Νέα δεδομένα στην επικοινωνία του πρωθυπουργικού συστήματος με την κοινωνία επιθυμεί να φέρει το Μέγαρο Μαξίμου με φόντο τη γενικότερη επιχείρηση εκσυγχρονισμού των σχέσεων κράτους-πολίτη και την ενίσχυση της επικοινωνίας και της διαδραστικότητας στο συγκεκριμένο μέτωπο, το οποίο τοποθετήθηκε εδώ και πολύ καιρό στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων του Κυριάκου Μητσοτάκη.

 Στο πλαίσιο αυτό, από το πρώτο κιόλας διάστημα της «γαλάζιας» διακυβέρνησης ξεκίνησε η σύσταση και η οργάνωση της ομάδας που θα απαντά στα καθημερινά χρηστικά (και όχι μόνο) ερωτήματα που απευθύνουν οι ενδιαφερόμενοι στο αντίστοιχο τηλεφωνικό κέντρο, την ηλεκτρονική διεύθυνση, αλλά και μέσω γραπτών επιστολών.

 Πρόκειται για ένα project που βρίσκεται υπό τη σκέπη και τον απόλυτο συντονισμό του επικεφαλής του γραφείου του πρωθυπουργού, Γρηγόρη Δημητριάδη, ο οποίος, ως γνωστόν, έχει αναλάβει τον συντονισμό του συνόλου της δραστηριότητας του πρωθυπουργικού επιτελείου.

 Κεντρικό ρόλο στο εγχείρημα έχει και ο στενός συνεργάτης του και εκ των πλέον αναγνωρίσιμων στελεχών της Ν.Δ., Γιώργος Κατσαούνος, ο οποίος ασχολείται με την οργάνωση της καθημερινής λειτουργίας της ομάδας, ενώ ταυτόχρονα ενημερώνει αρμοδίως και με κάθε λεπτομέρεια τον κ. Δημητριάδη για τα στοιχεία που προκύπτουν σχετικά με τα ζητήματα και τα ερωτήματα που τίθενται από τους πολίτες.

 «Με τον τρόπο αυτό αποτυπώνονται οι ανησυχίες και τα ενδιαφέροντα των κοινωνικών ομάδων σε κάθε χρονική στιγμή, γεγονός που, αν μη τι άλλο, αποτελεί σημαντικό εργαλείο όχι μόνο για την άσκηση της κυβερνητικής πολιτικής, αλλά και για την κατανόηση του σφυγμού της κοινωνίας, προκειμένου να λύνονται τα θέματα στο σωστό timing», επισημαίνουν στα «Π» πρόσωπα που γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας του εν λόγω πυρήνα.

 Χαρακτηριστικό, εξάλλου, της σημασίας που αποδίδεται στο όλο εγχείρημα από το πρωθυπουργικό περιβάλλον είναι το γεγονός ότι για την υλοποίησή του έχει επιλεγεί μια σειρά νέων ανθρώπων με τεχνοκρατικές περγαμηνές, οι οποίοι αξιολογούν και κατατάσσουν σε κατηγορίες ερωτήσεις και παρατηρήσεις προκειμένου το συγκεκριμένο υλικό να αξιοποιείται σε όλα τα επίπεδα της άσκησης της εξουσίας.

 Φυσικά, οι ίδιοι αναλαμβάνουν και το πολύ σηµαντικό κοµµάτι των απαντήσεων στις ερωτήσεις που λαµβάνουν και στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να έχουν, αν µη τι άλλο, σφαιρική ενηµέρωση για το κυβερνητικό έργο και τον δηµόσιο τοµέα.

 

ΑΠΟΡΙΕΣ

 Σύµφωνα µε απόλυτα διασταυρωµένες πληροφορίες, στην πρώτη θέση της λίστας µε τα ερωτήµατα και τις απορίες που υποβάλλουν οι πολίτες βρίσκονται περιπτώσεις που άπτονται των συντάξεων, των φοροελαφρύνσεων, καθώς και συνολικά της κοινωνικής ασφάλισης, µε αιχµή του δόρατος τον ΕΦΚΑ.

 «Το ενδιαφέρον είναι λογικό να εστιάζεται στην εµπλοκή των κρατικών δοµών στην καθηµερινότητα του πολίτη, καθώς και σε χρηστικές πληροφορίες όσον αφορά τις κυβερνητικές παρεµβάσεις στο πεδίο της οικονοµίας, της κοινωνικής πολιτικής και γενικότερα της παροχής των δηµόσιων υπηρεσιών», τονίζουν οι γνωρίζοντες τα σχετικά πλάνα του Μεγάρου Μαξίµου.

 Ακόµα ένα σηµείο που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους επιτελείς του πρωθυπουργού είναι τα όποια θετικά ή αρνητικά σχόλια, καθώς και οι προτάσεις που κατατίθενται για τις υπηρεσίες που υπάγονται σε συγκεκριµένα υπουργεία.

 Οι παρατηρήσεις αυτές µεταφέρονται στο πρωθυπουργικό γραφείο προκειµένου να υπάρχει πλήρης γνώση για πιθανές δυσλειτουργίες και, ακολούθως, να καθορίζεται το πλέγµα δράσεων για την εξάλειψή τους.

 Στον αντίποδα, όπου καταγράφεται ευνοϊκός αντίκτυπος, αναλαµβάνονται πρωτοβουλίες για περαιτέρω «επένδυση» στην αντίστοιχη επιτυχηµένη συνταγή και την επέκτασή της και σε άλλους τοµείς της δηµόσιας διοίκησης.

 Με δεδοµένη τη χρησιµότητα καθώς και τα ικανοποιητικά αποτελέσµατα που έχει επιφέρει, σε ό,τι αφορά τη δηµιουργία µιας όσο το δυνατόν πληρέστερης εικόνας για τα κενά και τα πλεονεκτήµατα της κρατικής µηχανής, αλλά και για τους προβληµατισµούς και τα ενδιαφέροντα των πολιτών, το Μαξίµου και προσωπικά ο Γρηγόρης ∆ηµητριάδης ποντάρουν στην περαιτέρω ενίσχυση και διεύρυνση αυτής της διαδικασίας, µε στόχο να συµµετάσχουν σε αυτήν όσο το δυνατόν περισσότεροι Ελληνες. Μάλιστα, ιδιαίτερη µέριµνα θα υπάρξει για τους νέους ανθρώπους µε φόντο και το µεγάλο σχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη για την ψηφιακή διακυβέρνηση, αλλά και την επιθυµία να εγκατασταθεί µια ελκυστική πλατφόρµα άµεσης επαφής µαζί τους.

 Ως εκ τούτου, είναι πολύ πιθανό µέσα στους επόµενους µήνες να επιστρατευθούν για την επικοινωνία κυβέρνησης - νεολαίας και οι δυνατότητες που παρέχει το ∆ιαδίκτυο µέσω συγκεκριµένων ενεργειών στα social media και όχι µόνο.

 «Ολα αυτά που έλεγε ο πρωθυπουργός προεκλογικά για τον εκσυγχρονισµό του κράτους και την ανάγκη να υπάρξει διαδραστικότητα µε τον πολίτη δεν ήταν ούτε ευχολόγια ούτε ωραία προεκλογικά τρικ. Πολύ σύντοµα θα υπάρξουν ακόµα περισσότερα βήµατα προς αυτή την κατεύθυνση», διαµηνύει κορυφαίος παράγοντας του Μαξίµου, καταδεικνύοντας τις σκέψεις και τις προθέσεις του πρωθυπουργικού γραφείου.

 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ